• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • Lillatjejen1992
    MalynCazzandra skrev 2017-07-16 12:58:34 följande:

Igår började det "trådiga" så antar att jag har äl nu. Här lite lätt som mensvärk också så känns rätt. Vi myste igår och kör varannan dag men känns som att man kanske skulle försöka ikväll med... Här försökt sen april så vore kul med ett plus snart! :) Hur går det för alla andra?

Ingen äl så blir inget plus för oss denna månad. Kämpat på sen förra sommaren

Alltid haft tanken att innan 25 ska jag vara gravid men det blir det nog inget med då jag fyller 25 den 6/8. Lite extra tungt denna månad.
    Påbörjade bebisverkstaden sommaren-16. Ännu inget plus på stickan.
  • ereywin
    MalynCazzandra skrev 2017-07-16 12:58:34 följande:

Igår började det "trådiga" så antar att jag har äl nu. Här lite lätt som mensvärk också så känns rätt. Vi myste igår och kör varannan dag men känns som att man kanske skulle försöka ikväll med... Här försökt sen april så vore kul med ett plus snart! :) Hur går det för alla andra?

jag hade också lite mensvärkskänsla igår, hoppas att det var ÄL (som i så fall var på cykeldag 15...), vi fick till det i fredags och igår i alla fall, kanske blir en gång till idag också.. Räknar någonstans med att det inte går på första försöket, men hoppas ändå lite mer än jag egentligen vill erkänna... 
    Lillatjejen1992 skrev 2017-07-16 14:15:27 följande:
    Ingen äl så blir inget plus för oss denna månad. Kämpat på sen förra sommaren

Alltid haft tanken att innan 25 ska jag vara gravid men det blir det nog inget med då jag fyller 25 den 6/8. Lite extra tungt denna månad.
    Åh vad jobbigt! Håller tummarna för nästa månad för er <3
  • Lillatjejen1992
    ereywin skrev 2017-07-16 14:57:30 följande:

jag hade också lite mensvärkskänsla igår, hoppas att det var ÄL (som i så fall var på cykeldag 15...), vi fick till det i fredags och igår i alla fall, kanske blir en gång till idag också.. Räknar någonstans med att det inte går på första försöket, men hoppas ändå lite mer än jag egentligen vill erkänna... Åh vad jobbigt! Håller tummarna för nästa månad för er <3

Tack <3 nästa månad blir näst sista försöket innan utredning ..
    Påbörjade bebisverkstaden sommaren-16. Ännu inget plus på stickan.
  • Josefine123

Hoppar in här med!

Jag och min sambo är inne på fjärde försöket med första barnet. Innan dess p-piller. Brukar ha regelbunden cykel 26-27 dagar men förra månaden kom mensen på dag 22. Brukar få ont i bröstvårtorna när jag har äl men denna månaden körde jag ägglossningstest. Inga symtom på Ägglossning men positivt 5/7, alltså äl 6-7/7. Hade massa sex då. Nu har jag sedan ett par dagar ont i bröstvårtorna som jag brukar ha vid äl, men även lite ömma bröst som spänner. Känner molvärk och stick nere i magen och sjukt trött. Tycker även att kaffet smakar metalliskt och mår lite illa och har huvudvärk av och till. Tog ett test igår som var negativt. Kan jag vara gravid ändå eller är det nu som ägglossningen är? Är osäker då cykeln blev rubbad förra månaden. Tacksam för svar!

• Mor till Ella

Hej!

Har haft genomskinligt trådig flytning sedan i fredags. Igår börja jag känna lite molvärk i sidan. Tagit ägglossningstest sedan i onsdags och alla negativa dock starkare idag. Vi hade sex i tor,fre och idag.testar imorgon och ser om det blir starkare då.

• Hmjn89

Vårt försök denna månad blev lite halvhjärtat... En gång fick vi till, iofs på ÄL-dagen, sen har sjukdomarna avlöst varandra. Känner ingenting och räknar absolut inte med att det ska ha tagit sig. Vårt andra, halvhjärtade försök iaf, BIM 26 juli och sen satsar vi helhjärtat på nästa månads ÄL!

• MalynCazzandra

Ännu mer som mensvärk idag. Fast mer på vänster sida. Myste igår men får nog bli ikväll med. Kanske. Om vi orkar. Myste igår men dumt att chansa känns det som. Eftersom jag har tecknen för äl menar jag... mest smärtan just nu. Vi får se hur det känns lite senare ;)

Hoppas verkligen det tar sig denna månad... Fyller ju ändå 30 i november! :P Maken har gått med på försök tills årsskiftet så.... Håller ju tummarna extra hårt!

• ereywin

Hur går det för er? Jag fick lite kalla fötter dagarna efter jag tror att jag hade ägglossning så här har det inte mysts något på en vecka, men nu har paniken släppt i alla fall :) Läskigt med första försöket :P Fyra dagar till BIM här, sjukt nervös - har haft lite typ mensvärk idag, vilket jag aldrig har innan mens så jag hoppas att det är ett gott tecken :) Sjukt sugen på att åka och köpa ett test också, tålamodet är liksom slut - men jag har lovat mig själv att vänta tills på torsdag om inte mensen kommit innan dess :) 

• Celegans
    ereywin skrev 2017-07-23 23:02:49 följande:

Hur går det för er? Jag fick lite kalla fötter dagarna efter jag tror att jag hade ägglossning så här har det inte mysts något på en vecka, men nu har paniken släppt i alla fall :) Läskigt med första försöket :P Fyra dagar till BIM här, sjukt nervös - har haft lite typ mensvärk idag, vilket jag aldrig har innan mens så jag hoppas att det är ett gott tecken :) Sjukt sugen på att åka och köpa ett test också, tålamodet är liksom slut - men jag har lovat mig själv att vänta tills på torsdag om inte mensen kommit innan dess :) 

Stort lycka till! Första försöket för mig och tyvärr kom mensen. Väldigt tråkigt för kroppen kändes gravid. Men det är bara att släppa besvikelsen och fokusera framåt. Hoppas på andra gången gillt... :)
  • ereywin
    Celegans skrev 2017-07-23 23:09:42 följande:
    Stort lycka till! Första försöket för mig och tyvärr kom mensen. Väldigt tråkigt för kroppen kändes gravid. Men det är bara att släppa besvikelsen och fokusera framåt. Hoppas på andra gången gillt... :)
    Ja precis, håller tummarna för ert nästa försök! :) Om vi inte fick till det den här gången så hoppas vi på nästa och jag får i så fall ett par kvällar att dricka drinkar på Manhattan innan nästa bebisförsök så det är inte det värsta som kan hända det heller :) 
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?