Bimbim79 skrev 2017-06-25 10:37:15 följande:
Funderade på detta med att bebis brukar ha samma vakenhets perioder när den föds som i magen! Jag har en nattuggla! Tok vaken mellan 18-22 sen 00-03. Vaknar ofta på morgonen förmiddagen och tycker bebis är "för" stilla/ lugn i magen. Klart sen vaknar han ju till o små buffar när jag går upp, äter eller gör nåt annat. Men lär ju sitta många timmar i soffan å amma bebis på kvällen och förnatten! :) alltid hicka kl 11.00 15.00 och 21.00. Trots 3 barn innan kan jag inte komma ihåg att de va så exakta i magen. Grabben förde alltid levande i magen kl 23 är väl det jag minns, när han väl kom ut så somnade han 18.00 och sov till 08.00 från 3 veckors ålder ca.
Mina barn har varit ganska olika i magen jämfört med när de har kommit ut. Första barnet var en riktig vilde i magen och kom ut som världens lugnaste barn, kunde gå på restaurang i 2 h när han var 1 år och han bara satt där nöjd och lekte med besticken. Andra barnet var lugnare i magen men helt sjövild när hon väl var ute, klättrade på allt och ramlade jämt ( nu tävlar hon i artistisk gymnastik
och kan göra baklängesvolter stående på gräsmattan ). Tredje barnet var också vildare i magen än efteråt. Mina tvillingar är de enda som hållit hyfsat på magtiderna. Min dotter var morgonpigg och brukade sparka på brorsan så han vaknade på morgonen och på kvällen var det tvärtom. Dottern är fortfarande morgonpigg och sonen mer kvällspigg och de väcker fortfarande varann
.
Ska bli spännande att se hur den här krabaten blir, jag är så aktiv att den enda chansen bebisen har att vara pigg på är om jag vid något sällsynt tillfälle sätter mig ner, ofta på eftermiddagen och när jag lagt mig på kvällen.