78elle skrev 2017-06-03 11:46:55 följande:
Tack :)
Vi är på KS i Solna. Det akuta snittet gjordes på SöS men när de upptäckte att han hade NEC fick Joel, som han heter, åka intensivvårdsbuss med pappa till KS och jag fick åka egen ambulans eftersom jag var nysnittad, jag kom till en egen avdelning på kvinnokliniken och Joel och pappa hamnade ju direkt på barnkirurgin o Neo som var nästan 1 km ifrån mig, det var INTE roligt kan jag säga! Att inte få vara med sitt barn som man inte vet ska överleva... fick tack o lov ändå åka sängtransport och hälsa på honom innan op men sedan var jag tvungen att åka tillbaka till min avd. Började bråka med personalen och planerade en rymning typ, hehe, men blev som tur var utskriven precis när Joel var färdigopererad.
Vi får bo här på sjukhuset i ett föräldrarum som är litet som en hytt på finlandsbåten på samma avd som Joel är på. Nu är han så pass bra så dom pratar om att vi ska få flytta tillbaka till Sös nästa vecka, där vet jag inte riktigt hur det är men om det är som här så får man stanna så länge barnet är kvar!
Jag hoppas det kommer fungera med amningen sedan men det tror jag det gör... Nu får jag ju pumpa var tredje timme, det är nästan det drygaste av allt, känner mig som en kossa när jag sitter vid dem där pumpmaskinen... haha... men jag gör det ju för Joels skull, han får ju min mjölk i en sond nu, och får även små smakportioner i munnen med en spruta... smaskigt tycker han! :)
Ja härligt att ni får vara tillsammans iaf. Och det är med sitt barn man vill vara. Rymningskänslor förstår man sig på.
Hoppas att du kan få amma honom snart för det är väldigt påfrestande att pumpa i veckor då det inte suger lika naturligt som ett barn. Jag gav tyvärr upp efter 6 veckor när jag visste att flickan inte skulle suga nånsin. Hon vägrade helt enkelt. Jag har lite olika erfarenhet av 3 barn men ingen som är född för tidigt. Vilka kämpar ni e.