Anonym (S) skrev 2017-02-20 20:33:56 följande:
Det är många som vill vänta för att barnet inte ska födas sent på året, hur tänker ni kring det? :) är lite nyfiken bara, är själv född i december och jag älskar det! Så har svårt att relatera till problemet hehe :)
Hos oss är det rätt lugnt med bebis-fronten. Jag har varit lite besatt under hösten men nu när det är så nära så är jag plötsligt lugn, tror det beror på att jag insett att det faktiskt kommer hända så jag kan slappna av :) från början sa vi att jag skulle sluta med p-piller i april, men på mitt initiativ bestämde vi att jag slutar i mitten på maj istället. Tiden kommer gå så fort, och jag sitter och kikar på lite bebiskläder på nätet så länge och njuter av att INTE vara gravid just nu hehe ;)
Kram på er!
Det är jag som fått för mig att jag vill ha en tidig vårbebis, mest för att jag inbillar mig att det är roligare att få göra allt först på året istället för sist.
Även jag håller på med en aktivitet som gör att en tidig vårbebis hade passat finemang, för det är lite lågsäsong där kring årsskiftet.
Nu blev det dock att jag drog ut spiralen lite tidigare, så nu får det bli när det blir, helt enkelt. Jag är inställd på att det kan ta väldigt lång tid..!