• Jessa01

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Emsoff skrev 2017-01-29 19:04:30 följande:

Du har rätt!

När ska ni dra igång?

Idag började jag med första sprutan. Och jag som är spruträdd :O

Nu har det börjat- håll tummarna!

Hur går det för er?
  • Jessa01
    Myloveolivia skrev 2017-02-06 22:46:51 följande:

Förstår att det är jobbigt, är i samma sits.

Har ett barn på sex år, kom till genom det naturliga vägen på andra försöket.

Vi har försökt bli gravida i ca mer än fem år utan resultat.

De hittar inget konstigt på oss med, även testat ivf men blev inte gravid.

Hade gärna velat köra ivf igen men pengarna saknas och tanken på den sorg jag upplevde efter misslyckandet så vet jag inte om det är värt det.

Det är jobbigt och sorgligt, vår dotter frågar ofta när hon ska få syskon och varför hon inte har några Syskon.

I perioder är jag ofta väldigt nere och ledsen men sen tänker jag att jag har en underbar dotter.

Det finns ju inget vi kan göra, eller?

Det är så tråkigt när man är ofrivilligt barnlös (oavsett om det är första eller femte) Jag hoppas att jag kan känna att vi gjorde vårt bästa om den dagen kommer!

Vad roligt att du har en underbar dotter- jag har en fantastisk son <3

• Jessa01
    Emsoff skrev 2017-02-07 19:15:32 följande:
    Håller alla tummarna jag har.

Det gick nog inge bra för oss. Har börjat få rosa flytningar. Känns som att mensen är på väg. Har testdag på lördag.
    Blä vad tråkigt! Hoppas kroppen din busar *håller tummarna*

Jag har jätteont i magen- efter en spruta Gonal F... Ska jag vara så här känslig så kommer detta bli en låååång vecka <:)

Har berättat för min manliga chef att jag tidigare inte reagerat på bra på hormoner och att jag ärligt talat- kan vara en bitch vid hormonbehandling (kanske annars också!? :P). Han tyckte att det var bra- för vi har några tanter på jobb som behöver tillsägningar :P
  • Jessa01

Omg vad mycket man ska kunna... :O
    Tur att man kan få lite input ifrån er andra i detta...

Ville bara säga att jag inte behöver sjåpa mig inför "monstersprutorna". ogralutranen  känns ju ingenting *skämskudde*

• Jessa01
    Emsoff skrev 2017-02-08 21:31:04 följande:
    Ja, knäpp blir man av allt det här. Vi har nu ångest kring vilken klinik vi ska fortsätta att göra ivf på. Vi gjorde ju ett försök nu först där vi får tillbaka en stor del av pengarna. Så nu kan vi tänka annorlunda. Inte behöva åka hela vägen till Falun utan eventuellt välja nått närmare. Men fan så jobbigt!
    Tråkigt att det inte gick vägen denna gång :(

Men nu vet ni ju hur allt fungerar. Då kanske ni kan känna er säkrare att välja en annan klinik. Speciellt om den är närmre där ni bor?
    Vi bor lite långt ifrån vår klinik tycker jag. Men vi har inget alternativ...

Hur länge måste ni vänta innan ni försöker igen?
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-02-10 22:12:22 följande:
    Jag har faktiskt ingen aning. Hoppas få svar på det i veckan.
    Hur mår du?
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-02-13 18:18:28 följande:
    Jag mår okej! Även om jag just nu är förbannad på kliniken som jag gjorde ivf:en hos. NU frågar de efter min missfallsutredning. NU! Så de menar att de inte ens kollat på den innan de gjorde ivf på mig.
    Nejmen snälla! Kommer det på detta NU? Ibland undrar man...

Skickar styrkekramar och hoppas på att du får en bättre behandling när de har bättre underlag!!

• Jessa01
    mommylife skrev 2017-02-14 21:42:53 följande:

Hej! Nu har jag bokat tid för läkarbesök.
    Försökt i snart 3 år. 36 försök.
    Fick ett bryt förra veckan och då beslutade vi oss för att köra. Har två barn 4 och 6 år, helt naturliga graviditeter.
    Äntligen slappnar jag av. Äntligen slutar jag älta allt. Nu ska vi Göra en resa, det kommer kosta, men jag ska fasen ha kul!!!!!!!
    För en gång skull!!!

Hej! Ibland är det skönt att få hjälp och "lägga ansvaret" i någon annans händer :)
  • Jessa01

Hallå tjejer! vul nr två imorgon- såååå nervös! håll tummarna på minst tre fina ägg :)

Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017