• Emsoff

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Jessa01 skrev 2017-04-25 19:33:56 följande:
    Wow vilken prestation! Bra jobbat :)

Jag tänkte ju "hinna" gå ner lite inför den omgången vi är på nu- men hormonerna och osäkerheten gör det inte lätt... så det låter klokt att fokusera på dig ett tag. Det blir aldrig bra att göra båda sakerna samtidigt.

Själv slängs jag mellan hopp och förtvivlan. Ta hand om dig!
    När ska ni plocka äggen?
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-04-26 17:06:11 följande:
    Fredag morgon- så jag förbereder mig mentalt för att ta monstersprutan ikväll. Inte bara det- jag ska ta den i låret :O
    Huh! Varför i låret?
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-04-27 15:47:57 följande:
    För att jag har mycket fett runt magen och då blir det mer exakt inför äggplocket. Så blir det inget denna gången kommer jag att följa ditt exempel och tappa lite vikt!
    Jag skrev in mig på itrim. Väldigt effektivt! 13 kg på 10 veckor.
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-04-28 11:38:28 följande:
    Det får vänta lite till, de fick banne mig ut 6 ägg idag :O
    Hur är det ens möjligt!?

Men hurra! Grattis! Fy fasen! Bådar gott! Var alla mogna också?
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-04-29 07:35:16 följande:
    Jag vet faktiskt inte kvaliteten på dem... Vi var nog alla i chock. Den ena sköterskan kom inhoppande på vårt rum och skrek "det blev sex ägg!" Skrattande

Så vi får se på måndag. Nu ska jag ta hand om mina stackars äggstockar i helgen så håller vi tummarna för att vi får sätta in embryo!
    Eftersom vi trodde detta var sista chansen så har vi ju bett om att få tillbaka två om det finns... Kanske ett dumt val nu när resultatet blev bra... Obestämd
    Klart att det inte är dumt! Det är sällan båda klarar sig ändå. Så helt klart rätt att öka chanserna. Hur mår du?

Min mens kom precis här hemma... känner mig deppo!
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-05-01 13:16:38 följande:
    Blä för mens! :( Man får deppa- sedan tar vi nya tag igen otrotligt nog!

Kan meddela att jag nu ruvar på ett väldigt fint- kanske mindre bra- embryo. Jag får inte testa förrän 17 maj och redan nu känns det som år tills dess :S
    Ev får vi två till frysen- men chanserna är inte goda. Oavsett vad så är detta bättre resultat än vi trodde från början så :)
    Det låter helt fantastiskt ju! Jag håller tummarna! Även om jag kommer bli sjukt avis den 17 maj när du plussar <3 Fast du kommer säkert testa tidigare... eller är du duktig? Känner mig avis på dig som får ruva också!
  • Emsoff
    SelmaM skrev 2017-05-02 18:52:44 följande:

Hej!

Här en till i liknande situation (slående lik din Emsoff...)

Har en dotter som är född jan13. Därefter 2 MA och tre missfall (okt-14, jan-15, apr-15, feb-16 och nov-16) Fjärde missfallet var riktigt jobbigt, och det tog nästan ett halvår innan min kropp var på banan igen. Efter det påbörjade vi adoptionsprocess, men har också bestämt oss för att prova IVF om det är möjligt. Har ett besök hos Linnékliniken i slutet av månaden. Men är lite osäker på om det verkligen kan hjälpa vid upprepade missfall - vet ni nåt om det?

Pepp till oss dunderkvinnor som går genom som här skit

Hej Selma!
    Så tråkigt att höra att det finns en till som mig. Onekligen låter det som att vi har liknande historier. Ivf hjälper inte mot missfall. Enligt vetenskapen finns det ju inget som gör det om man inte hittat fel i utredningen. Det som kan hjälpa är att göra pgs utomlands. Det är ännu inte tillåtet i Sverige än tyvärr. Kommer dock att bli, men inte under min fertilitet. Det finns en del ovetenskapliga metoder mot upprepade missfall. Ivf-kliniken i Falun gör lite tester ned prednisolon och intralipiddropp vet jag. Men det är bara de som testar. Det kan man iofs få om man hittar någon villig gynekolog vid sidan om också. Vi har gjort ett ivf-försök som inte lyckades. Vi funderar också på ivf i höst, men då får man nog ha lite i bakhuvudet att det kan bli så att man betalar en hel del pengar och att det ändå inte blir något (och att man utsätter sig för fler missfall). Så la min läkare fram det för oss. Jag tänker att kvantiteten kan vara bra, för just nu blir jag ju inte gravid alls.

Hur gammal är du? När var du gravid sist?

Kramar! <3
  • Emsoff
    SaJoH skrev 2017-05-02 21:36:37 följande:

Hej

Har inte skrivit i tråden på ett tag men här en update. Vårt första ivf försök resulterade i plus! Trots polypen och alla mina farhågor. Idag såg vi ett pickande hjärta, är i vecka 8 (7+1). Har inte förrän nu lyckats ta till mig detta, allt gick så fort. Är lycklig men samtidigt rädd för att det inte ska gå vägen.

En stor kram till alla som måste gå igenom sekundär barnlöshet och hela ivf-karusellen..! Ingen borde få gå igenom den här jävla skiten!! Håller tummarna för er!

Grattis SaJoH! Så härligt! Nu kommer det att gå bra för dig! Kul också att du återkopplade. Tycker det är många historier på FL som man aldrig får höra slutet på.
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-05-02 16:52:18 följande:
    Skrattande Det är bra! Du får hålla positiviteten uppe för oss båda fram tills dess, för jag är så sjukt nervös! Jag kommer absolut testa tidigare- är inte duktig för fem öre när det gäller testning Oskyldig Det här med ruvning och väntan är inte min grej...
    <3
  • Emsoff
    SelmaM skrev 2017-05-03 20:34:49 följande:
    Jag har precis fyllt 36. Du? I början av all missfallsproblematik blev jag gravid väldigt fort, men sist jag var gravid (nov) tog det 6 mån. Och sen förrs missfallet i nov har jag inte blivit gravid. Jag vet att det egentligen inte är lång tid, men vi har totalt sett försökt med syskon i nästan tre år så tålamodet är inte så bra längre.

Idsg var vi på läkarbesök för att få intyg till adoption. Vi passade på att fråga om hennes erfarenheter av lyckliga slut vid upprepade missfall. Hon svarade det som jag egentligen redan visste - att ju fler missfall man haft, desto sämre prognos. Och att hon träffat de med 10-15 st där det fortfarande inte funkar. Egentligen peppade hon oss mest till adoption (hon trodde inte på IVF för oss - kanske att det funkar efter många försök, men det skulle kosta mycket pengar och energi). Fast adoption de flesta dagar känns rätt så var jag väldigt moloken efter dagens besök. En del av mig hoppas verkligen på att det plötsligt ska funka för oss med.

Kram till er från Depp-S
    Jag har precis fyllt 38. Jag har lekt med tanken på adoption men inte landat där. Hur kom ni fram till att det är en väg? Vill du dela med dig? Om era tankar. Jag är så galet förvirrad. November är inte så jättelänge, men förstår ändå känslan. Vi är uppe i över ett år av försök nu. Och också tre års kamp. Jag ska gå på infomöte om att bli familjehem nästa vecka.
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017