• Emsoff

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Lite förvånad... men av 11 ägg var 9 mogna. 8 blev befruktade. 1 ägg var enligt skolbok. De andra 7 ska nu odlas vidare så får vi se. Men 90% befruktade känns lite skillnad mot mina tidigare 30%.

Så kanske har viktgången någon inverkan ändå?

• Emsoff
    Mariana79 skrev 2017-10-02 20:27:02 följande:
    Åh ja ja Ja!!!! Underbart! Hur mycket är det du har gått ner nu igen? Så glad jag blir för din skull, det var ju kanonbra resultat!
    Cirka 15 kg. Väger nu 72 och är 167 lång. Enligt BMI behöver jag gå ner 2 kg till för att bli normalviktig. Men innan när jag vägde typ 86,6 så hade jag ju fetma grad 1.

De gjorde även icsi denna gång. Så svårt att säga att det bara är vikten. Men jag vill verkligen tro att det gjorde skillnad. Nu hejar vi på att Björn borrar in sig djupt i idet ;)
  • Emsoff
    Mariana79 skrev 2017-10-02 20:53:47 följande:
    Underbart! Så superduktig du varit. Jag har nu gått ner 11 kg - trots att jag ff är överviktig och har högt bmi så är läkarna ändå optimistiska och det är så extremt skönt för mig att höra, eftersom jag haft sån ångest över vikten. Ska göra mitt yttersta till att gå ner 3-4 kg till till slutet av okt.

All lycka till nu och Hejja hejja Björn!!
    Ja! Fokus är det som behövs! Tänk så här, under en kort period i livet så klarar du av att leva ofestligt med knäckebröd istället för mjukt bröd och morötter istället för sötsaker osv... Det är bara nu, för att nå dina drömmars mål! Och sen får du lättare att shoppa kläder på köpet ;) Du kommer klara de kilona! Det vet jag!
  • Emsoff
    litetfröimagen skrev 2017-10-15 15:49:34 följande:

Hej allihop! Har inte vart inne på ett tag. Vi har lagt ivf på is tills efter jul. Vill försöka lite själva till innan vi kör sista försöket.

Beklagar utomkvedes och andra tråkiga besked ni fått på senaste tiden<3

Hoppas att vi lyckas allihop snart!

Kram

Jag har nu plussat efter min ivf. Har officiell testdag på fredag. Så mycket kan ju fortfarande hända. Men jag känner mig inte det minsta glad. Tänker bara på missfall. Gravid för sjunde gången gör kanske det med en :(
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-10-16 11:54:56 följande:
    Det är helt förståeligt att du känner så här! Nu håller vi alla tummar att det håller i sig ända till mål <3
    Tack fina ni! Bröt ihop igår. Min man blev så nervös att han rusade ner till Ica och köpte saltgurka och julmust. Jag hatar att inte kunna njuta av den här tiden. Jag väntar missfall och inte barn :'(
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-10-27 09:10:18 följande:
    Hur går det för dig?
    Jag vet inte faktiskt. Min erfarenhet säger att även fast jag har symptom så kan det ändå vara kört. Och jag brukar inte börja blöda vid mina missfall. Men har VUL nästa vecka. Så några dagars väntan kvar. Känner mig känslomässigt rätt avstängd.

Hur mår du? <3
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-10-28 21:58:25 följande:
    Jag mår bra ändå. Gömmer mig i jobb och studier för att slippa känna eller tänka. Detta året och all besvikelse finns kvar men jag börjar sakta se att livet med ett barn kanske är lika bra som tre... Tänk att jag naivt trott att man kan få tre barn!? Nästa år blir det ett sista försök.

Jag hoppas att vi klarar det! ??
    Det hoppas jag också! <3

Jag var hos min psykolog i fredags. Och hon sa att man inte kan tvinga sig själv att ge upp hoppet om fler barn. Utan att det beslutet kommer när man är redo för det.
  • Emsoff

Hur går det för er? Mariana, har du något nytt försök på gång?

• Emsoff
    Mariana79 skrev 2017-12-09 13:17:44 följande:
    Är just nu på väg på en spa helg med min älskade, ska ladda batterierna lite... läkaren ringer den 18/12 Så jag antar att vi kör i januari igen.

Tack för din omtanke, hoppas allt är bra med dig <3
    Håller tummarna för att 2018 ger frukt. Tycker du har varit så stark.

Jag har ett ultraljud på torsdag och om det ser bra ut så kanske jag vågar tro på det här. Har fått svar på nipt-testet iaf och det såg iaf positivt ut. Men har sån sjuk oro och ångest i kroppen fortfarande. Tror liksom inte på att det här verkligen ska gå vägen.
  • Emsoff
    Mariana79 skrev 2017-12-10 11:54:32 följande:
    Åh tack snälla du <3 Vad fin du Är!

Jag förstår att det är ångestladdat och det måste vara svårt att förstå att det faktiskt fungerar denna gång.

Jag är övertygad om att allt kommer att gå bra, jag är så glad för din skull. Hoppas innerligt på att din oro kan släppa och du kan få njuta - det är du värd!
    Om du orkar och vill så får du gärna uppdatera här hur det går. Vill veta hur alla ni har det och hur ni mår.

Kram!!!
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017