• Emsoff

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

mommylife skrev 2017-02-10 03:00:44 följande:
    Jag reagerade oxå på det. Det är nordic ivf jag pratar om. Jag är 31 år
    Och två barn sen innan och nu vill vi ha en trea, efter 2,5 har vi nu bokat ivf. Dom har olika prisförslag och paket, men man måste bli godkänd för at köpa deras 3 paket. Ser chanserna goda ut då får du ej köpa paket utan 1 försök. Förhoppningvis har dom plockat flera ägg som dom kan frysa då, och använda vid senare tillfälle vid behov och jag behöver bara betala för denna processen separat sen, för typ 15000kr.. plus frysning 4-5000kr verkar vara liknade för cura som är deras "konkurrent"..
    Är dina tidigare barn via ivf? Jag tycker det är jättekonstigt. Om du lyckas på första så har ju de tjänat extra pengar. Om du köper paket alltså.
  • Emsoff
    mommylife skrev 2017-02-10 09:57:16 följande:
    Jag har två barn som snart är 6 och 4 år, helt naturliga graviditeter..
    Jag frågade detta också, först gör man en ivf för 32000 kr, sen om jag har massa bra ägg fryser man dessa sen sätter in dom igen och då kostar det "bara" 15000kr per försök...
    Istället för 3 paket för 59000kr så blir de 32000kr plus 4000kr frys sen 15000kr per nytt ägginförande..
    Lite konstig kanske ? Men pratat med 2 sköterskor där...
    Förstår! Men jag fick inga ägg till frysen. Det är ju inte säkert att man får det. Då skulle jag kräva icsi.
  • Emsoff
    mommylife skrev 2017-02-10 11:59:52 följande:
    Vad är isci? Hur ska jag motivera detta ?
    Kan ju iofs googla :)
    Vet inte. Men det känns iaf som att det borde bli fler befruktade ägg då. För mig befruktades bara 2 av 8. Icsi, då stoppar de in en spermie i ägget manuellt.
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-02-10 21:08:11 följande:
    Tråkigt att det inte gick vägen denna gång :(

Men nu vet ni ju hur allt fungerar. Då kanske ni kan känna er säkrare att välja en annan klinik. Speciellt om den är närmre där ni bor?
    Vi bor lite långt ifrån vår klinik tycker jag. Men vi har inget alternativ...

Hur länge måste ni vänta innan ni försöker igen?
    Jag har faktiskt ingen aning. Hoppas få svar på det i veckan.
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-02-13 14:18:21 följande:
    Hur mår du?
    Jag mår okej! Även om jag just nu är förbannad på kliniken som jag gjorde ivf:en hos. NU frågar de efter min missfallsutredning. NU! Så de menar att de inte ens kollat på den innan de gjorde ivf på mig.
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-02-13 18:45:40 följande:
    Nejmen snälla! Kommer det på detta NU? Ibland undrar man...

Skickar styrkekramar och hoppas på att du får en bättre behandling när de har bättre underlag!!

Suck! Hur mycket ska man orka. Jag skrev ett väldigt spydigt mejl till dem som svar.
  • Emsoff
    mommylife skrev 2017-02-16 08:59:26 följande:
    Exakt så jag känner! För min del ska det bli väldigt skönt att ha ett läkarbesök bokat i maj. Med mitt första barn försökte vi lite mer än ett år, till slut beslutar vi oss för att boka en tid hos min gynekolog. Då blev jag gravid...
    vill tipsa er om en Facebook som heter ivf Sverige,kanske ni redan känner till :)
    När man går med i en sån grupp. Syns det inte då att man går med? Vill inte vara officiell med vår resa riktigt.
  • Emsoff
    mommylife skrev 2017-02-16 15:26:48 följande:
    Hej igen:) det är en sluten grupp vad det nu innebär. Kram
    Får googla! Vad är det för sorts tips?
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-02-17 17:37:50 följande:
    Tack men det blev inget :(
    Vi hade två blåsor på 11 mm och 13 mm. Men har avbrutit försöket.
    Vi ska sexa hemma och satsa på långt protokoll om ca 5 veckor, Känns skit just nu faktiskt!
    Förstår att det känns surt! :( Men har du tur så blir det ju dubbelt så många ägg nästa gång istället!
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-02-17 17:57:18 följande:
    Tack för pepp! <3
    Innerst inne visste jag att det inte såg helt bra ut. Men jag hoppas ju.
    Det som faktiskt var bra med dagens vul är att det finns fler ägg som bara inte vuxit till sig. Så som du skriver emsoff så kan det ju vara så att ett långt protokoll ger fler blåsor chans att växa samtidigt.

Nu ser vi till att ha en skön helg tjejer! Kramar
    Dito! Kram!
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017