BF Juli 2017 ny
Jag har en fundering och skapade nyss en tråd om detta. Att sovstöd i bilbarnstol inte är beprövat och att det varnas om det. Har ni haft det i bilen. Kommentera gärna och kolla in min diskussionstråd.
Jag har en fundering och skapade nyss en tråd om detta. Att sovstöd i bilbarnstol inte är beprövat och att det varnas om det. Har ni haft det i bilen. Kommentera gärna och kolla in min diskussionstråd.
Jag har sjukt mycket förvärkar och mensvärk...värk av kissnödighet... försöker vila... 1a gången som jag oxå fick för mig att känna på min livmodertapp och den verkar väldigt kort och mjuk... bara försöka sova och imorgon ta detta med bm :(
Jag har läst att sjukhusen jobbar på att få ner siffran för planerade snitt. För att statistiken ska se bättre ut. Och inget sjukhus vill väl ha högsta siffrorna. Dem borde istället fokusera på hur dem kan göra upplevelserna på förlossningen bättre för födande kvinnor. Jag är inte nöjd med någon av mina två förlossningar och det var många delar som dem brast i innan, under och efter förlossningen som gör att jag inte känner mig trygg att föda en gång till under dem förutsättningarna. Det låter som en falsk trygghet med förlossningsplan och förlossningsbrev. Jag vet att under semesterperioden kommer det inte att finnas tillräckligt med resurser eller kompetens att tillgodose det. Så att jobba på statistiken för planerade snitt är att börja i fel ende tycker jag. Jag blir bara ledsen över hur det ser ut i vården idag.
Jag har gjort båda, riktigt jobbigt efter snittet lättare efter vaginalt men har man haft skräckförlossning tycker jag man ska få välja. Man ska ju inte behöva va så rädd för att föda så man inte skaffar de barnen man vill ha! Vill helst inte bli snittad men krävs det så får det väl bli så. Är nog ganska laid back angående det, precis som med amningen funkar de så e d bra annars så får man ta ett alternativ.
Finns ju alltid en anledning till varför läkare rekommenderar det ena eller andra, anser ju att man får respektera läkarens kunskap i varje enskilt fall. Naturligt är ju alltid bäst men om man väger in psykologiska aspekter, depressioner ångest mm så kan ju snitt vara bättre både för mamma å barn. Personligen vill jag ju helst föda vaginalt, minst smärtor efter bättre återhämtning lättare med amning mm. Men överlåter helt till läkaren att avgöra om det borde bli snitt istället! Jag talar inte om för mekanikern hur de ska laga min bil heller så förväntar mig att de som jobbar med det vet vad de gör ;)
Tur han blivit för gammal! :) skämt å sido, stolpskott finns naturligtvis i alla kategorier tyvärr, men har man en läkare man känner lyssnar och får förtroende för känns det såklart lättare. Har haft bm inne på förlossningen där personkemin varit usel mellan oss, min förlossning låste sig tills hennes pass va över å det kom in en annan. Hade en jag verkligen älskade men hon va rätt vass passade mig bra, hon va det på rätt sätt vid rätt tillfälle. Skräcken är ju att man får personal man inte "klickar" med och att det blir långdraget för man är obekväm. Ännu värre om de i det läget ska pusha på med dropp för att förlossningen ska snabbas på å bli färdig innan de går hem. Kan tänka det är stor skillnad att föda i juli mot september och december personal mässigt.
Vecka 32 idag! 5-6 veckor kvar tills Olle är här!!
27+5 idag, och idag fick vi se vår lilla höna igen på tillväxtultraljud. Längtan efter henne blir bara större och större !!
Jag vart så sjukt arg på min karl idag så han fick dra till sin bror. Den jäkla bilen som kostar multum när en kompis till hans farsa byter bromsar+skivor och jag sagt att bromsbelägg skulle bytas runt om så blir jobbet bara bak å han säger att kanske behöver dom bytas även fram. Blir så jäkla gravid å trött på biljäveln så kunde lika gärna skickat in den å få det ordentligt gjort.
Jag avskyr att gnälla och vara häxan i dramat. Men bromsar är ju viktigast för trygghet oavsätt om vi ska ha barn lr inte. Killar verkar inte bry sig. :(
Sen försöker man lägga in en tråd om bilen på pappa forum om dom kan berätta nåt bra men då funkar inte det. Familjeliv har nån störning som arbetas på. Grrrr
Helgen suger.....låt det bli måndag