• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Lindseeey
    Kajsakavat82 skrev 2016-12-22 20:45:43 följande:

Jättestort grattis, vad skönt att allt gick bra! :) visst är det en häftig känsla att se den lilla korven där inne och det fladdrande hjärtat. Härligt, då blir det en bra jul!

Tack så hjärtligt! :D hade aldrig kunnat föreställa mig denna känslan, helt obeskrivlig. Bästa julen någonsin <3
  • Lindseeey

Godmorgon tjejer! Någon mer som blivit ofantligt morgonpigg? Haha. Vaknade kl 04 i morse, helt klarvaken..

Idag ska vi Fira jul med bonusen på 4.5 år och tänker berätta för henne och sambons släkt, kanske lite tidigt men samtidigt kan man inte gå och vänta på ett eventuellt missfall, 2017 ska bli ett bra år med en nykomling i familjen. Blir så mycket enklare med allt när alla vet, istället för att tissla o tassla. Tror bonusen kommer bli överlycklig då hon länge tjatat på mig att jag måste äta mycket mat så jag kan få en stor mage så det kommer en bebis sen *.* haha !

Slänger med en lite halvdålig bild från ul, känslan från igår hänger kvar fortfarande, den kommer jag leva på länge <3

• babydreams
    Lindseeey skrev 2016-12-22 10:19:42 följande:

Nu har jag varit på ul och allt såg fint ut, vilken fantastisk känsla att få se det lilla hjärtat picka ???? blev dock tillbakaflyttad typ en vecka vilket såklart är lite tråkigt men kan kvitta då det lilla livet lever och mår bra :D ändrar inte bf förrän jag varit på rul och fått dom exakta måtten :) hur mår ni Andra? :)

Åh vad härligt <3 det är en sån fantastisk känsla!
  • Lindseeey
    babydreams skrev 2016-12-23 06:23:43 följande:

Åh vad härligt <3 det är en sån fantastisk känsla!

Helt underbar känsla ! Hade aldrig kunnat tro att det var sån känslovåg *.*
  • Starseed

Hejsan allihopa!

Vad glad jag är att så många är här och delar med sig av sina erfarenheter. Och att flera har samma BF som jag.. 21 Juli, Stockholm btw.

Jag har varit gravid tidigare, flera gånger men aldrig behållit. Den här graviditeten är skitjobbig för mej just nu. Jag vet inte varför men jag har fått riktigt med ångest sista veckorna. Är i vecka 9+6. Jag har en terapeut som jag går hos och ett starkt nätverk av kvinnor omkring mej som jag kan prata med. Ändå fylls jag av så konstiga känslor. Jäkla hormoner.. Jag vet inte vad som är vad och jag har fått en sån avsmak för min partner och hans två barn känns bara jobbiga fast de är superglada över att få ett syskon och verkligen älskar mej. Jag har fått nån slags panik och mår illa ofta och äter så gott det går, kräks varannan dag ungefär och blir yr och har förstoppning. Vi pratade igår och jag bara grät och berättade om min rädsla att bli en lika frånvarande mamma som min pappa var.. och känslan av att vara rädd för att bli låst vid diskbänken typ, och tvätta och göra frukost och middag varje dag i resten av mitt liv till nån, som skriker mamma 100 gånger om dan. Jag har verkligen det tufft just nu. Hoppas paniken går över och att jag börjar tycka om min omgivning igen. Jag har liksom blivit en motsats till mitt vanliga mej..som var glad och positiv, kåt som fan och kärleksfull. Nu är jag bara sur och ledsen, såå avtänd på allt och otrevlig. Jaa.. Tack för att den här tråden finns.

• Sosozo
    Starseed skrev 2016-12-23 07:48:14 följande:

Hejsan allihopa!

Vad glad jag är att så många är här och delar med sig av sina erfarenheter. Och att flera har samma BF som jag.. 21 Juli, Stockholm btw.

Jag har varit gravid tidigare, flera gånger men aldrig behållit. Den här graviditeten är skitjobbig för mej just nu. Jag vet inte varför men jag har fått riktigt med ångest sista veckorna. Är i vecka 9+6. Jag har en terapeut som jag går hos och ett starkt nätverk av kvinnor omkring mej som jag kan prata med. Ändå fylls jag av så konstiga känslor. Jäkla hormoner.. Jag vet inte vad som är vad och jag har fått en sån avsmak för min partner och hans två barn känns bara jobbiga fast de är superglada över att få ett syskon och verkligen älskar mej. Jag har fått nån slags panik och mår illa ofta och äter så gott det går, kräks varannan dag ungefär och blir yr och har förstoppning. Vi pratade igår och jag bara grät och berättade om min rädsla att bli en lika frånvarande mamma som min pappa var.. och känslan av att vara rädd för att bli låst vid diskbänken typ, och tvätta och göra frukost och middag varje dag i resten av mitt liv till nån, som skriker mamma 100 gånger om dan. Jag har verkligen det tufft just nu. Hoppas paniken går över och att jag börjar tycka om min omgivning igen. Jag har liksom blivit en motsats till mitt vanliga mej..som var glad och positiv, kåt som fan och kärleksfull. Nu är jag bara sur och ledsen, såå avtänd på allt och otrevlig. Jaa.. Tack för att den här tråden finns.

Hej! Jag bor också i Sthlm, jag väntar tredje barnet. En sladdis.

Jag tror att det viktigaste är att du tar det lugnt och tillåter dig själv att ha dina känslor. Det är en stor grej med barn.visst är det hormoner och allt det men ärligt talat så kommer väl inte dina tankar från ingenstans. Jag känner igen mig lite i det du skriver jag tyckte första barnet var svårt. Ingen i min omgivning/ kompilatets hade barn. Jag kände stora krav på mig själv att vara det ena och det andra fast jag var gravid. Vad det än är som gör att man känner sig orolig så ska man ta det på allvar. Jättebra att du träffar någon redan nu och pratar om det. Att bli deprimerad under eller efter graviditeten är vanligare än man tror och det kan hända vem som helst.
  • Sosozo
    Starseed skrev 2016-12-23 07:48:14 följande:

Hejsan allihopa!

Hej! Jag bor också i Sthlm, jag väntar tredje barnet. En sladdis.

Jag tror att det viktigaste är att du tar det lugnt och tillåter dig själv att ha dina känslor. Det är en stor grej med barn.visst är det hormoner och allt det men ärligt talat så kommer väl inte dina tankar från ingenstans. Jag känner igen mig lite i det du skriver jag tyckte första barnet var svårt. Ingen i min omgivning/ kompilatets hade barn. Jag kände stora krav på mig själv att vara det ena och det andra fast jag var gravid. Vad det än är som gör att man känner sig orolig så ska man ta det på allvar. Jättebra att du träffar någon redan nu och pratar om det. Att bli deprimerad under eller efter graviditeten är vanligare än man tror och det kan hända vem som helst.
  • Sosozo

Oj, vad konstigt blev två inlägg!

Hur har ni det idag, tjejer? Mycket med fix inför julen eller tar ni det lugnt?

• Leken

Bf lista Juli.

2 Juli - Haiduchi, Skåne

3 Juli - Newbie84, Stockholm

4 Juli - Sosozo, Stockholm

4 Juli - Acinnaleh, Närke

6 Juli - Madelia, Västmanland

7 Juli - Gröna Druvan, Halland

7 Juli - FrökenMp, Hälsingland

12 Juli - Noccis, Stockholm

12 Juli - Gameofthrones, Valdemarsvik

12 Juli - Beebii, Uppsala