• Jessa01

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Emsoff skrev 2017-04-25 23:02:43 följande:
    När ska ni plocka äggen?
    Fredag morgon- så jag förbereder mig mentalt för att ta monstersprutan ikväll. Inte bara det- jag ska ta den i låret :O
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-04-26 22:53:22 följande:
    Huh! Varför i låret?
    För att jag har mycket fett runt magen och då blir det mer exakt inför äggplocket. Så blir det inget denna gången kommer jag att följa ditt exempel och tappa lite vikt!
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-04-27 17:59:00 följande:
    Jag skrev in mig på itrim. Väldigt effektivt! 13 kg på 10 veckor.
    Det får vänta lite till, de fick banne mig ut 6 ägg idag :O
    Hur är det ens möjligt!?

• Jessa01
    Emsoff skrev 2017-04-29 05:47:07 följande:
    Men hurra! Grattis! Fy fasen! Bådar gott! Var alla mogna också?
    Jag vet faktiskt inte kvaliteten på dem... Vi var nog alla i chock. Den ena sköterskan kom inhoppande på vårt rum och skrek "det blev sex ägg!" Skrattande

Så vi får se på måndag. Nu ska jag ta hand om mina stackars äggstockar i helgen så håller vi tummarna för att vi får sätta in embryo!
    Eftersom vi trodde detta var sista chansen så har vi ju bett om att få tillbaka två om det finns... Kanske ett dumt val nu när resultatet blev bra... Obestämd
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-05-01 10:31:36 följande:
    Klart att det inte är dumt! Det är sällan båda klarar sig ändå. Så helt klart rätt att öka chanserna. Hur mår du?

Min mens kom precis här hemma... känner mig deppo!
    Blä för mens! :( Man får deppa- sedan tar vi nya tag igen otrotligt nog!

Kan meddela att jag nu ruvar på ett väldigt fint- kanske mindre bra- embryo. Jag får inte testa förrän 17 maj och redan nu känns det som år tills dess :S
    Ev får vi två till frysen- men chanserna är inte goda. Oavsett vad så är detta bättre resultat än vi trodde från början så :)
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-05-01 20:47:48 följande:
    Det låter helt fantastiskt ju! Jag håller tummarna! Även om jag kommer bli sjukt avis den 17 maj när du plussar <3 Fast du kommer säkert testa tidigare... eller är du duktig? Känner mig avis på dig som får ruva också!
    Skrattande Det är bra! Du får hålla positiviteten uppe för oss båda fram tills dess, för jag är så sjukt nervös! Jag kommer absolut testa tidigare- är inte duktig för fem öre när det gäller testning Oskyldig Det här med ruvning och väntan är inte min grej...
  • Jessa01

Grattis SaJoh och Maniole!

Ingen borde behöva gå igenom detta och då blir det ett litet extra ljus i mörkret när man får höra att det finns lyckliga slut.
    KRAMAR

• Jessa01

Vi har också börjat leka med tankarna på adoption eller familjehem. Än hoppas jag på att mitt ruvande ger utdelning. Men det kan vara intressant att höra hur era tankar går?

• Jessa01

Idag kom mensen Gråter

Nu blir det till att se sig om efter andra alternativ eller bara vara glad för underverket vi har. Men fy fasen vilket mörker jag är i nu!

• Jessa01

Precis så- mörkt och orättvis är världen ibland!

Jag följer gärna era tankar här om andra alternativ. Nu när detta verkade vara vår sista chans med egna ägg Gråter

Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017