• Min tur

Fertilitetsutredning i Växjö

Hej

Någon som kan tipsa om vart jag och sambon kan vända oss. Vi har försökt nu i 15 månader att bli gravida. Nu har vi bestämt oss för att kontakta läkare. Någon som vet vart vi kan vända oss. Har ringr CLV men de verkar osäkra på vem jag ska prata med?!

Tacksam för svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-11-21 14:52
    Efter en hel del runtkopplingar till tex HR avdelningen kom jag tillslut rätt efter att ha googlat runt hel bra stund. Gynmottagningen var rätt väg att gå och vi är nu på kö till utredning.

• Svar på tråden Fertilitetsutredning i Växjö
  • Pinglann

Hej! Jag gick till linneamottagningen i växjö. Dom hjälper till och är kopplade till landstinget!

• Min tur

Kontaktade Linneamottagningen i början av februari. Deras kö är så lång så de säger stopp. De kan inte ta emot fler. De hänvisade mig till Irene på Avonova. Ringde dig och fick tid 12 dagar senare. Så nu har vi hunnit lämna spermaprov, blodprov, konstaterat ägglossning, mina hormonvärden är normala och den 8 mars ska jag in och spola äggledarna för att utesluta att det inte finns någon blockering.

Ring Irene om ni söker hjälp i Växjö, hon har bett CLV att skicka patienterna som står i kö till henne. Dom säger dock till henne att de inte har någon kö? Det finns hjälp inom räckhåll!

• Pinglann

Linnemottagningen tar typ 10 par åt gången har jag för mig. När man väl går där är det inga problem till att få tid för Vul, spolning eller annat. Läkaren på linnea kommer gå i pension snart så däriför tar hon inga fler par, utan vill hjälpa dom hon redan har.

Vad sa hon om din ägglossning?

• Min tur

Hon kunde konstatera ägglossning från vänster äggstock. Och det ska gudarna veta att jag också kände av bara några dagar innan vi va inne. Jag får utslag på äl-stickor cd18 och känner av den ibland. Så den 8 mars när äggledarspolnigen ska göras får vi se om det är fri passage eller om det sitter något skräp i vägen och att det är av den anledningen vi inte lyckats.

Hur långt är ni i er utredning?

• Regnbågsdröm

Linneakliniken är inte bra. Rekommenderar er att inte gå dit! Jag gjorde min utredning där. Hon sa att allt såg bra ut och skickade en remiss för insemination i Malmö. När jag kom dit sa de att jag inte kan bli gravid med insemination. Att det krävs ivf. Såhär två år och fem försök senare är det konstaterat att jag aldrig kommer lyckas med det heller, för dåliga ägg.
    Men till saken. Hade sjukt dåligt intryck av Linnea. Mysig klinik. Men otrevlig och nonchalant läkare som dessutom sa saker som sedan visade sig inte stämma alls. Så vill ni få saker gjort ordentligt rekommenderar jag er att söka er någon annanstans. Googlar man så har jag läst fler som inte har bra erfarenhet av deras läkare

• Min tur
    Regnbågsdröm skrev 2017-02-25 18:38:32 följande:

Linneakliniken är inte bra. Rekommenderar er att inte gå dit! Jag gjorde min utredning där. Hon sa att allt såg bra ut och skickade en remiss för insemination i Malmö. När jag kom dit sa de att jag inte kan bli gravid med insemination. Att det krävs ivf. Såhär två år och fem försök senare är det konstaterat att jag aldrig kommer lyckas med det heller, för dåliga ägg.

Men till saken. Hade sjukt dåligt intryck av Linnea. Mysig klinik. Men otrevlig och nonchalant läkare som dessutom sa saker som sedan visade sig inte stämma alls. Så vill ni få saker gjort ordentligt rekommenderar jag er att söka er någon annanstans. Googlar man så har jag läst fler som inte har bra erfarenhet av deras läkare

Nämen VA? Herregud va dåligt. Jag har dessvärre läst en del om Linneamottagningen att det känts som löpande band principen. Medans andra tycker det har fungerat bra och att dom fått hjälp.
  • Pinglann

Läkaren på linnea kan uttrycka sig lite klumpigt kanske men jag tror definitivt att hon vet vad hon pratar om, annars hade hon inte jobbat där så länge och kunnat hjälpa par som har haft svårare att bli gravid. Första gången jag va där var det sådär men efter andra gången jag var med min man så har det kännts jättebra. Hon är trevlig och vill värkligen hjälpa till.

Min tur: hur lång cykel har du?? Jag gjorde min spolning i veckan och det gick bra. Inget som gör ont, jag tog 2 alvedoner innan. Jag ska tillbaka på fredag för VUL och få eventuellt ovitrelle.

• Min tur

Jag har ca 33 dagar, denna cykel va 31 dagar. Äl brukar inträffa cd18. Spolningen kommer vara på cd13 så äl inträffar ganska tätt inpå:) Ska bli så spännande och se om en spolning kan göra underverk. Jag kommer droga ner mig så mycket jag kan inför spolningen. Har en riktigt känslig livmodertapp, brukar ha bra ont vid cellprov. Sambon jobbar på annan ort den veckan spolningen sker. Så min söta mamma kör mig hem. Jag förbereder mig på smärta så får verkligheten bekräfta den eller så blir jag positivt överraskad.

Svar på tråden Fertilitetsutredning i Växjö