Regnbågsdröm skrev 2017-05-14 13:09:34 följande:
Fast de utelämnar garanterat detaljer. Klart de måste göra alla prover som alla andra. Så det är såklart inte bara ett frågeformulär, även om de får det att låta som. Alla måste ju göra både ultraljud, äggledarspolning, blodprover osv. Så det kan de inte bara "hoppa över". Så funkar det inte.
De kanske inte har köer så sätt. Det hade de aldrig i Malmö heller, sa dem. Men de tar lik förbannat bara in ex antal par per vecka. Så råkar det vara många just när hon får mens och "skriver in sig" så att säga, så får de vänta en månad.
Så bli inte för bitter. Även om jag förstår dig. Sen kan det ta evigheter innan de blir gravida ändå, även om utredningen kanske kommer gå fort.
Ja, det är det jag tänker med, men enligt kompisen är det inte alls så. Usch, jag vill verkligen inte vara bitter för det är klart att jag önskar att hon också får bli gravid snart, men jag vill inte sitta och vänta på att bli gravid i flera år till samtidigt som jag ser hennes barn födas och växa upp.
Jag ska börja gå i terapi i nästa vecka, bland annat på grund av att det inte går att bli gravid, så jag hoppas att jag kan reda ut alla mina känslor som jag har kring detta. Jag vill ju som sagt inte vara bitter :(