Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Elliot0300 skrev 2017-01-14 19:10:34 följande:

Aaaah, jag som är korkad :D

Vad tror du om att mf risken minskat med? Står lite olika tycker jag 65% på ett håll sen 90% men idag kan vi dra en lättnadens suck :)
  • Summerchild
    Elliot0300 skrev 2017-01-15 09:09:01 följande:

Och på vissa sidor/appar stod det att det vad redan förra veckan :s

Vet inte riktigt med procent men min barnmorska sa att om jag kommit såhär långt är chansen väldigt stor att det går vägen så jag håller fast vid det ^^

Har KUB 24/1 så hoppas allt ser bra ut där med

Ja det är ju skönt ... så nästan alla oss har passerat det är mer å gratta allihopa imorgon :)
  • Summerchild
    Lady K skrev 2017-01-16 22:29:49 följande:

Dags för kub imorrn bitti...Vet att ni var några till som ska iväg på det imorrn, håller tummarna för oss allihop!

Hur gick det ?
  • Summerchild
    sobrio88 skrev 2017-01-17 14:24:17 följande:

ja det var rejält ;) jag har en känsla av att den blir för född ännu tidigare så det kanske blir en junibebis till slut ;)

Men 2,5 veckor bakåt hur skedde det? Då måste du haft mens när du blev gravid eller vad hände ? Var det som för mig med nummer 3.... gjorde jag test i v 6 men trodde som vanligt att jag nyligen blitt gravid pga ägglossning kunde vara jättesen och fick en överaskning sen att jag var flera veckor fram. Det var kul.
  • Summerchild
    sobrio88 skrev 2017-01-17 15:18:21 följande:

Jag tog ut p-staven och efter några veckor fick småblödningar i ett par dar. Jag och bm trodde att det var första mensen men det berodde antagligen på något annat. Så jag blev väl gravid på första ägglossningen efter att jag tog ur p-staven. Gubben har superspermier tror jag ;)

Det är ju du oxå som är superfertil grattis haha
  • Summerchild
    Mamma till Rasmus skrev 2017-01-23 20:21:54 följande:

Läste just något intressant på fb. Ett test för att ta reda på könet. Man skulle hälla urin på bikarbonat och om det bubblade var det en pojke och inget bubbel så väntade man en tjej. Nån som testat eller hört om det funkar?

Klart att det funkar till 50 %
  • Summerchild
    Delilah2001 skrev 2017-01-24 11:18:33 följande:

Tack alla! Vad gulliga ni är!

Man känner sig maktlös, då det inte går att göra något i nuläget, bara att hoppas på att antikropparna inte ökar allt för mycket... Blir det akut så kan blodtransfusion på barnet i magen bli aktuellt, men jag hoppas att det inte behöver gå så långt.

När jag var gravid med min första fick jag gbs (grupp b streptokocker) som också kan bli farligt, så den graviditeten blev också fylld av oro.

Vi kommer nog inte försöka igen om något händer nu, dels har jag haft två missfall innan den här graviditeten, och efter vad jag har läst mig till så kommer detta med antikropparna bli värre och mer aggressivt för varje graviditet.

Ska till barnmorskan nästa vecka, hoppas få lite mer info då!

Jag är oxå med er på er resa och önskar er det bästa och lycka ...kram druvan och delilah
  • Summerchild

Jag började blöda som mens igår...oroligheter och mensvärk .... kunde förstå vad det var. Och trodde det värsta. Fick en akuttid idag. Sovit riktigt dåligt och var i en vakensömn med smärta och efter att tv slog av och ensam hemma så såg jag en man på sidan om mig och han sade flera gånger till mig att jag skulle dö... rädd å ledsen försökte ja ringa men kunde inte slå några som helst siffror. Vakendrömmen var det värsta jag varit med om. :(

Fick snabbt träffa doktor idag och fick se mitt knyte på skärmen. Blödningen kommer som innan från sidan av livmoder kanten utsidan av graviditeten. Fostret var glad och gapade med munnen och viftade med armar och ben. Jag är mörbultad och skör. Blödde mer efter undersökningen. Är rädd men lättad. Min bebis mår bra.

• Summerchild
    narie24 skrev 2017-01-25 17:18:37 följande:

Oj, vilket drama! Förstår om du är omtumlad. Men vad skönt att allt såg bra ut!

Ja det är en mors mardröm att förlora sitt barn. Men blödningen betydde ingenting annat än att man inte kan må bra å njuta riktigt. :(
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-01-25 22:34:11 följande:

Härligt att läsa! Måste kännas helt underbart!! Grattis till pojken!

Hej har tänkt på dig. Haft det lite jobbigt jag med idag känner mig boxad i magen efter en rejäl blödning ...hur mår du? Jag ska sova strax. Det minsta man kan begära efter denna dag
Svar på tråden BF Juli 2017 ny