Inlägg från: Leeandra |Visa alla inlägg
  • Leeandra

BF Juli 2017 ny

Summerchild skrev 2017-04-22 01:59:07 följande:

Jag äter niferex men varför övergå?

Jag köpte fel, . Har alltid brukar äta Duroferon innan, men jag tror de är likvärdiga så det är bara jag som ville byta.
  • Leeandra
    Meowt skrev 2017-04-26 15:32:32 följande:

Det gick verkligen inte bra tyvärr :(

Misslyckades rätt så rejält men tror att det var nerverna. Det var en sak som gick fel först och sen gick det liksom neråt.

Grät typ hela eftermiddagen igår och har väl börjat återhämta mig lite. Sen har jag haft en tuff dag på jobbet idag plus är ju inte direkt stabil som gravid :). Känner mig rätt så sämst faktiskt.

Har ny tid om en månad så hoppas på att det går bättre då, annars får jag ta det efter bebis även om innan är att föredra, men klarar jag inte det innan slutet på juni så måste jag göra om teorin. Finns knappt några tider heller.

På tal om jobbet så har jag en kollega som är lite osmidig (har nämnt henne här förut). Idag påpekade hon hur stor jag blivit samt så frågade hon hur mycket jag har gått upp (!!)

Verkligen HELT fel dag och vikten är dessutom ett väldigt känsligt ämne.

Är rätt så redo för helg nu.

Vad trist! Håller tummarna för att du klarar det om en månad! Jag körde upp privat första gången med en ganska otrevlig körlärare så jag gjorde en massa missar. Fick dock körkortet nästa uppkörning .

Får också höra att jag är jättestor emellanåt, speciellt av överviktiga kvinnor som verkar njuta av att kommentera att magen växer. Tröttsamt värre, speciellt när jag tycker att magen är ganska lagom jämfört med sist när den var gigantisk med tvillingar.

Det är tyvärr bara att ignorera alla knäppa kommentarer och avfärda folk som idioter.
  • Leeandra
    Haiduchi skrev 2017-04-30 09:09:17 följande:

Hihi, upplever med svullet underliv. Mycket märkliga saker man ska hinna uppleva innan detta är över.

V 32 idag!

Fick lite stress känsla igår, att alla saker vi skaffat inte är i ordning, inte ställt i ordning något eller tvättat kläder eller så.

Har ni andra börjat fixa med sånt?

Frågade mannen när han tyckte vi skulle börja... veckan innan tyckte han! ????

Har kvar att fixa lite amningssaker till bb väskan och så ska dottern få köpa lite kläder till lillasyster att ha i bb väskan. Annars är vi i fas med allt annat. Fast inget är på plats ;)

Ha, ha, din man är som jag, jag brukar fixa allt veckan innan det blir barn, , tycker jag brukar känna på mig när det är dags. Den här gången ska jag se till att ha allt färdigt i v. 36 ifall allt åkande i vattenruschbanorna på vattenlandet bredvid Legoland sätter igång något .
  • Leeandra
    marretiin skrev 2017-04-30 16:35:55 följande:

Här går vi in i v.29 i morgon. Precis blivit själv här med allt. Trodde aldrig att kärleken skulle dra o bara lämna mig här själv med allt. Försöker att fokusera på glädjen i att det snart kommer ett litet underbart liv.

Jag är stark iaf och vet att jag kommer att klara det själv även om det inte var det som var tanken.

Hoppas ni alla mår bra!

Men as trist, precis när man vill ha någon som mest att dela allt med, . Många kramar till dig!
  • Leeandra
    Haiduchi skrev 2017-05-02 15:02:30 följande:

Är så ledsen, någon som varit med om liknande ?

Var inne en sväng på förlossningen igår för jag inte hade känt flickan på hela dagen, trots jag retade henne på såna str jag vet hon sparkar tillbaka på.

Men allt var bra med henne, läkaren kommenterade dock snabbt när han gjorde ul att hon låg lite... knasigt. På tvären med huvudet på höger sida.

Tänkte inte mer på det, men nämnde det för min man och tanken slog mig att borde hon inte ligga med huvudet ner?!?

Jaja, hade besök idag hos bm och tog upp detta, läkaren hade skrivit en notering om det i min journal med. Hon kände och jo visst låg hon på tvären.

Är ju omföderska så barnet har mer utrymme att röra sig.

Frågade om det var vanligt att de låg så här i denna veckan för omföderskor. Nja de brukar ju ligga med huvudet ner, säger bm.....

Går igenom med mig: har hon inte vänt sig tills besöket i v 36 så kommer de boka tid för mig inne på mottagningen och kolla med ul och eventuellt då göra vändningsförsök. Men skulle hon stanna kvar i fel läge så blir det snitt i veckorna 38-39....

Bröt ihop och började gråta!!!! För varje dag, vecka som hon inte vänder sig så minskar chansen att hon gör det.

Ringde mannen och var så ledsen, han har sagt lite på halvt allvar att han inte skulle klara av att vara med på planerat snitt. Men det tog han tillbaka och man kan ha möten med oss om det så vi känner oss förberedda. Dottern är född med urakut snitt....

Fan! Vill inte ha snitt, vill inte ligga kvar på bb så länge igen. Fan!

Och så som hon ligger är sjukt obekvämt, gör så ont ibland så jag vet knappt var jag ska ta vägen, ibland känns det som jag tappar all färg i ansiktet. Kan knappt äts eller dricka. Fruktansvärt. Så känner verkligen en tydligen skillnad på att hon ligger annorlunda nu jämfört med bara någon dag sen.

Någon som varit med om samma eller känner någon med samma? Hur gick det?

Gråtit hela fm, trött och hormonell. Var inte alls detta jag ville.

Förstår att du är ledsen, men det finns gott om hopp att kunna vända lillan ännu. Mitt 3:e barn fick jag vända på själv två gånger, sista gången i v. 38 och då vägde han vid födseln 5 kg, så han var ju stor redan då.

För att hjälpa barnet att vända sig rätt behöver man ligga med höfterna högre än huvudet 3 ggr/dag i helst 10 minuter åt gången. Sjukt obekvämt, men effektivt. Det lättaste är väl att försöka få rumpan på soffkanten och huvudet på en kudde nere på golvet, om du förstår vad jag menar.

Hoppas verkligen att lillan vill vända på sig nu när du vill föda, många styrkekramar!
  • Leeandra

Någon mer som håller på med gravidyoga? Annars kan jag verkligen rekommendera det . Jag kör hemma, 4-6 pass i veckan, 30-60 min åt gången. Finns hur mycket som helst på youtube. Är otroligt skönt för att få rygg och höfter i balans igen och för att sträcka ut alla muskler som lätt blir spända när man är gravid.

• Leeandra
    Joline84 skrev 2017-05-04 23:07:14 följande:

Jag har bara kört min vanliga yoga. Den börjar dock bli bitvis svår nu, så det kanske är värt att testa det du rekommenderade.

Jag körde också på med min vanliga yoga ganska länge, men nu i tredje trimestern tycker jag det är det skönt att bara köra gravidyoga med modifierade poser och med mer förberedelse inför födseln, .
  • Leeandra
    LillaDarlo skrev 2017-05-08 19:13:54 följande:

Hej, tänkte höra hur ofta ni går till bm? Jag har varit där i vecka 25 och ska dit nu i vecka 31 och nästa tid är i vecka 36. Är det inte lite långt emellan tiderna och hur ska jag veta att barnet växer som det ska? Jag har ett minne av att jag gick var tredje vecka i sista trimestern förra gången och barnet var litet för sin "tid" så det känns ju som att man vill ha mer koll denna gången.

Jag får välja själv, har varit hos BM 2 ggr hittills, inskrivning i v. 18 och vanlig koll i v. 25. Nästa besök är i v. 31 och sen i v. 35-36. Om du är orolig får du be om tätare besök, de borde inte neka dig att gå tycker hag.
  • Leeandra
    narie24 skrev 2017-05-13 06:50:57 följande:

Går in i v 32 idag och läste precis att lillan nu väger runt 1,5 kg. Tänk ändå vad mkt den ska växa. Känner mig så stor, gravid och otymplig redan nu. Vojne, vojne.

Nu känns det verkligen som att jag är medveten om att jag är gravid hela tiden. Det går liksom inte att koppla bort längre. Ibland känner jag att jag bara skulle vilja "va mig själv" för en stund. Börjar bli otålig. Hur känner ni andra?

Är bara i v. 30 men jag är ännu lyckligt förskonad från det mesta. Brukar glömma bort att jag är gravid emellanåt, som när jag får för mig att klippa gräs eller springer runt på jobbet, för att sen bli ganska trött och inse att just det ja, jag är inte riktigt som vanligt. Får ännu sova hela nätter utan kisspaus och hoppas det ska hålla i sig flera veckor till, för hag ska göra tvärtom mot alla andra och jobba mer ju närmare BF jag kommer.
  • Leeandra
    Haiduchi skrev 2017-05-13 09:13:44 följande:

Bebisen ligger fortfarande fel, misstänker jag starkt iaf. Ska till bm på onsdag.

Det spänner ut på sidorna av magen, kan liksom inte luta mig fram, måste sitta med svankad rygg annars trycker magen på för mycket.

Hon verkar ha mindre utrymme att röra sig på, rör sig mindre än för några veckor sen och de puffar jag känner är inte sköna.... tror även att en del rörelse känner jag helt enkelt inte. Kände ju ingenting när hon tydligt rörde sig på ul för 2 veckor sen.

Hur känns era magar? Är det några som vet hur bebisen ligger ?

Imorse hickade bebisen väldigt långt ner och min kille hörde hjärtljuden ganska långt ner också, så just nu tror jag att den ligger med huvudet ner, ryggen åt vänster och fötterna på högersidan, för den verkar gilla att sätta ut en fot i högersidan och ha kvar den, som om den sträcker på benen. Men det kan ändra sig, ska till BM på onsdag så jag ska fråga då hur hon tror att lillen ligger.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny