Inlägg från: Leeandra |Visa alla inlägg
  • Leeandra

BF Juli 2017 ny

basio skrev 2017-07-28 06:51:05 följande:

Igår 27/7 kom vår store lille kille kl 18:43 efter att jag blev igångsatt genom att de tog hål på hinnorna kl 15:50. Det gick väldigt fort och lilleman mådde inte bra i utdrivningsskedet så en barnmorska hängde på magen och tryckte på, inte någon trevlig upplevelse. Han ville inte heller skrika direkt när han föddes utan var väldigt slapp och blå. Men efter några minuter tog han sig och började skrika. En ganska skrämmande upplevelse då det aldrig hänt med de andra barnen ...

Elvin vägde 3780 gram och är hela 54 cm lång. Han föddes i v39+3. Nu pausar vi på BB och jag kämpar med min foglossning som gör det svårt att ta mig till skötbord, matsal osv. Längtar tills maken kommer hit igen ...

Grattis till lille Elvin! Måste ha varit en jobbig och obehaglig upplevelse när lilleman inte mådde så bra, men skönt att han hämtade sig snabbt.
  • Leeandra
    Bimbim79 skrev 2017-07-28 08:53:35 följande:

Verkade som det va flytningar! Hinnorna är hela. Märkligt hur kroppen spökar! Man tror och borde ju känna den vid detta laget tycker man!

Märkligt! Och ja, man tycker ju att man borde känna sig själv efter några barn, men min kropp beter sig också helt annorlunda den här gången jämfört med de andra fem barnen, har helt bytt mönster! Har samma pappa till de andra barnen och ny den här gången, men det borde väl inte spela sån otroligt stor roll, eller?
  • Leeandra
    Bimbim79 skrev 2017-07-28 18:21:13 följande:

Jag vet inte, detta är ju tredje pappan för mig, och det va stor skillnad mellan första graviditeten och de 2 nästföljande. Trodde det berodde på yttre omständigheter, den första va ju inte snäll. Den andra va lite mer som en man ska va när kvinnan väntar barn eller hur man ska säga. Sen vet jag inte hur mycket det inverkat att jag är 9 år äldre denna gången heller.

Va iaf hos bm sista gången idag. Med tanke på antal barn, tidigare förlossningar, konisering osv trodde jag ju att jag skulle fått redan. Men hon sa att konisering kan visst inverka på båda håll, svårt att hålla en graviditet eller svårt att öppnas ordentligt. Just nu kan jag inte göra någonting utan att det trycker nedåt, magen blir stenhård men lilleman verkar må bra å trivas där inne iaf, jag passar på å sova middag typ va 3:e timme. Har slutat blöda iaf, lite bruna flytningar av det slemmigare slaget bara. Och har inget hänt till 3:e skulle jag ringa för bedömning eventuell igångsättning den 4:e. Verkar som jag får en augusti bebis. Hade jag ju inte planerat! :) beslöt att de 2 yngsta barnen får stanna hos sin pappa nu, de ska ändå dit som på söndag annars men han skulle va hemma å va ledig inget inplanerat så det är lugnast för alla!

Hm, där ser man. Mina tre första följde samma mönster, slemproppen gick med lite blodstrimmor i och sen började värkarna 2-3 dagar efter det. Minst ilningar började det ju läcka fostervatten och sen kom värkarna några timmar efter. Den här gången började slemproppen gå i söndag, utan blod, och med blod i onsdags. Nytt för den här gången är att jag har fått värkar som gör ont hela onsdagskvällen och inatt utan att det händer något mer. Lagom när jag tänker att "nu har det kommit igång" så glesnar värkarna ut och försvinner. Idag har å andra sidan varje sammandragning gjort ont utan att det för den delen händer så mycket mer än att mer slemproppen med blod har kommit. BF +3 idag. Imorgon fyller min exman år så då vill jag absolut inte ha barn, så skulle inte förvåna mig om det drar igång på riktigt då :-/.
  • Leeandra
    Vet hur det känns skrev 2017-07-29 22:14:30 följande:

Tror vi är 5 st som är kvar.. denna väntan.. händer det inatt? Blir det augusti bebis? Jag vill verkligen inte att bebis föds 1 augusti!!! Den dagen tänker jag knipa :) tror stenhårt på 2 eller 3 augusti.. ska bli spännande att se om jag har rätt.

Så mysigt att du har din Elvin på utsidan.. mys!

Jag har precis klarat mig förbi exmakens födelsedag ( igår ) så jag är nöjd. Nu vill jag ha ut bebis fortast möjligt, har inga "dåliga" datum kvar. Hoppas du missar den 1/8 också, det är inte roligt att känna sig stressad för att bebisen kommer på fel dag, man jan ju ändå inte höra något åt det isf.
  • Leeandra
    Vet hur det känns skrev 2017-07-30 17:38:03 följande:

Förväntansfull här.. är öppen 4 cm med 1 cm kvar av tappen.. man känner fosterhinnan precis vid öppningen. Nu startar det nog inatt eller imorgon natt.. tror inte jag går så länge till nu

Åh, spännande! Hoppas du snart har bebis här!
  • Leeandra
    Malimari skrev 2017-07-30 17:22:36 följande:

Bf+4 och inte en enda känning. Mutter..

Kämpa på, . Själv på BF +5 ( enligt mig ) och BF+0 enligt RUL . Magen har kraschat totalt och slemproppen har börjat komma i mängder som skulle göra en snigel avundsjuk så jag hoppas det händer något snart! Trött på att vänta...
  • Leeandra
    Bimbim79 skrev 2017-07-31 06:16:51 följande:

Vaknade av värkar, har inte börjat klocka än, är ju så trött på dessa falsklarm. Men de gör rejält ont när de kommer. Ska avvakta 10 minuter, har tagit 2 alvedon, vågar inte gå in i duschen om det inte lugnar sig utan att väcka maken. Kan det få vara min tur nu?

Ljust rosa på pappret när jag var på toa, och emellan känns ingenting!

Håller tummarna för att det är på gång på riktigt!
  • Leeandra

Här tittade en liten dotter ut vid 11-tiden. Efter en vecka med förvärkar och lossnande slempropp satte det ordentlig fart imorse och hon var född efter 4 h. Fick ringa hem mannen från jobbet och han Hanna ta hemma en halvtimme innan hon föddes . Tur vi hade planerat en hemfödsel för vi hade aldrig hunnit in i tid. Nu tar vi det lugnt, ammar och gosar.

På håret en julibebis iaf, .

• Leeandra
    Vet hur det känns skrev 2017-07-31 17:17:14 följande:

Stort grattis till dottern!! Hur ser barnaskaran ut nu? För det här var väll ditt 6barn? 3 av varje? :)

Wow va skönt att det gick fort!! Hoppas jag får något liknande.. vill dock hinna in till förlossningen. Njut av massa bebis gos nu!

Tack! Ja, 6:e barnet, 3 pojkar och 3 flickor nu . Jag var iof inställd på en pojke så nu funderar vi över namn för fullt.

Ja, hoppas på lagom snabbt för dig också. Intensivt, men skönt att det inte tog evigheter.
  • Leeandra
    Bimbim79 skrev 2017-07-31 17:28:33 följande:

Är rädd för det där poff supersnabbt, vill gärna hinna in till förlossningen. Men det löser väl sig :) vaggar runt i trädgården å äter isglass :) fått dille på calioppo Cola. Jag som skytt allt sött som pesten sista veckorna ;)

Ja, risken finns ju för oss som fött flera barn innan. Min förstfödde tog 40 h på sig, den här bara 1/10, vem kunde ana det?

Jag har bara gillat salt hela graviditeten utom sista veckan då jag blev jätteförtjust i torkade plommon och aprikoser.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny