Bimbim79 skrev 2017-07-28 18:21:13 följande:
Jag vet inte, detta är ju tredje pappan för mig, och det va stor skillnad mellan första graviditeten och de 2 nästföljande. Trodde det berodde på yttre omständigheter, den första va ju inte snäll. Den andra va lite mer som en man ska va när kvinnan väntar barn eller hur man ska säga. Sen vet jag inte hur mycket det inverkat att jag är 9 år äldre denna gången heller.
Va iaf hos bm sista gången idag. Med tanke på antal barn, tidigare förlossningar, konisering osv trodde jag ju att jag skulle fått redan. Men hon sa att konisering kan visst inverka på båda håll, svårt att hålla en graviditet eller svårt att öppnas ordentligt. Just nu kan jag inte göra någonting utan att det trycker nedåt, magen blir stenhård men lilleman verkar må bra å trivas där inne iaf, jag passar på å sova middag typ va 3:e timme. Har slutat blöda iaf, lite bruna flytningar av det slemmigare slaget bara. Och har inget hänt till 3:e skulle jag ringa för bedömning eventuell igångsättning den 4:e. Verkar som jag får en augusti bebis. Hade jag ju inte planerat! :) beslöt att de 2 yngsta barnen får stanna hos sin pappa nu, de ska ändå dit som på söndag annars men han skulle va hemma å va ledig inget inplanerat så det är lugnast för alla!
Hm, där ser man. Mina tre första följde samma mönster, slemproppen gick med lite blodstrimmor i och sen började värkarna 2-3 dagar efter det. Minst ilningar började det ju läcka fostervatten och sen kom värkarna några timmar efter. Den här gången började slemproppen gå i söndag, utan blod, och med blod i onsdags. Nytt för den här gången är att jag har fått värkar som gör ont hela onsdagskvällen och inatt utan att det händer något mer. Lagom när jag tänker att "nu har det kommit igång" så glesnar värkarna ut och försvinner. Idag har å andra sidan varje sammandragning gjort ont utan att det för den delen händer så mycket mer än att mer slemproppen med blod har kommit. BF +3 idag. Imorgon fyller min exman år så då vill jag absolut inte ha barn, så skulle inte förvåna mig om det drar igång på riktigt då :-/.