• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Newbie84

Var på kub idag så skönt att ha den biten klar, denna gång sa de inga siffror, det gjorde de förra gången, men fick låg risk/sannolikhet i alla fall :) blev framflyttad så fick bf 29/6 men gick 11 dagar över med förra så antar att den ändå tittar ut i juli...

Vi resonerade som så att skulle något vara fel så är det abort, dels pga vårt barn vi har nu men också för att jag mår så dåligt.

• Leeandra

Är så lycklig! Var på VUL idag och fick se en liten bebis med tickande hjärta, . Läkaren mätte lilla Chili till 9+4 men eftersom jag vet när jag hade ÄL så stannar jag kvar på min BF till RUL ( 9+1 idag ). Blivande pappan var med och blev alldeles rörd, . Magkänslan har ju sagt att allt är bra, men nu känner jag att jag verkligen kan tro helt på det och uthärda illamående och trötthet.
  • Leeandra

Ha, ha, helt sned bild! Glömde ju skriva att magkänslan sa att det bara var en bebis denna gång ( med tanke på att jag ofta släpper två ägg ) och det stämde ju tack och lov!

• basio
    KaffeOchHybris skrev 2016-12-21 16:56:43 följande:

Jag är inbokad på KUB under mellandagarna, då jag räknar att jag borde vara 14 +2 eller något i den stilen. Undrar om det har blivit någon miss och jag har blivit bokad för sent? 

Såg på listan (tack för att du sammanställde) att mitt BF står som 26/7. Det är alltså 26/6 som jag är officiellt beräknad till, men p.g.a lång menscykel tror jag att befruktningen egentligen skedde senare än vad BM beräknat. Så jag gissar på tidigt i juli, bara för att förtydliga.

14+2 känns ju rätt sent ... men de borde ju veta vad de gör. Tyckte jag fick sent som fått tid i v13+0, men hoppas på att de har koll på det och kan sin grej. Det är ju mindre roligt att göra det sent om man får ett dåligt resultat...
  • Sosozo
    Wooden skrev 2016-12-21 11:25:42 följande:

Nu måste jag bara fråga om det här med vul igen! Jag ska ju på ul imorgon och enligt egna beräkningar går jag in i vecka 11 på fredag. Stor risk dock att detta inte riktigt stämmer. Tror ni bm över huvud taget kommer fråga hur långt gången jag är eller blir det vul automatiskt i och med att det är graviditetslängden jag är där för att fastställa. Är det någon här som kommit för att göra tidigt ul som fått göra på magen eftersom det misstänks att det är senare än v 9 eller när man nu slutar med vul. Vill givetvis hellre göra vanligt om jag skulle få välja...

Och är det så att man ska ha kissat innan om man gör vul, men vara kissnödig om man gör vanligt ul? 

Jag gjorde UL utanpå magen i v 8+2. Gick iofs inte att se något annat än en liten plupp med pickande hjärta, men det var allt jag ville se :) blev tillbakaflyttad en dag. Men en får väl ettbättre datum på rum sen.
  • Sosozo
    Newbie84 skrev 2016-12-21 17:04:26 följande:

Var på kub idag så skönt att ha den biten klar, denna gång sa de inga siffror, det gjorde de förra gången, men fick låg risk/sannolikhet i alla fall :) blev framflyttad så fick bf 29/6 men gick 11 dagar över med förra så antar att den ändå tittar ut i juli...

Vi resonerade som så att skulle något vara fel så är det abort, dels pga vårt barn vi har nu men också för att jag mår så dåligt.

Kul att det gick bra! Vad skönt! Jaha, fick ni inga siffror? Är det något nytt tro?
  • Leeandra
    Wooden skrev 2016-12-21 11:25:42 följande:

Nu måste jag bara fråga om det här med vul igen! Jag ska ju på ul imorgon och enligt egna beräkningar går jag in i vecka 11 på fredag. Stor risk dock att detta inte riktigt stämmer. Tror ni bm över huvud taget kommer fråga hur långt gången jag är eller blir det vul automatiskt i och med att det är graviditetslängden jag är där för att fastställa. Är det någon här som kommit för att göra tidigt ul som fått göra på magen eftersom det misstänks att det är senare än v 9 eller när man nu slutar med vul. Vill givetvis hellre göra vanligt om jag skulle få välja...

Och är det så att man ska ha kissat innan om man gör vul, men vara kissnödig om man gör vanligt ul? 

Det är ju inte jätteroligt att slänga sig näck i gynstolen, men fördelen med VUL är ju att man får en klarare och bättre bild tidigt i graviditeten. Jag gjorde VUL idag på gynmottagningen och där hade de bara tillgång till det men bebisen syntes väldigt tydligt och det var det viktigaste .
  • KaffeOchHybris
    basio skrev 2016-12-21 17:57:59 följande:
    14+2 känns ju rätt sent ... men de borde ju veta vad de gör. Tyckte jag fick sent som fått tid i v13+0, men hoppas på att de har koll på det och kan sin grej. Det är ju mindre roligt att göra det sent om man får ett dåligt resultat...
    Jag är egentligen inte så orolig för resultatet (har ingen ärftlighet och åldern är på min sida), men det vore ju konstigt om de bokat in mig för sent, personalen verkade väldigt medveten om att det fanns en tidsram som måste hållas för att riskbedömningen ska vara tillförlitlig. Men tiden bokades in när jag ringde kvinnohälsan direkt efter att jag hade plussat, innan jag hade gjort VUL och fått en säkrare datering... så det kanske blev en miss där. Jaja, vi får se nästa vecka hur det står till.
  • Sosozo
    KaffeOchHybris skrev 2016-12-21 18:25:26 följande:

Tror jag menar 13 +3 nu när jag tänker efter. Det här med graviditetsveckor är förvirrande. 

Isf är nog allt i sin ordning. Mellan v 11 och 13+6 har jag läst är det optimala.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny