• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • FrökenJ90
    ddoolliiee skrev 2017-01-09 16:28:15 följande:

Hej tycker denna tråden verkar kul så hoppar in här. Är 24 år gammal, sambon är 27 år. Vi bor i lägenhet. Killen har en son på 5 år som bor hos oss varannan vecka. Jag har haft barnlängtan i många år men så stark som den är nu har den aldrig varit. Jag o sambon har kommit fram till att vi ska starta bebisverkstaden inom några månader så blir under sommaren eller kanske till och med under våren. Ser fram emot detta jätte mycket o är så glad över att vi har kommit fram till detta. Jag äter ppiller och har gjort de i ca 8 år med något kort uppehåll under den tiden. Jag har tidigare haft problem med cystor på min ena äggstock för ett år sedan opererade jag bort en cysta och då upptäcktes även att jag har endometrios. De flesta som lider utav de har smärtor. Men jag har aldrig haft smärtor av de.. så har därför aldrig märkt av att jag har det. Jag är rädd att detta ska påverka våra chanser att jag ska bli gravid. Eftersom de är svårare att bli gravid om man har endometrios. Mina ppiller hjälper även till att motverka att man får nya cystor. Den senaste cystan gick jag efter att jag hade ett kort uppehåll med min ppiller för ca 2 är sedan. Så därför hoppas vi att jag blir gravid direkt efter ppiller stoppet så jag inte hinner få någon ny cysta.

Välkommen hit till tråden :D 

Var i landet finns du? :) 
  • KiaTia
    ddoolliiee skrev 2017-01-09 16:28:15 följande:

Hej tycker denna tråden verkar kul så hoppar in här. Är 24 år gammal, sambon är 27 år. Vi bor i lägenhet. Killen har en son på 5 år som bor hos oss varannan vecka. Jag har haft barnlängtan i många år men så stark som den är nu har den aldrig varit. Jag o sambon har kommit fram till att vi ska starta bebisverkstaden inom några månader så blir under sommaren eller kanske till och med under våren. Ser fram emot detta jätte mycket o är så glad över att vi har kommit fram till detta. Jag äter ppiller och har gjort de i ca 8 år med något kort uppehåll under den tiden. Jag har tidigare haft problem med cystor på min ena äggstock för ett år sedan opererade jag bort en cysta och då upptäcktes även att jag har endometrios. De flesta som lider utav de har smärtor. Men jag har aldrig haft smärtor av de.. så har därför aldrig märkt av att jag har det. Jag är rädd att detta ska påverka våra chanser att jag ska bli gravid. Eftersom de är svårare att bli gravid om man har endometrios. Mina ppiller hjälper även till att motverka att man får nya cystor. Den senaste cystan gick jag efter att jag hade ett kort uppehåll med min ppiller för ca 2 är sedan. Så därför hoppas vi att jag blir gravid direkt efter ppiller stoppet så jag inte hinner få någon ny cysta.

Hej!

Ja då håller vi tummarna på att det går med en gång :) . Hur går det med din sambos barn då? Är du lite extramamma där då varannan vecka eller?
  • ddoolliiee
    KiaTia skrev 2017-01-09 18:55:35 följande:

Hej!

Ja då håller vi tummarna på att det går med en gång :) . Hur går det med din sambos barn då? Är du lite extramamma där då varannan vecka eller?

[quote=77293223][quote-nick]KiaTia skrev 2017-01-09 18:55:35 följande:[/quote-nick]

Hej!

Ja absolut de hoppas vi verkligen på :) Ja han har ju sin mamma som han är hos varannan vecka. Men han o jag funkar jätte bra ihop så vi har en jätte bra relation så de känns bra att de funkar.
  • FrökenJ90
    ddoolliiee skrev 2017-01-09 17:24:34 följande:

Tack så mycket. Vi bor i Kungsbacka en stund utanför Göteborg :)

Ja men sedär ja, då är vi ju två ^^ Är du härifrån? :)
  • Anonym (Ccakan)

Halloj:) kul att jag oxå hittade denna tråden. Vi planerar också att bli gravida detta året! Jag hade gärna börjat "testa" redan i februari, men vi planerar att åka utomlands till Kreta i två veckor i juni.. så känns kanske lite dumt! samtidigt är jag rädd att det kommer ta flera månader innan jag blir gravid, å sen känner jag att jag kanske drabbas av missfall och då tar det ju ännu längre tid. Så tanken är nog att vi börjar försöka i maj/juni. Vi båda är 25 år gamla?

• Celegans
    Jag och min man ska försöka bli gravida nu i sommar 2017! Jag har längtat i flera år, men nu är vi äntligen gifta och det känns bra ekonomiskt och tidsmässigt i livet. Just nu känns dock juni väldigt långt borta och jag fantiserar hela tiden om att gå runt med en bula på magen och om att få börja planera på riktigt för en ny liten familjemedlem. För att inte tjata hål i öronen på min man om detta så känner jag att det här kan vara ett bra forum att diskutera och ventilera tankar, förväntningar osv. Jag vill inte prata med min familj och vänner för mycket om det, just eftersom det kommer kännas jobbigt om de vet att vi planerar barn och att det sedan kanske tar tid att bli gravid eller om vi får missfall.

• Celegans
    Anonym (S) skrev 2016-12-31 12:57:47 följande:

Jag har inga barn sedan tidigare, så det blir första :) *pirrigt*

Förresten, är det bara jag som känner mig skengravid då och då? Har varit flera ggr som jag fått för mig att jag känt symptom, trots att vi skyddar oss. Jag kan bli smått knäpp och börja hoppas att jag råkat bli gravid :P denna vecka har jag mått illa flera gånger, konstigt humör och känner mig såå trött. Helt vanliga grejer som inte behöver betyda att man är gravid, meen det sätter sig i huvudet.. skulle typ vilja ta ett test nu bara för o se, har ju tänkt dricka ikväll på nyårsafton, men med lite logiskt tänkande vet jag ju att det inte är något. Äter p-piller och har inte missat något piller på ett par månader.

Jag får också ibland för mig att jag kan vara gravid, trots att jag har min kopparspiral. Blir liksom du lycklig och tänker att spiralen kanske flyttat på sig/suttit där för länge (5+ år nu) eller att den inte är 100% pålitlig.. I några dagar rätt nyligen tappade jag aptiten, mådde illa när jag åt, var yr etc. Men falskt alarm! Egentligen ska jag ju vänta med att bli gravid till juni, men jag längtar ihjäl mig!
  • ddoolliiee
    FrökenJ90 skrev 2017-01-11 15:34:52 följande:

Ja men sedär ja, då är vi ju två ^^ Är du härifrån? :)

Oj då :) jajamen jag är härifrån, själv då ? :)
  • FrökenJ90
    ddoolliiee skrev 2017-01-18 21:11:13 följande:

Oj då :) jajamen jag är härifrån, själv då ? :)

Härligt ^^ Japp, är uppväxt här :)
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?