• Jessa01

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Idag fick vi dödsdomen, det är inte lönt att fortsätta med IVF.

Jag, envis som en åsna, sade att jag och mannen inte är redo att ge upp. Läkaren menade att det är oetiskt av dem att gå vidare då vi har mindre än 10 % chans att bli gravida. De ska diskutera på kliniken om de ska låta oss göra ett försök till.

Vad gör vi nu!!?? Jag är inte redo för andra alternativ än!

• Jessa01

Min man ringde också idag och kunde inte heller förstå resonemanget.
    De tycker nog bara inte att en person med dåliga förutsättningar som jag ska gå igenom allt med hormonbehandlingar och förhoppningar som kan  grusas. Jag tror att det är så "enkelt".

Procentsiffran satte hon ut efter hur hon tycker att jag har svarat hittils på behandlingen. De kan inte sätta in en högre dos hormon än vad de har gjort.

Välkommen hit Mariana! Vi håller tummarna för att vikten kan rasa nu!

• Jessa01
    Emsoff skrev 2017-05-24 19:28:45 följande:
    Tycker ändå att valet borde vara ditt! <3 Stå på dig om det är vad du vill! Har ni läst på om PGS?
    Jag har fått ett recept från kliniken idag och ett missat samtal- så kanske går de med på ett försök till?

Vad spännande med PGS! Görs det i Sverige?
    Jag har ovanligt lite testosteron i kroppen. Undrar om man kan ta DHEA här...!?
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-06-08 18:40:04 följande:
    Hur går det för dig?
    Jag har försökt hålla mig sysselsatt. Tagit en extra semestervecka då jag åkte till vår stuga som har väldigt dålig täckning. Vi har bestämt oss för att vänta till nästa eller nästa mens för att göra ett nytt försök.
    Fram tills dess har jag inspirerats av dig och blivit en Viktväktare. Då kan jag förhoppningsvis fokusera på det och inte att vi är sekundärt barnlösa. Samt att det inte skadar att tappa några kil ;)

Hur går det för dig??
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-06-15 21:07:22 följande:
    Med vikten går det väl okej. Har 1,5 kg kvar till normalvikts-BMI. Och det tänker jag att det får ta lite tid att nå.

Annars så var jag hos läkare igår och planerade höstens ivf. Känner mig sjukt opepp på det. Vill bara ge upp! Så känns det just nu. 74000kr känns som mycket pengar,

Positivt är att jag har börjat på mitt nya jobb. Och det känns som om jag kommer trivas bra där.

Men har trots det en väldigt dålig dag idag.
    Sedan fick jag mens med så sjuka smärtor så att jag åkte till gynakuten för jag trodde jag hade fått cystor igen. Snacka om att läkaren blev arg när det visade sig att det inte var något *skämskudde*

Det enda jag känner är att med eller utan hög vikt så måste jag göra denna processen kort. Jag vill verkligen sätta in en spiral snart för jag döööör varje gång jag får mens :(

Roligt för dig med nytt jobb! Jag letar också- bara för att bryta cirklen jag är i och få göra något annat. GRATTIS!!! :)
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-06-15 21:07:22 följande:
    Med vikten går det väl okej. Har 1,5 kg kvar till normalvikts-BMI. Och det tänker jag att det får ta lite tid att nå.

Annars så var jag hos läkare igår och planerade höstens ivf. Känner mig sjukt opepp på det. Vill bara ge upp! Så känns det just nu. 74000kr känns som mycket pengar,

Positivt är att jag har börjat på mitt nya jobb. Och det känns som om jag kommer trivas bra där.

Men har trots det en väldigt dålig dag idag.
    Sedan fick jag mens med så sjuka smärtor så att jag åkte till gynakuten för jag trodde jag hade fått cystor igen. Snacka om att läkaren blev arg när det visade sig att det inte var något *skämskudde*

Det enda jag känner är att med eller utan hög vikt så måste jag göra denna processen kort. Jag vill verkligen sätta in en spiral snart för jag döööör varje gång jag får mens :(

Roligt för dig med nytt jobb! Jag letar också- bara för att bryta cirklen jag är i och få göra något annat. GRATTIS!!! :)
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-06-23 10:04:22 följande:

Då har man förstört midsommar för hela familjen. Svägerskan visade sig vara gravid och jag fick panikångest så vi fick åka hem kl 23 på kvällen. Till övriga sa vi att jag var sjuk. Glad midsommar! Fy fan vad jag är usel!

Å nej <3
    Tack det lugnt. Känslor och ångest är tyvärr oundvikligt :(
    KRAMAR
  • Jessa01

Jag vet inte heller hur man hanterar det...

Just nu måste jag acceptera att jag inte kommer att få fler biologiska barn och det är riktigt grymt!

Men idag-för första gången- var jag tacksam för att ha ett barn. Alla mina vänner som har två små har hela tiden fullt upp och svårt att hinna med. Jag kan stanna upp och njuta av små detaljer som jag inte tror de hinner med. Tanken var lite lugnande för mig idag.

• Jessa01

Hej allihop! Har tagit paus ifrån allt vad IVF heter under sommaren och är nu inne på 8e dagen med Synarela. Då jag är en envis jävel så testar vi en gång till. Denna gången är jag mer avslappnad och råkade tom glömma att spraya i morse *skäms*

Tråkigt att läsa att ni fick utomkveds emsoff :(

• Jessa01
    litetfröimagen skrev 2017-08-24 21:20:40 följande:
    Hon vi har får mig alltid känna mig som om jag sjåpar mig. Första återföringen vi skulle göra så nöp hon mig inuti fiffin med den där tången som öppnar upp med, jag sa då aj. För jag tycker inte det är nått man bara ska bita sig igenom. Och då himla hon med ögonen och sa -Hur ska det gå om du tycker detta gör ont. Och så har jag en krokig livmodertapp vilket resulterar i att dom får gräva en massa för att komma in. Och det gör jätteont, verkligen! Och hela tiden medans hon håller på och jag uttrycker att det gör ont säger hon -men detta ska inte göra ont, jag är jätteförsiktig. Alltså jag vill typ skrika fuck you kärringjävel! och springa därifrån. Vad tycker ni, det är väl inte jag som överreagerar?

Det är därför jag inte vill påbörja ny ivf, rädd att jag ska få henne vid nästa äggplock, förra gången fick jag den andra gynekologen och det funkade.
    Jag tycker verkligen att du ska be om att få en annan läkare! Oavsett så måste det fungera mellan er och läkarna för att ivf.en ska bli en någorlunda bra upplevelse...

Angående vikten så har jag inte kunnat gå ner så mycket som jag ville efter första. Därför blev jag förvånad när min gynekolog när han sa att ja, du är ju lite kort i förhållande till din vikt :P Sedan har inte det nämnts igen.

Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017