BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Ok, men då går det alltså att göra på inskrivningen, vad bra! Själva ultraljudet sen, görs det på sjukhuset?
Tycker så synd om våra barn just nu. Gubben är på kurs och kommer först imorgon så har varit själv med 4 st nu sedan i söndags. Jag märker att jag har noll tålamod! Jag bara fräser och har mig hela dagarna:( lite svårt att förklara varför då vi ej vill berätta. Nu ikväll tog stortjejerna disken och tvätten åt mig för dom tyckte ja skulle dricka te och äta choklad framför brasan. Då började ja storgråta istället haha. Hoppas detta humör släpper snart!
Får jag fråga en sak? När du fick MA gången innan, hade du alla symptom som nu då? Jag skulle bli helt knäckt av att ha mått så här dåligt i flera veckors tid för att senare behöva göra det igen.
Är min första unge med :)
Också ett missfall i bakfickan, i vecka 7.
Var på UL förra veckan och fick se ett hjärta så nu är jag rätt lugn.
Bor i Malmö :)
Tack för era ord.
Förstår att alla tänker olika såklart. För mig är alla människor lika värda och lika vackra, så att få barn med funktionshinder eller down syndrom är för mig inget problem. Men nu är det fler att tänka på. Jag kan inte låta mina barn jag har nu komma såpass mycket i skymundan som det kommer bli om vi får sjuka tvillingar. Nu vet jag att testerna inte behöver betyda vare sig bu eller bä, men om man får definitivt besked så blir det nog abort tyvärr... Om en tvilling skulle ha något fel skulle vi behålla, riskerar inte en frisk för att ta bort en sjuk..sen finns det också en förälder för det sjuka barnet och en för de friska om ni förstår hur jag tänker..
Kan någon hjälpa mig i mina tankar!
Vi diskuterade det här med kub hemma och kom fram till att vi gör det. Har hela tiden tänkt att jag inte bryr mig om det är nåt fel på barnen, vill ha dom ändå.
Men tankarna har ändrats! Det är så hemskt att skriva, men skulle det verkligen vara rättvist mot våra två andra barn om tex båda tvillingarna har down syndrom eller nåt annat? Jag är verkligen emot abort, men när vi tänker såhär så vill jag ju inte ha två sjuka barn till varje pris. Hade det varit våra första barn så hade det inte spelat någon roll, men nu har vi ju två innan som kommer att komma väldigt mycket i kläm om vi får sjuka tvillingar. Förstår ni tanken eller är det dumt att tänka så?
Tycker så synd om våra barn just nu. Gubben är på kurs och kommer först imorgon så har varit själv med 4 st nu sedan i söndags. Jag märker att jag har noll tålamod! Jag bara fräser och har mig hela dagarna:( lite svårt att förklara varför då vi ej vill berätta. Nu ikväll tog stortjejerna disken och tvätten åt mig för dom tyckte ja skulle dricka te och äta choklad framför brasan. Då började ja storgråta istället haha. Hoppas detta humör släpper snart!
Är också från Skåne och första barnet för mig med :) ska på första ul på torsdag :Det
Usch vad jobbigt det lät med allt det där. Hoppas sockret bara var lite högt tillfälligt så du inte åker på det också!! Men vad gäller blodgruppen så är det väl bara någon spruta bebisen får om den är positiv eller?