• Maran73

Vi som är gravida efter ÄD 2017

Vårt väntrum skrev 2017-06-29 14:42:26 följande:

Härligt tjejer!!

Vad skönt att få bukt med svampen och att få sluta med lutinus. Det längtar man ju efter!!

Idag är första dagen på en vecka det inte varit nå rosa/beige slls i Lutinus för mig. Så skönt.

I övrigt är jag så orolig. Eg vet jag inte varför. Kanske för att sllt känns overklgt än. Skulle vilja testa varje gång jag kissar men de kan jag ju inte. 7 tester ljuger inte.

Vi skulle ha fått komma på vul imorgon men läkaren är sjuk så antagligen nästa v. Typiskt. Hade verkligen velat se ett hjärta imorgon...

Jag känner mig spökgravid. Förutom huggen på sidan som jag haft hela tiden å ömmande bröst så mår jag tipptopp. Tidigt än. Jag vet. Men iom allt känns så overkligt hade man velat haft massor m symptom.

Visst. Några mornar nu har jag tyckt min parfym luktar satan å min chef snus...

Är nog bara ni här inne som kan relatera till min oro.

Fler som haft få symptom?

Vilken vecka är det nu? Tror symtomen drog igång runt vecka 7-8 sådär f mig. Attans med VUL...
    Sthlmsthlm skrev 2017-06-29 13:39:46 följande:

Fler tips :)

- Inolaxol är som gummi-strössel man kan ta med yogurt, som sväller i magen och gör att allt rullar på bättre. Har kört detta sen vecka 12 kanske, funkar hur bra som helst. Hjälper att motverka hemorojder också.

- Losec. Fick ok från min läkare att äta det då jag haft problem tidigare med katarr etc. Det är SÅ effektivt mot halsbränna och liknande. Jag rekommenderar alla att köra receptfri losec en om dagen istället för Rennie och liknande. 

Tack f tips, är farmaceut så jag kan ju dessa MEN Inolaxol tänkte jag inte på eftersom det för mig ska tas vid förstoppning, som jag ju inte har... Men klart det borde funka även f att få igång ruljansen lite! Super, tack o bock!!
  • Maran73
    Sthlmsthlm skrev 2017-06-29 13:32:30 följande:

HALLELUJA-moment!!

Fy fasen vad skönt det var att sluta. För min del visade det sig att lutinus-flytningarna gett mig svamp, och det tog ett tag innan jag fattade varför flytningarna inte avtog mer när jag slutade (frågade barnmorskan som sa att allt var normal...). Så ett tips är att vara vaksam på det. Fick en rejäl kur av läkaren mot svamp och fick ytterligare ett halleluja-moment. :D

Ja det ska bli såååå skönt!!! Fick också gräslig svamp efter några veckor med Utrogestan, fick lov att ta dem oralt istället under några veckor tills det läkt ut. Nu har det inte kommit tillbaka tack och lov, lite småslängar iof sig men de gick att hålla i chack med lite vaginalkräm. Urk!!!
    Vårt väntrum skrev 2017-06-29 19:25:24 följande:

Maran:

Imorgon blir det v7 så jaaa de är tidigt.

Just haft hembesök av en ssk som satt il dropp på mig. Hon sa att de tar minst fem dagar för trombyl att gå ur systemet så klart jag kan ha blött lättare pga den ockdå å de blir bättre nu...

Att jag inte tänkt på det själv :)

Men nu har jag iaf fått mig dropp å fika. Surrealistisk bild togs vid köksbordet. Kul för framtiden :) haha

Ah, ok, antingen kommer symtomen eller så blir du lika lyckligt lottad som Sthlmsthlm! Med min son hade jag mkt milda symtom, några få obehag med lukter, spända bröst och ibland lätt motvilja när jag skulle äta, men mer än så var det inte fram till dess att jag blev tung o klumpig mot slutet! Så heeeelt klart fullt möjligt att må toppen!
  • Maran73
    KajsaK skrev 2017-06-30 12:50:00 följande:

Jag har varit väldigt trög i ca en vecka eller mer nu, kommer typ inget, så idag köpte jag rapsolja som jag tog en shot av på morgonen (ett knep vi har till gamlingarna på jobbet), samt ätit typ åtta torkade plommon, och nu jäklar börjar det bubbla i magen! Haha så förhoppningsvis får man gå på toa snart :) ett tips!

Kram

Uuuuurk vad ÄCKLIGT! Olja... Tack f tips, är inte lika uppkörd som tidigare i veckan men nu har jag fått lite bra tips att pröva.
  • Maran73
    Tuttis skrev 2017-07-02 07:02:51 följande:

Hej,

Jag smiter in här och ställer en fråga. Är gravid med tvillingar efter äd. Har tagit Progynon×3 varje kväll samt Lutinus 3 ggr om dagen. Vid vårt UL i vecka 7+1 fick jag ett nedtrappningsschema. Skulle fortsätta som vanligt med mediciner i 10 dagar och därefter trappa ned till 2 Lutinus morgon/kväll samt Progynon 2 på kvällen i 4 dagar och efter det 1 Lutinus och 1 Progynon till kvällen. Idag är alltså min sista dag med stödmedeciner och jag är i vecka 9+3. Är det inte jätte tidigt att sluta. Har innan känt att det ska bli skönt att slippa ta allt men nu är jag bara orolig. Någon med erfarenhet av detta?

Hej Tuttis! Mår du bra? Har saknat dig här. Kul att det är tvillingar!!

Ang medicinen så jo, det känns lite tidigt, iaf med Lutinus. Jag är inne på min sista progesteron-vecka nu (1 på kvällen) och är idag.... v 14+3. Progynon trappade jag ned vid samma tid som du dock. Vad säger kliniken, har du frågat? Det verkar ju finnas lite olika "scheman" iof sig och har du inte fått några blödningar el så är det säkert ok. Men det går (och verkar ganska vanligt vid ÄD) att ta Lutinus längre.

Hur känns det med mannen? Här ungefär samma...
  • Maran73
    Tuttis skrev 2017-07-02 09:34:07 följande:

Hej Maran. Jag mår bra, förutom ständig oro, illamående, hunger och trötthet, men det hör ju till :) jag har inte frågat kliniken då detta slog mig först igår. Samtidigt tänker jag att de inte hade gett mig dessa direktiven om det inte ska vara så. Men när man kollar runt inser jag att det känns väldigt tidigt. Har hittils inte haft någon blödning alls plus att det är tvillingar, kanske är därför jag inte behöver det längre?

Det känns bättre med mannen men känner inte den lyckan jag trodde man skulle känna. Tror tyvärr att 7 års försök gör att vi inte riktigt vågar hoppas på detta fullt ut.

Ha ha, jo, det hör ju till.

Som du säger, kliniken bör inte ge instruktioner som är helt uppåt väggarna, det är väl dock alltid bra att lufta sin oro och kanske få en förklaring till instruktionerna. Så slipper man grubbla på det.

Och, håller helt med, de känslor jag har är definitivt inte de jag trodde jag skulle ha! Är rena hormon-monstret och njaaa, blir jag/vi kanske inte superkära och överlyckliga av... Men tycker det ofta verkar vara så med just graviditeter, födslar, barn, det blir alltid bra (förr el senare) men inte som man tänkt sig! <3
  • Maran73

Blodprov tror jag inte alla gör innan nedtrappning, iaf inte om man startar nedtr först efter v 12. Går på AVA Riga och har inte tagit blodprov.

• Maran73
    KajsaK skrev 2017-07-03 11:18:08 följande:

Ok, nu har jag ett tips för tröga magar som funkade typ direkt (inom en timme) för mig!! Gör en gröt på fiberhavregryn, linfrön, plommon och rapsolja! Så äntligen! Testa! :)

Tack, ska testa! Hur mkt olja tar du?..
  • Maran73
    KajsaK skrev 2017-07-03 11:18:08 följande:

Ok, nu har jag ett tips för tröga magar som funkade typ direkt (inom en timme) för mig!! Gör en gröt på fiberhavregryn, linfrön, plommon och rapsolja! Så äntligen! Testa! :)

Katrinplommon va??
  • Maran73
    KajsaK skrev 2017-07-03 15:54:11 följande:

Maran73 & Undrande sökare:

Höftade men typ så här:

1,5dl fiberhavregryn

1msk rapsolja

2tsk linfrön

3-4 plommon klippta i bitar

Taaaack!
  • Maran73
    KajsaK skrev 2017-07-04 09:08:57 följande:

Och nu kom det rosa flytning igen.... Usch orolig man blir, än om det är normalt...

Visst blir man, helt omöjligt att undvika, det SKA helt enkelt inte vara ngn annan färg än vitt när man torkar sig.. Går snart in i v 16 och tittar fortfarande på toapappret varje gång, trots att jag inte blött på ca 7-8 veckor. Så visst är det obehagligt. <3
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017