• Sissy11

Olika julkort

Min fru tycker att mina barn från tidigar förhållande inte ingår i hennes familj. Nu vill hon att vi ska göra julkort med mig, henne och vårt gemensamma barn, men utan mina andra barn. Jag tycker att vi allihop är en familj och känner mig bedrövad av hennes inställning.

Det är nästan så att jag funderar på att göra ett eget kort med bara mig och de äldre pojkarna. Men det blir ju också fel, för lillen är ju också mitt barn.

Jag fattar inte varför min fru har sånt behov att göra skillnad på mina tidigare barn och vårt gemensamma, de är alla tre mina och jag älskar dem lika mycket. Tyvärr känns det som att hennes beteende mot mina barn börjar påverka mina känslor för henne.

• Svar på tråden Olika julkort
  • Ess

Kan inte hon skicka julkort på bara sitt barn till sin släkt, sen kan du ta alla barnen till din släkt?
    Även om du älskar dina barn så är de inte hennes barn, varken hon eller hennes släkt har troligen nåt större intresse av dem.

Vi har aldrig gjort fotojulkort, men när hans barn var yngre så skrev han med deras namn på korten som gick till hans släkt och vänner, jag skrev inte deras namn på de jag skickade till mina vänner och släkt.

• maratontjejen

Kan du inte bara låta din fru designa julkortet som hon vill. Hon vill göra ett foto-julkort, låt henne göra det och skicka till dom hon vill. Sen, kan jag förstå henne. Jag skulle inte vilja skicka julkort till min familj på andras barn. Det är inte hennes barn och hennes familj (mamma, pappa, syskon etc) har inget intresse av dom. Du får väl göra ett eget julkort och designa som du vill skicka till dom du vill.

• Anonym (Anonym)

Vad förväntar du dej. Av familjeliv att döma är det till 99.999% problem i dessa trasiga skilsmässo-bonus familjer. Man älskar sina egna barn. Klart hon inte vill ha med dina barn på julkort till hennes släkt.

• Anonym (Ute)

Jag tycker hon kan skicka till sin egen släkt med sina barn. Däremot tycker jag det vore fel att skicka till era gemensamma vänner eller din sänkt med endast hennes barn och exkludera dina. Men jag förstår att du tänker så. Det ÄR ett oattraktivt beteende hon har. Det är upp till dig. Personligen hade jag nog inte velat vara med en person som inte såg alla barnen som en del av familjen. Inget tvång på att låtsas vara förälder, men en stöttelseroll och engagemang sådär lagom och framför allt att de räknas in i familjen är en självklarhet

• Turandot

Fast jag tycker inte att det är särskilt konstigt. Om det hade varit hon som haft barn sedan förr, hade du då skickat runt bilder på dem till dina släktingar och vänner? Inte, va..?

Gör olika kort, vet ja! En typ med bara ert gemensamma  barn, en med bara dina sedan förr... och kanske några med alla barnen på tillsammans med er? Om ni har några vänner eller professionell personal av något slag, som är lika intresserade av er allihopa i nyfamiljen. 

• Physalis

Förstår hon inte hur mottagarna kan komma att uppfatta hennes lilla markering om vem som hör till familjen och vem som inte gör det?

Jag skulle känna mig väldigt olustig ifall jag fick ett julkort där bonusbarnen inte är med på familjefotot, vare sig jag kände henne eller dig bäst.

• Anonym (Annie)

Konstigt att man inte vill att alla syskonen ska vara med på samma kort. 

• Anonym (Annie)
    Physalis skrev 2016-11-28 21:57:22 följande:

Förstår hon inte hur mottagarna kan komma att uppfatta hennes lilla markering om vem som hör till familjen och vem som inte gör det?

Jag skulle känna mig väldigt olustig ifall jag fick ett julkort där bonusbarnen inte är med på familjefotot, vare sig jag kände henne eller dig bäst.

Ja, ska båda  föräldrarna vara med på kortet så borde ju alla syskonen också vara med.
  • fjanten
    Anonym (Annie) skrev 2016-11-28 22:05:51 följande:

Ja, ska båda  föräldrarna vara med på kortet så borde ju alla syskonen också vara med.

Håller med... Skulle tycka att det vore märkligt att få ett julkort av en vän/släkting där inte alla barnen (biologiska och bonus) är med på bilden om (båda) föräldrarna är det...
  • Madida

Förvånar mig väldigt att TS fru får sånt medhåll. Nu har jag inga bonusbarn men hade jag haft det så hade de definitivt varit med på julkortet. Vi är en familj. Jag har vänner som har bonusbarn samt biologiska barn och alla deras julkort har innefattat ALLA barnen. Skulle uppfatta det nästan obehagligt om jag fick julkort där några av barnen exkluderades.

I'm not bossy. I just have better ideas than you
Svar på tråden Olika julkort