Inlägg från: Starseed |Visa alla inlägg
  • Starseed

BF Juli 2017 ny

Saaandriiis skrev 2016-12-19 12:59:46 följande:

Hejsan, jag hänger gärna med här! Är i V.10 (9+5) och är beräknad till 18 Juli! ????

Jag hänger åxå gärna med här! Är beräknad till 21 Juli, är i vecka 9+1! Första barnet!
  • Starseed

Hejsan allihopa!

Vad glad jag är att så många är här och delar med sig av sina erfarenheter. Och att flera har samma BF som jag.. 21 Juli, Stockholm btw.

Jag har varit gravid tidigare, flera gånger men aldrig behållit. Den här graviditeten är skitjobbig för mej just nu. Jag vet inte varför men jag har fått riktigt med ångest sista veckorna. Är i vecka 9+6. Jag har en terapeut som jag går hos och ett starkt nätverk av kvinnor omkring mej som jag kan prata med. Ändå fylls jag av så konstiga känslor. Jäkla hormoner.. Jag vet inte vad som är vad och jag har fått en sån avsmak för min partner och hans två barn känns bara jobbiga fast de är superglada över att få ett syskon och verkligen älskar mej. Jag har fått nån slags panik och mår illa ofta och äter så gott det går, kräks varannan dag ungefär och blir yr och har förstoppning. Vi pratade igår och jag bara grät och berättade om min rädsla att bli en lika frånvarande mamma som min pappa var.. och känslan av att vara rädd för att bli låst vid diskbänken typ, och tvätta och göra frukost och middag varje dag i resten av mitt liv till nån, som skriker mamma 100 gånger om dan. Jag har verkligen det tufft just nu. Hoppas paniken går över och att jag börjar tycka om min omgivning igen. Jag har liksom blivit en motsats till mitt vanliga mej..som var glad och positiv, kåt som fan och kärleksfull. Nu är jag bara sur och ledsen, såå avtänd på allt och otrevlig. Jaa.. Tack för att den här tråden finns.

• Starseed
    GrönaDruvan skrev 2016-12-23 12:19:07 följande:

Det där med att du äcklas av din partner...det är nog inget ovanligt!

Min man har luktat svin äckligt sen jag började må illa i vecka 7... Nu får han inte ens sova i samma rum och på sin höjd får han en kram. Men eftersom jag vart gravid förut så vet jag att det går över!

Jag är snart inne på 6e veckan med illamående och det är för jävligt. Längtar så tills man kan äta något och tycka det är gott. Att kunna äta en middag!! Inte bara yoghurt och gröt typ.. Så less.

Tillåt dig må dåligt ett tag, det är liksom helt ok. Alla dina tankar och funderingar är ok!

Vi har försökt få ett till barn i två år och fått två missfall och när jag blev gravid nu blev jag såklart glad, men jätte orolig. Nu när jag är i vecka 12 och vet att jag väntar tvillingar är känslorna helt ur balans. Vill jag ha mer barn nu? Är det värt det? Hur ska mina andra två barn ta detta när det blir två till? Tusen frågor men inga svar.

Innerst inne vet jag ju att om graviditeten går bra så blir det säkert jättebra. Det tar ett tag att landa i sina känslor! Kram på dig!

Tack så himla mycket för svar!!! Det är jätteskönt att höra att jag inte är ensam och att andra också tvivlar. De sägs att det går över men oj så svårt det är att komma ihåg när alla känslor är så hormonförstärkta. Ett jättetack för ditt svar????????????????????????
  • Starseed
    Leeandra skrev 2016-12-23 11:01:58 följande:

Det är tufft att vara nygravid med allt som händer i kroppen och alla tankar på framtiden. Men jag tror definitivt att det finns en stor poäng med att en graviditet ändå varar så pass länge som den gör, för hur stor oro och ångest som än finns där i början så brukar det mesta ha lagt sig när det är dags för det lilla livet att komma ut. Du kommer att hitta tillbaka till dig själv när du börjar må bättre, tills dess är det bra att mannen och bonusbarnen vet att det är tufft att vänta barn och att det tar på krafterna att skapa liv. Om det är till någon tröst ska jag säga att inte ens jag som har 5 barn har någon som skriker mamma 100 gånger om dagen, . Stor kram!

Åh det var verkligen till tröst!! Tack!!!! Jag smygdrömmer om att barnet ska kalla mig vid förnamn istället, så jag slipper.. men d är väl åxå hormoner antar jag. Tack så mkt för ditt kärleksfulla svar, det känns skönt att läsa!
  • Starseed
    Desshank skrev 2017-01-02 19:05:03 följande:
    Jag är gärna med i den! Har bf 28 juli! :)
    Jag vill oxå vara med i den gruppen, hur gör man, jag hittade inte den? BF 21 Juli Från Stockholm. Jag vill gärna träffa fler som ska få en bebis då! 
  • Starseed
    Noccis skrev 2017-06-24 11:54:58 följande:

Haha jag har också börjat dregla :-P

Har inte sovit ordentligt på nätterna på flera månader. Får en sån jävla oro i kroppen på nätterna och känns som om mina fötter brinner och det kliat i mina anklar.. Ska bli så skönt när bäbis är ute och killen kan dela bördan med mig istället för att ligga där och snarka Haha!

HAHAHA jag längtar åxå tills vi kan dela på nätterna!!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny