Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

basio skrev 2017-05-29 13:55:54 följande:

Någon som har eller har haft hepatos med tidigare barn? Tog leverprover förra veckan som inte var bra, imorgon blir det prover på lever och gallsyror. Har klåda i handflator och fotsulor. När jag pratade med läkaren idag fick jag veta att det blir medicinering och eventuell tidig igångsättning om mina värden är för höga. Jag är i v31+0 nu så vill ju gärna gå i alla fall en månad till.

Fick klåda även med dottern, men hon föddes två dagar efter att proverna togs så jag fick aldrig veta provsvaren den gången.

Basio dog augusti gruppen...jag har inte sett nåt!
  • Summerchild
    Pilotta skrev 2017-05-30 21:45:46 följande:

Hej jag är helt ny på sådant här. Jag är 45 år och ska få mitt första barn den 28 Juli ????. Jag har 4 st idag, vuxna bonusflickor sedan 17 år tillbaka som är helt fantastiska och de i sin tur har många barn. För mig är det dock mycket nytt när det gäller graviditet och barn under 6 år så nu är det jag som ringer dem och frågar saker ????. Sambon är lika nybörjare han, då han alltid levde i sin lastbil när barnen var små. Jag läser dock ofta här på familjeliv om allt möjligt som man känner igen sig i och tycker det är ett fantastiskt bra forum med fina människor ????

Ja med vad häftigt... med tanke på din ålder... så det är ju helt fantastiskt.... grattis till graviditeten... spännande att få följa dig ... blir det nån planering för förlossningen lr får du vänta bara?
  • Summerchild

Gått upp 20 kg sen start... nådde 100kg och bestämde mig för att förändra min kost. Ligger på 98kg ....ska bestämt ner i vikt nu. Semester snart och behöver vara en pigg och frisk Diabetesmamma :)

• Summerchild
    Summerchild skrev 2017-05-31 01:58:35 följande:

Ja med vad häftigt... med tanke på din ålder... så det är ju helt fantastiskt.... grattis till graviditeten... spännande att få följa dig ... blir det nån planering för förlossningen lr får du vänta bara?

Om du får bli igångsatt....pratat med doktorn om det än? Är inte du högriskgravid? Jag kan inte sånt där.
  • Summerchild
    Pilotta skrev 2017-05-31 22:56:54 följande:

Summerchild jag fattar inte vad du menar med planering eller bara vänta, snälla förklara hi hi, det här blir ju hur roligt som helst, jag vet ju inte ens hur man hittar sitt inlägg och alla fina svar, men tack för gratulationerna. Är från Skåne förresten

Jag citera mig själv eftersom jag glömde vad jag hade sagt
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-06-01 23:22:32 följande:

Tack för dina fina ord! Nästa vecka verkar äntligen våren komma hit. Blir kanske enklare då:)

Här blir det leksand sommarland 25 juni ...hoppas oxå att palla med... sen blir det att ta det lugnt hela juli.... är ju sen med mitt bf ... så tungt i värmen tror jag... mina barn är vår och höst ungar så det är faktiskt rätt skönt att vara sval ....nu börjar man svettas som i klimakteriet. Jag är lite orolig hur det ska bli i sommar när så mkt måsten och måsten att gå ut. Har oxå tvättat lite det 1a plaggen. Men fasen vad stökigt det är hemma :(
  • Summerchild
    78elle skrev 2017-06-02 21:46:15 följande:

[quote=77725492][quote-nick]Treansresa skrev 2017-06-02 21:33:25 följande:[/quote-nick]Stort grattis till sonen! Hur mår ni? Det är första julibebisen som är skriven här

Tack!

Vi mår efter omständigheterna bra.

Fick göra akut snitt i vecka 29+5 då det visade sig att han inte mådde bra inne i magen och bara timmar efter det visade det sig att han hade sjukdomen NEC och det blev operation där 9 cm av tunntarmen togs bort. Nu kryar vi på oss på Nenonatala intensivvården och det går framåt och blir bättre o bättre för varje dag. Känslorna åker lite berg-o-dalbana för mig, känner att jag gick miste om att uppleva en hel graviditet med stor mage och en vanlig förlossning, men huvudsaken är ju ändå att lillkillen mår bra och verkar klara sig! Vilken livskraft det är i de små liven!

Grattis! Hoppas på att ni kryar er! Och vart i länet befinner ni er? Som några andra frågat namn än? Och hur länge får du som mamma stanna kvar? Kommer det att fungera med amning om du vill det? Inget å missa stora magar. Tröttnar rätt fort efter vecka 30 ... men visst är man ett skydd för bebisen och vet var man har honom. Men jag kan sakna nåt man inte får äta. Råa biffar och all fisk.
  • Summerchild
    78elle skrev 2017-06-03 11:46:55 följande:

Tack :)

Vi är på KS i Solna. Det akuta snittet gjordes på SöS men när de upptäckte att han hade NEC fick Joel, som han heter, åka intensivvårdsbuss med pappa till KS och jag fick åka egen ambulans eftersom jag var nysnittad, jag kom till en egen avdelning på kvinnokliniken och Joel och pappa hamnade ju direkt på barnkirurgin o Neo som var nästan 1 km ifrån mig, det var INTE roligt kan jag säga! Att inte få vara med sitt barn som man inte vet ska överleva... fick tack o lov ändå åka sängtransport och hälsa på honom innan op men sedan var jag tvungen att åka tillbaka till min avd. Började bråka med personalen och planerade en rymning typ, hehe, men blev som tur var utskriven precis när Joel var färdigopererad.

Vi får bo här på sjukhuset i ett föräldrarum som är litet som en hytt på finlandsbåten på samma avd som Joel är på. Nu är han så pass bra så dom pratar om att vi ska få flytta tillbaka till Sös nästa vecka, där vet jag inte riktigt hur det är men om det är som här så får man stanna så länge barnet är kvar!

Jag hoppas det kommer fungera med amningen sedan men det tror jag det gör... Nu får jag ju pumpa var tredje timme, det är nästan det drygaste av allt, känner mig som en kossa när jag sitter vid dem där pumpmaskinen... haha... men jag gör det ju för Joels skull, han får ju min mjölk i en sond nu, och får även små smakportioner i munnen med en spruta... smaskigt tycker han! :)

Ja härligt att ni får vara tillsammans iaf. Och det är med sitt barn man vill vara. Rymningskänslor förstår man sig på.

Hoppas att du kan få amma honom snart för det är väldigt påfrestande att pumpa i veckor då det inte suger lika naturligt som ett barn. Jag gav tyvärr upp efter 6 veckor när jag visste att flickan inte skulle suga nånsin. Hon vägrade helt enkelt. Jag har lite olika erfarenhet av 3 barn men ingen som är född för tidigt. Vilka kämpar ni e.
  • Summerchild
    sobrio88 skrev 2017-06-03 16:38:50 följande:

Jag var visserligen "bara" på neo i 9 dygn med storebror men första natten låg han på IVA då fick vi order om att gå och lägga oss så fixade dom allting. De följande nätterna tog dom matningen (sond) 1-2 ggr per natt så jag bara behövde mata när jag samtidigt skulle pumpa. Jag träffade en kompis uppe på BB som fick samma dag som mig (var själv inskriven på kvinnovården) ett par dar efter förlossningen och hon var helt slut av trötthet medans jag var rätt så pigg. Så det finns ju vissa fördelar med att ligga på neo även om det inte är så kul..

Bristningar fick jag på sidan av magen förra gången nu har jag fått massvis under fram på magen under naveln. Det är ju inte vackert men dom bleknar väl bort hoppas jag ;)

Jag har vita lite osynliga typ. Men inget som blir mer av 4e barnet så vet inte om de blir mer och sen stramar inte huden som 1a ggn eftersom den varit uttänjd några ggr. Jag tror det är lagom med bristningar. Syrran hade bruna och tror fortfarande hon har så. Vet inte varför bruna är svåra få veck. Snyggt är det väl inte. Men men...
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-06-03 14:45:05 följande:

De gick faktiskt ut o "varnade" för att använda appen just pga brister i den och strålning. Samma med doppler hemma vissa tycker det är bra men samtidigt vet man inte riktigt vilka skador extremt användande skulle kunna medföra. Är man hos utbildad personal så kollar de det som behövs, vet vad de letar efter mm. Inget av de sakerna är någonting som jag personligen skulle få för mig att ha hemma. Däremot urinstickor så man kan hålla koll på äggvita, bakterier o blod i urinen. Då vet man ju om man behöver spara ett urinprov o köra in med :)

Jag har använt extremt mkt doppler mina barn mår bra... så jag vet inte heller riskerna.

Sen cola zero och sötningsmedel vad händer där med barn.... ingen verkar säga bu lr bä.... svårt att ta rätt beslut
Svar på tråden BF Juli 2017 ny