• löparenbe

    Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

    Hej! 


    Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 


     


    Finns det fler som planerat så långt fram? :)

  • Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • KiaTia

    Har en hormonspiral. Ska ju tydligen kunna bli gravid bara ett par dagar efter att den tas ut så jag håller verkligen tummarna för att det blir så även för mig...

  • Mysis

    Hejsan!
    Jag har nyligen upptäckt familjeliv o är så roligt att hitta en tråd som denna! Jag är 29 o min sambo är 26, bor i Storbritannien. Vi har börjat planera för att försöka bli gravida med första barnet till sommaren, då vi gifter oss i Juli och jag vill inte riskera att inte få plats i min dyra bröllopsklänning hehe ???? Den andra anledningen att vänta är att jag jobbar på andra sidan landet o bor på hotell Mån-Tors så jag vill känna att jag minst har en plan för hur jag ska få ett jobb där jag inte behöver resa innan vi börjar.
    Jag har precis skaffat mig Natural Cycles så att jag kan sluta med p-piller som jag varit på i 8 år så att kroppen får komma igång. Dock har vi inte kommit överens om när jag ska slänga pillren, jag vill slänga dom med en gång men min sambo tycker att jag oroar mig i onödan o vill slippa stå ut med kondom under våren (vi har aldrig ens provat kondom tillsammans för jag har käkat p-piller alla 7 år vi varit tillsammans!). Om någon har erfarenhet av Natural cycles prevent o hur ofta ni behöver använda kondom vore det intressant!
    Så roligt att få va med här eftersom jag inte vågar prata om det här med annat än bästisen o sambon, eftersom man aldrig vet hur lång tid sånt här kan ta o om det funkar!

  • Angelina89
    VictoriaBerggren skrev 2016-12-19 18:55:10 följande:

    Hej. Vi har en hemlig grupp på Facebook. Vill ni vara med där:)?

    Jag och min sambo ska själv börja försöka i maj nästa år????


    Jag är också intresserad av facebookgruppen, hur gör jag?
  • Anonym (S)

    Smart att ha t.ex. ett lopp att fokusera på!:) jag har nog inte tillräckligt tålamod för att fokusera på något annat haha, fast jag börjar som sagt på nytt jobb om en vecka så det är ju något att fokusera på iaf :D

    Jag äter p-piller nu, har inte gjort det så länge då jag hade p-stav innan så hoppas ägglossning och mens kommer igång snabbt efter stopp.

  • Humlan87

    Hej! Jag fyller 30 i vår och jag och min man vill börja försöka med att få ett syskon till vår treåriga (4 till hösten) pojke ungefär i april/maj eller under sommaren! Jag blev gravid direkt när jag slutade med p-piller då sonen blev till. Nu använder vi inget hormonellt preventivmedel utan säkra perioder (natural cycles) eller kondom. tänkte försöka ha lite mer kontroll den här gången, sist upptäckte jag inte att jag var gravid förrän i v 10-11 nånting, haha. Nu har jag i alla fall en menscykel (fast ganska oregelbunden) att utgå ifrån! Längtar efter ett litet syskon till min pojke!

  • VictoriaBerggren

    Det är bara att skicka ett pm till mig här på familjeliv med er mail så lägger jsh till er:)

  • Anonym (L)

    Hej!

    Ska också börja försöka i april/maj. Liten pinsam fråga kanske men funderar ni på hur er mage ska se ut på sommaren på stranden? Antingen syns det litegrann och folk får veta för tidigt eller så tror folk bara att man lagt på sig... är ju inget som stoppar mig i att försöka såklart men något jag funderar på, fåfängt jag vet.... Tänker någon annan på något liknande?

  • FrökenJ90
    Anonym (L) skrev 2017-01-03 20:26:13 följande:

    Hej!

    Ska också börja försöka i april/maj. Liten pinsam fråga kanske men funderar ni på hur er mage ska se ut på sommaren på stranden? Antingen syns det litegrann och folk får veta för tidigt eller så tror folk bara att man lagt på sig... är ju inget som stoppar mig i att försöka såklart men något jag funderar på, fåfängt jag vet.... Tänker någon annan på något liknande?


    Haha jag har faktiskt också tänkt på det. Inte utseendemässigt utan mer för att folk kanske förstår att man är gravid innan man vill berätta för andra. Och andra sidan kanske det inte syns såpass tidigt. Sen vet man ju inte hur lång tid det tar innan man får sitt plus.
  • Anonym (Liten mage)

    Jag tänker inget alls på det, folk reagerar dock inte så mycket på min växande mage, sist tog det SEX månader innan dom på jobbet jag inte berättat för insåg hur det kunde stå till ;)
    När jag var i 3månaden ca så frågade dock en kollega jag träffade sällan om jag gått ner i vikt ;)


    Anonym (L) skrev 2017-01-03 20:26:13 följande:

    Hej!

    Ska också börja försöka i april/maj. Liten pinsam fråga kanske men funderar ni på hur er mage ska se ut på sommaren på stranden? Antingen syns det litegrann och folk får veta för tidigt eller så tror folk bara att man lagt på sig... är ju inget som stoppar mig i att försöka såklart men något jag funderar på, fåfängt jag vet.... Tänker någon annan på något liknande?


Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?