• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • Humlan87
    FrökenJ90 skrev 2017-01-23 12:53:45 följande:

Haha jag vet inte, jag har kikat mycket på nätet på vagnar men har inte varit och tittat på dem på riktigt. Det känns som att man får spara på tills det ligger någon i magen ^^ Man vill ju ha ett fint och bra babynest men de är ju rätt dyra ändå.

Jag hade inte babynest till mitt första barn och det är något jag tänkt på i efterhand att det skulle varit riktigt bra. Och en mjuklift till liggvagnen så att den går att bära med sig smidigt! Har dock inte börjat handla än som tur är
  • Virrepannan
    Anonym (Who) skrev 2017-01-23 10:42:29 följande:

Samma här! En syster, en vän och en kusin som väntar och en vän som precis fått! Babyboom!

Tycker Alla väntar barn..! Men det är väl kanske för att man är i den åldern.. Längtar som en tok efter att få börja verkstaden.
  • Anonym (Who)
    Virrepannan skrev 2017-01-23 20:42:59 följande:

Tycker Alla väntar barn..! Men det är väl kanske för att man är i den åldern.. Längtar som en tok efter att få börja verkstaden.

Jo, lite så är det nog. Förklarar ju lite också kanske varför man själv är så sugen. Just nu uppfyller bebisar säkerligen 80% av min tankeverksamhet. Resterande 20% på vad vi ska äta till middag, haha!

Har ni något hum om när ni sätter igång verkstaden? :)
  • Virrepannan
    Anonym (Who) skrev 2017-01-25 00:16:11 följande:

Jo, lite så är det nog. Förklarar ju lite också kanske varför man själv är så sugen. Just nu uppfyller bebisar säkerligen 80% av min tankeverksamhet. Resterande 20% på vad vi ska äta till middag, haha!

Har ni något hum om när ni sätter igång verkstaden? :)

Typ samma här.. Tur jag är så inkörd på jobbet att det går av bara farten, för det är mest bebistankar som snurrar om dagarna just nu..!

Jag har fått för mig att jag skulle vilja ha en tidig vårbebis (om man nu ändå planerar så kan man få önska, tycker jag), så april blir första månaden som vi kan försöka aktivt. Ska montera ur sprialen innan dess också, så det kan väl tänkas att det blir efter äl i mars kanske. Fast idag hade jag helst velat börja NU!
  • Virrepannan
    Humlan87 skrev 2017-01-23 12:32:50 följande:

Är det för tidigt att börja kolla på babynest och barnvagnar innan ungen ens är i magen

Jag har börjat kolla runt..! Farligt detta.. Har en jättefin babybutik i samhället där jag kör, som jag dessutom levererar vagnar till. Himla mysigt att gå där inne och kika när tid finnes.
  • FrökenJ90

Som tur (eller otur kanske :P) är så har vi ingen babybutik i vår stad längre. Däremot är det så mysigt att gå runt på typ Hm och Polarn och pyret osv och tittat på alla söta kläder.

Vi har inte bestämt exakt utan bara sagt att vi både vill att jag är gravid till nästa jul. Jag vill helst också ha en vårbebis (om man nu får en liiiten chans att välja) så jag tänker nog maj typ. Då hinner sambon plugga färdigt och även om man inte lyckas direkt så har man lite tid på sig att få relativt tidigt på året. Får se lite vad sambon säger.

Hur tänker ni kring vagnar? ^^

• Virrepannan
    FrökenJ90 skrev 2017-01-25 17:16:01 följande:

Som tur (eller otur kanske :P) är så har vi ingen babybutik i vår stad längre. Däremot är det så mysigt att gå runt på typ Hm och Polarn och pyret osv och tittat på alla söta kläder.

Vi har inte bestämt exakt utan bara sagt att vi både vill att jag är gravid till nästa jul. Jag vill helst också ha en vårbebis (om man nu får en liiiten chans att välja) så jag tänker nog maj typ. Då hinner sambon plugga färdigt och även om man inte lyckas direkt så har man lite tid på sig att få relativt tidigt på året. Får se lite vad sambon säger.

Hur tänker ni kring vagnar? ^^

Själv går jag förbi blöjhyllan på Ica lite "sporadiskt" (man blir fn knäpp av detta :D ), i brist på direkta barnbutiker hemma. Ska till gekås på fredag, tur att jag har lite tidspress på mig, annars kan jag nog gå runt på bebisavdelningen där hela dagen..!

Jag har fastnat för Emmaljunga. Svensktillverkad vagn som är stabil och robust. Pratade med dem i butiken idag, frågade om City Cross för den verkar passa vår livsstil, och det bekräftade hon att den gjorde. Tar sig fran överallt och verkar vara en smidig vagn med inte så mycket finesser som kan krångla. Får väl se vad det blir så småningom.
  • FrökenJ90
    Virrepannan skrev 2017-01-25 17:38:08 följande:

Själv går jag förbi blöjhyllan på Ica lite "sporadiskt" (man blir fn knäpp av detta :D ), i brist på direkta barnbutiker hemma. Ska till gekås på fredag, tur att jag har lite tidspress på mig, annars kan jag nog gå runt på bebisavdelningen där hela dagen..!

Jag har fastnat för Emmaljunga. Svensktillverkad vagn som är stabil och robust. Pratade med dem i butiken idag, frågade om City Cross för den verkar passa vår livsstil, och det bekräftade hon att den gjorde. Tar sig fran överallt och verkar vara en smidig vagn med inte så mycket finesser som kan krångla. Får väl se vad det blir så småningom.

Hahah jag gör också så xD tittar på olika blöjpaket och nappar och nappflaskor och så ^^ Åh Gekås är kul. De har inte jättemycket babykläder men de har ju mycket andra grejer som lakan och madrasser, skötbäffar osv.

Ah, ja Emmaljungas vagnar är fina. Men verkar lite klumpiga tycker jag. Jag har sneglat på en Britax Smile 2 men aldrig provkört eller sådär så får väl se när det blir på riktigt sen :)
  • Anonym (S)
    MalynCazzandra skrev 2017-01-22 23:30:30 följande:

Hej Jag hänger gärna på!

Jag heter Malyn och fyller 30 år i november. Jag och min man vill börja försöka för vårt tredje gemensamma barn. Vi har två pojkar tillsammans på 2 och 1 år som är underbara! Men jag längtar så efter en flicka och nu när maken gick med på en till så är det allt jag kan tänka på! Han har nämligen tre barn sen innan med ditt ex, 19, 13 och 11 är dom. Så detta blir ju hans sjätte allt som allt men han är en underbar pappa! Mycket bättre än min egen. Så i slutet av mars, april typ så åker min spiral ut och vi ska börja försöka.

Vi har nyss flyttat in i ett hus i Åmål, köpt ny bil och vi båda fick fast jobb i december så saker rullar verkligen på för oss nu så det är underbart.

Hoppas att jag får vara med!

Hej Malyn!
    Välkommen hit :) så mysigt med många barn! Jag är också sugen på en liten flicka.. har dock inga barn sedan tidigare, är bara 22 år :)
  • Virrepannan
    FrökenJ90 skrev 2017-01-25 17:51:19 följande:

Hahah jag gör också så xD tittar på olika blöjpaket och nappar och nappflaskor och så ^^ Åh Gekås är kul. De har inte jättemycket babykläder men de har ju mycket andra grejer som lakan och madrasser, skötbäffar osv.

Ah, ja Emmaljungas vagnar är fina. Men verkar lite klumpiga tycker jag. Jag har sneglat på en Britax Smile 2 men aldrig provkört eller sådär så får väl se när det blir på riktigt sen :)

Mja, vi får väl se lite vad det blir i slutändan. Kanske nått helt annat!
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?