• Jessa01

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Hallå tjejer! vul nr två imorgon- såååå nervös! håll tummarna på minst tre fina ägg :)

• Jessa01
    mommylife skrev 2017-02-16 23:31:30 följande:
    Håller tummarna
    Tack men det blev inget :(
    Vi hade två blåsor på 11 mm och 13 mm. Men har avbrutit försöket.
    Vi ska sexa hemma och satsa på långt protokoll om ca 5 veckor, Känns skit just nu faktiskt!
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-02-17 17:41:08 följande:
    Förstår att det känns surt! :( Men har du tur så blir det ju dubbelt så många ägg nästa gång istället!
    Tack för pepp! <3
    Innerst inne visste jag att det inte såg helt bra ut. Men jag hoppas ju.
    Det som faktiskt var bra med dagens vul är att det finns fler ägg som bara inte vuxit till sig. Så som du skriver emsoff så kan det ju vara så att ett långt protokoll ger fler blåsor chans att växa samtidigt.

Nu ser vi till att ha en skön helg tjejer! Kramar
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-02-17 18:01:42 följande:
    Dito! Kram!
    Hur går det för dig? Har ni hunnit ta något annat bes
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-02-17 18:01:42 följande:
    Dito! Kram!
    något annat beslut? Vet inte vad som hände med mitt inlägg :P
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-02-20 19:27:40 följande:
    Vi har tids hos läkare på onsdag. Vet inte varför men jag är sjukt nervös.

Hur går det för er?
    Jag hoppas att man inte behöver vara helt exakt med sexandet runt ägglossning, för då är jag körd :P
    Jag vet iafall att Ovitrellen fungerar för jag har så sjuuuukt ont i magen! Hoppas det går över, har rätt dåligt humör för tilfället ;)

Det ''r naturligt att vara nervös- jag håller tummarna!
  • Jessa01
    mommylife skrev 2017-02-26 15:08:36 följande:
    Absolut. Har på egen hand forskat lite i frågan och min uppfattning är att ju äldre kvinnan är desto vanligare är det att man sätter in två ägg.
    Pratar med en tjej i min ålder, hon har åkt t Ryssland för där är de lagligt att sätta in två embryo..
    Har du "hyfsat" lätt för att bli gravid?
    Min vän satte in två ägg i Danmark nu, ett klarade sig. Men hon har också försökt länge. Kolla med din klinik. Vet inte någonting om äggdonation tyvärr,
  • Jessa01

Jag måste beklaga mig! Jag har mått lite dåligt efter starten med Lutinus. I fredags kväll både svimmade jag och blev magsjuk. Var inte hemma heller och var tvungen att checka ut ifrån hotellet mitt i allt Gråter
    Nu sitter jag här och hoppas på att bli bättre men jag känner mig ff sjuk. hoppas verkligen inte att detta påverkar ev embryo. Jag sitter och överväger om detta är rätt beslut för mig när jag reagerar kraftigt på medicinerna. Men jag vill ju ha en tvåa! Min son är så fantastisk Hjärta

• Jessa01
    Emsoff skrev 2017-02-26 17:02:18 följande:
    Kämpa så länge du orkar!

Varför var din kompis i Danmark?
    Hon är ensam och har gjort alla försök i Danmark så hon har fortsatt där. Nu gravid i v 15 så vi håller tummarna!
  • Jessa01
    SaJoH skrev 2017-02-27 12:14:57 följande:
    Förstår verkligen! Lutinus har fått mig att må riktigt dåligt (som dålig PMS x 10) i samband med våra två inseminationer. Är litet orolig inför detta i samband med ivf. Har du magsjuka ovanpå lutinus-biverkningarna mao.? Går ni igenom ivf nu? Hoppas du blir bättre snart!

Ja, min son är också helt underbar och frågade igår (igen): när blir jag storebror? Känns tungt...
    Precis magsjuka ovanpå Lutinus... Detta var vårt första försök men vi var tvungna att avbryta då jag inte svarade på medicinerna. Nästa omgång kommer bli långa protokollet med nässpray och jag ser inte riktigt fram emot det.

Hoppas du slipper större biverkningar men främst hoppas jag att det inte behöver känns tungt så länge till för någon av oss
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017