• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • MalynCazzandra
    Celegans skrev 2017-05-02 11:56:28 följande:

Det här blir vår första och jag hoppas bli gravid innan året är slut iaf. Vi får se hur enkelt det går. :)

Hoppas din tredje graviditet och förlossning går bra!

Tack och jag hoppas att det går smidigt och bra för dig med och att du blir gravid snart! :) ska hålla tummarna!
  • Cocosboll

Hade äl i söndags enligt clearblue! Myste lör och sön så nu håller jag alla tummar att det tagit sig

• VictoriaBerggren

Första försöket, fick till det med dagarna med kärleksburnen. Ägglossning vid pilen. Är detta bra förutsättningar? Bör vi ha sex fler dagar?
  • MalynCazzandra

Fick positivt äl test i måndags och myste även då så nu hoppas jag att de tog sig! Men den eviga väntan är inte rolig alltså :/

• Celegans

Nu börjar det äntligen på riktigt närma sig när jag kan ta ut min spiral och börja försöka skaffa barn, är så upprymd!

En fråga angående när man ska ta ut spiralen, när jag satte in den har jag för mig att det gjordes i samband med att jag hade mens. Gäller det samma när man tar ut spiralen, det vill säga ska jag pricka in det under de dagarna jag har mens? :)

• Alvert
    Celegans skrev 2017-05-12 07:53:59 följande:

Nu börjar det äntligen på riktigt närma sig när jag kan ta ut min spiral och börja försöka skaffa barn, är så upprymd!

En fråga angående när man ska ta ut spiralen, när jag satte in den har jag för mig att det gjordes i samband med att jag hade mens. Gäller det samma när man tar ut spiralen, det vill säga ska jag pricka in det under de dagarna jag har mens? :)

Jag tog ut min hormonspiral härom dagen ungefär kring ägglossning så det tror jag inte. Kändes inte ett smack! Tog alvedon och ipren för att förebygga ev. värk ca 1h innan besöket.
    Mamma till Vincent, Augusti -14
  • Celegans
    MalynCazzandra skrev 2017-05-13 12:20:54 följande:

Där kom mensen så blir att försöka i början av juni igen.

Lycka till!!
  • Caacc

Vi planerar också en liten i år. Första försöket denna månaden, hade molverk förra lördagen och tog flera ägglossningstest den helgen. Detta var det starkaste pos testet jag fick.

Eftersom teststrecket inte var tydligare än kontrollstrecket så trodde jag att jag inte hade någon "riktig" ägglossning. Idag tog jag ett test å jag kan nog ana ett pyttelitet pos. Otroligt om det har gått på första försöket!!

Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?