• Physalis

Olika julkort

Förstår hon inte hur mottagarna kan komma att uppfatta hennes lilla markering om vem som hör till familjen och vem som inte gör det?

Jag skulle känna mig väldigt olustig ifall jag fick ett julkort där bonusbarnen inte är med på familjefotot, vare sig jag kände henne eller dig bäst.

• Physalis
    Anonym (Sofia) skrev 2016-11-29 14:23:31 följande:

Hur kan man göra så stor sak av allt?! Tror folk på allvar att barn överlag tänker så mycket på om det knäpptes ett julkort hos den ena familjen medan de var hos den andre?

Livet måste få rulla på även när bonusarna är hos andra familjen. Ni som säger att ni skulle reagera om ni fick ett kort där inte alla barn var med, ni borde söka vård!

Brukar du också titta på Askungen och undra varför de gjort en så tråkig film om vardagslivet?

Barn känner ju av att de inte är välkomna eller medräknade hela tiden. Detta är säkerligen bara en grej av många eftersom frun har inställningen att hans barn inte är en del av deras familj. Trotts att hon är gift med deras pappa och de är syskon till hennes barn.
  • Physalis
    Anonym (Sofia) skrev 2016-11-29 17:20:19 följande:

Jag förstår uppriktigt inte vad du menar eller vart du vill komma med första frågan. Det låter bara som trams, du kan utveckla om du vill och kan.

I andra stycket syns det att du snaskar till det lite. Vi vet inget om hur hon agerar annars. Man kan ta kort utan att alla är närvarande.

Ja det är lite trams men jag syftar på att det är illa när styvföräldrar behandlar bonusbarn annorlunda och illa och att det är skrämmande att du med flera menar att det är helt ok.

Jag snackar inte till det. Jag gör ett antagande att det inte är första eller sista gången frun gör något som tydligt visar hur hon ser på bonusbarnen eftersom ts skriver att hennes beteende mot barnen börjar få honom att tycka sämre om henne.
Svar på tråden Olika julkort