Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Bimbim79 skrev 2017-04-15 23:49:52 följande:

Vissa barn vänder sig runt v 29, 30 är ju rätt trångt men plats för att sparkas finns det ;)

Ja men mina andra barn hade så mkt plats att dom vände sig fram å tillbaka ända till 2 sista veckorna av förlossningen.

Sonen hjälpte jag runt i vecka 36 ....han var så livlig hehe

Mmm gjorde en omröstning om just gravat och 1 tyckte jag var löjlig men jag tycker det är intressant ändå
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-04-20 21:44:59 följande:

Ooops, beställde visst bebiskläder för mer än jag tänkt mig.... svårt när man bara klickar in en massa så blir varukorgen plötsligt rätt full ;).

Haha samma här har sjukt mkt nu upp till 68 ...så lite överbelastad med bebiskläder....mkt köpt på tradera
  • Summerchild
    Sosozo skrev 2017-04-21 13:31:36 följande:

Har provat omeprazol i 2 dygn nu och det har hjälpt. Bra tips tack!

Får man äta det? Jag har magkatarr och vågar inte äta
  • Summerchild
    Sosozo skrev 2017-04-21 19:31:06 följande:

Jo, det går fint! Står på bipacksedeln men även på nätet. Kolla med din bm om du ändå känner dig osäker. Funkar ju så bra, verkligen skönt för magkatarr och graviditet är i gen rolig kombo!

Det märkliga är att jag hade magkatarr och gallsten samtidigt å åt spasmofen mot gallan och den andra för magkatarr min dos är dock högre än det man får köpa utan recept... iaf så har jag vart symtomfri sedan början av graviditeten och innan hade jag anfall iaf 1 gång i månaden i 2 års tid .... varför det försvunnit nu å inte förvärrats av graviditeten vet nog ingen. Märkligt ????
  • Summerchild
    Leeandra skrev 2017-04-21 22:34:13 följande:

Åt Niferex först, men har övergått till Duroferon.

Jag äter niferex men varför övergå?
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-04-27 20:07:15 följande:

Här tycker jag allt flyter på hyffsat. Gick in i v 29 idag och det rullar på. Äntligen under 80 dagar snart.

Jag sitter dock och velat om man vågar ge sig ut och flyga i v 36. Har kollat med flygbolaget och där är det grönt. Men vågar man ge sig ut i lufttryck och allt.

Är nämligen en viktig skolavslutning 100 mil bort som är. Och tänkte först bila ner men det känns som en dag i bil kan bli kaos.

Hur hade ni gjort?

Skulle nog ta bedömningen om jag fött barn tidigare.....om jag gått fullgånget eller över tiden med dom....

Det skulle få avgöra ... barnet är redo/färdig att födas mellan vecka 37-42 .
  • Summerchild
    Sosozo skrev 2017-04-28 19:40:55 följande:

Tjejer, har ni mycket sammandragningar? Jag börjar få rätt ordentliga på kvällarna nu. På dagen när jag är igång på jobbet kommer de inte. På kvällskvisten och resten av kvällen kommer de då och då. Ibland oftare, ibland med större mellanrum. Men någon varje kväll garanterat. Jag har glömt sedan sist. Ska det vara så?

Jag får mkt sammandragningar av ansträngning och bärandes... lugna dagar får jag sällan sammandragningar. En gång cyklade jag uppförsbacke fick ont i magen och sen på eftermiddagen skulle jag storhandla men fick avbryta pga det var smärtsamma sammandragningar. :(

Bara ta det lite lugnare.
  • Summerchild
    KaffeOchHybris skrev 2017-04-29 20:50:48 följande:

Ja alltså det är ganska svårt att missta känslan av att underlivet sväller upp som en vattenballong och pulserar xD eller hur jag nu ska uttrycka det. Om jag ligger ner eller sitter så känner jag inte av något. Jobbigt att du har det hela tiden!

Haha förlåt men låter så roligt .... har ni bild på problemet....vet inte vad ni pratar om...aldrig upplevt det själv men låter som den svullnad jag kan få i benen ....vätskesamling...bild ? ;)
  • Summerchild
    noova87 skrev 2017-05-01 09:43:43 följande:

Följt tråden en del och märker att ni har mer aktivitet än bf 15-31 juli är beräknad 23 juli

Jo jag vet.. jag startade den tråden. Men är halvt ute då jag är 2 augusti.. men dom kommer sätta igång mig troligen före så blir nog ett juli barn ändå. Jag har fött 3 stora barn pga diabetes så inte bra att gräddas för länge.
  • Summerchild
    marretiin skrev 2017-04-30 21:10:33 följande:

Ja verkligen o hans familj e på mig oxå så märker att han har fått d att låta som att d skulle vara mitt fel på ngt sätt.

Nä prata gärna om inköp för d är så roligt att se .

Här är min barnstol som fixat till o målat;

Har köpt en massa fina rosa kläder oxå o idag hittade jag en babysitter. <3

Är målarfärg så bra för barnet? Har ingen aning om d
Svar på tråden BF Juli 2017 ny