• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • Nr3sladdis
    Anonym (S) skrev 2017-02-20 20:33:56 följande:

Det är många som vill vänta för att barnet inte ska födas sent på året, hur tänker ni kring det? :) är lite nyfiken bara, är själv född i december och jag älskar det! Så har svårt att relatera till problemet hehe :)

Hos oss är det rätt lugnt med bebis-fronten. Jag har varit lite besatt under hösten men nu när det är så nära så är jag plötsligt lugn, tror det beror på att jag insett att det faktiskt kommer hända så jag kan slappna av :) från början sa vi att jag skulle sluta med p-piller i april, men på mitt initiativ bestämde vi att jag slutar i mitten på maj istället. Tiden kommer gå så fort, och jag sitter och kikar på lite bebiskläder på nätet så länge och njuter av att INTE vara gravid just nu hehe ;)

Kram på er!

Ja jag förstår din fundering, jag själv bryr mig inte så mycket det är mer mannen som inte vill ha en sent född, mest p g a att det ställer till bekymmer inom vår sport aktivitet. Håller med fullkomligt galet att tänka så, men han menar att det är "snällast" mot barnet om man ändå kan bestämma sen får man hoppas att även denna vill hålla på inom vår sport.. ;) så ingenting annat här. Jag skulle gärna vara gravid nu och föda i november skulle vara skoj för då har vi spridit ut födelsedagarna lite. ;)
  • Virrepannan
    Anonym (S) skrev 2017-02-20 20:33:56 följande:

Det är många som vill vänta för att barnet inte ska födas sent på året, hur tänker ni kring det? :) är lite nyfiken bara, är själv född i december och jag älskar det! Så har svårt att relatera till problemet hehe :)

Hos oss är det rätt lugnt med bebis-fronten. Jag har varit lite besatt under hösten men nu när det är så nära så är jag plötsligt lugn, tror det beror på att jag insett att det faktiskt kommer hända så jag kan slappna av :) från början sa vi att jag skulle sluta med p-piller i april, men på mitt initiativ bestämde vi att jag slutar i mitten på maj istället. Tiden kommer gå så fort, och jag sitter och kikar på lite bebiskläder på nätet så länge och njuter av att INTE vara gravid just nu hehe ;)

Kram på er!

Det är jag som fått för mig att jag vill ha en tidig vårbebis, mest för att jag inbillar mig att det är roligare att få göra allt först på året istället för sist.

Även jag håller på med en aktivitet som gör att en tidig vårbebis hade passat finemang, för det är lite lågsäsong där kring årsskiftet.

Nu blev det dock att jag drog ut spiralen lite tidigare, så nu får det bli när det blir, helt enkelt. Jag är inställd på att det kan ta väldigt lång tid..!
  • Nr3sladdis

Har haft konstiga känslor i magen sen i lördags, det är typ stickande eller kittlande i nedre magen, och kissa hur ofta som helst, trodde det var UVI ett tag trots att det inte svider eller gör ont när jag kissar.
    Men igår tog jag ett ÄL test för skoj skull och det visade positivt, tog ett idag och det var negativt. Tog även UVI test idag som visade negativt. 
    Det måste ha varit ÄL som gav dessa symtom. 
    Nu vet jag iallafall att ÄL funkar nu är det bara att invänta fru röd och sen att invänta April för att börja på riktigt.  =)

• Anonym (L)

Ingen som nojjar över att det antagligen föds typ mest barn o april ( bäbisproduktion i juni) och att det kommer vara fullt på förlossningen? Någon som har lugnande erfarenheter? Passar in för oss att börja i juni men nu är ju så mycket tid kvar till att bara nojja...

• Jooosen

Halvhjärtat försök äl 24/2, sexade dock bara 21 och 22/2. Nästa månad ska det bli ett mer helhjärtat försök! Jag är 28 han 26! Första barnet!

• Anonym (S)
    Anonym (L) skrev 2017-03-05 20:21:40 följande:

Ingen som nojjar över att det antagligen föds typ mest barn o april ( bäbisproduktion i juni) och att det kommer vara fullt på förlossningen? Någon som har lugnande erfarenheter? Passar in för oss att börja i juni men nu är ju så mycket tid kvar till att bara nojja...

Vi slutar skydda oss i april så förhoppningsvis blir det bebbe innan april nästa år :) men är generellt nojjig över allt som kan bli fel på BB.. är dessutom sjukt orolig för MA, hur gör man för att sluta oroa sig?
  • Anonym (Längtar)

Jag känner igen mig i så mycket som ni skriver!

jag har också en enorm längtan. Vi planerar att det ska bli "nån gång" men för mig är nån gång NU!

Drömmer om att vara gravid, får fantomsparkar i magen, gråter om nätterna. Jag är 32 och han 39 så för mig känns det som vi borde börja snart.. det blir en sladdis och jag samt syskonen är väldigt inne på en bebis. Men min man är mer så att han vill avvakta. Tror inte han förstår vad som händer när kvinnokroppen skriker BEFRUKTA MIG!

Jag vill också slita ut spiralen nu.. eller typ i april, men måste ju lyckas få mannen med på banan först.

• KiaTia
    Anonym (S) skrev 2017-03-06 09:52:11 följande:

Vi slutar skydda oss i april så förhoppningsvis blir det bebbe innan april nästa år :) men är generellt nojjig över allt som kan bli fel på BB.. är dessutom sjukt orolig för MA, hur gör man för att sluta oroa sig?

Det oroar mig med, jobbar på gyn och ser MA hela tiden :( . Ca 25% blir MA ... tror det är bättre att vara medveten om det så att man inte blir helt förstörd om det händer...
  • Anonym (S)
    KiaTia skrev 2017-03-06 10:12:48 följande:
    Det oroar mig med, jobbar på gyn och ser MA hela tiden :( . Ca 25% blir MA ... tror det är bättre att vara medveten om det så att man inte blir helt förstörd om det händer...
    Sant! Annars finns ju risken att man blir helt förstörd. När vi blir gravida kommer vi inte "gå ut med det" (sociala medier osv) förrän v.20 eller senare, just för att jag är rädd för att man berättar för alla och sen upptäcker ett MA.. Dock kommer vi inte kunna hålla oss från att berätta för vänner och familj särskilt länge, men det är ju en annan sak :) 
  • Anonym (Nytt försök...)

Hej. Hoppar gärna in här om jag får

Förlorade nyligen ett barn i v14 och håller fortfarande på att läka fysiskt och psykiskt men tanken är att försöka igen till sommaren. Både längtar och fasar för det. På vägen till förhoppningsvis en nytt + innebär förändringar med bl.a kost mm. Ska bygga upp min järndepå, äta folsyra, B12 och dra ner på mjölk. Röra på mig mer.

Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?