Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Mammor från Tempar/Fertility Friend

Symetrical skrev 2017-01-09 17:58:28 följande:

Så länge han ändå kissar som han ska (minst två tunga blöjor skall bytas per dag), samt att han inte är loj eller ledsen borde det inte vara några problem.

När får ni svar på rs-provet då?

Ja han kissar (och bajsar), verkar pigg mellan varven nör han är vaken men sover mer antal timmar. Får svar om "ett par dagar" så antar onsdag? Men är ganska säker på att det är refluxen -väldigt vanligt med både hosta och slem pga det och alla kväljningar som åker upp och ner i halsen hela tiden :-/

Hue är det med er?
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2017-01-09 19:02:52 följande:

Stackars liten oavsett! <3

Jag och Milian är på bättringsvägen (peppar peppar!) från förkylningen och storebror är oförskämt pigg trots misstänkt vattkoppsinfektion. Vet att han har ett sju helsikes immunförsvar (vabbade endast åtta dagar hela hans första år på dagis), men inte trodde jag att han skulle lyckas med konststycket att få vattkoppor utan varken feber eller annan påverkan på allmäntillståndet. Hade nästan varit skönare om han varit lite sänkt, för nu krävs det lika mycket stimulans som vanligt, men utan dagis som draghjälp då! XD

Haha ja det fattar jag. Hoppas du lillebror också får det nu så det är avklarat eller?
  • Loppan84

Jag har varit själv hemma sen söndag och det med sjuk bebis som kräver att bli buren och gungas hela tiden och absolut inte läggas ner ens när han sover. Har sån sjuk träningsvärk i armarna och axlarna och ooooont! Och så upptäckte jag det här med pilatesboll, funkar sjukt bea att sitta och gunga med honom och då får man vila lite men ännu bättre - sött liggdelen på bollen och guppa den upp och ner. Han har aldrig somnat så fort och hårt. Tips tips tips för alla andra som kanske också bor i lägenhet eller av annan anledningen inte kan gå ut med vagnen hela tiden (ni som är på snap sorry upprepningen men detta va för bra för att inte dela)!!

• Loppan84
    sagoskog skrev 2017-01-10 21:44:00 följande:

Tack för tipset! Bor både i lgh och har pilatesboll hemma, så det ska jag lägga på minnet.

Vi var också till läkaren i helgen. Hon blev rosslig på andningen och ser ut att ha lite lite indragningar. Men i övrigt mår hon tipp topp. Läkaren hörde det också på lungorna och sa att det mycket väl skulle kunna vara rs. Men iom att hon inte är påverkad på något sätt (knappt ens snorig) så är det bara att avvakta. Inget prov togs heller. Jag har inte hört så mycket från lungorna sen dess och hoppas att det bara blir bättre.

Usch det är jobbigt när andningen krånglar, man blir så orolig. Jag låg klarvaken i stort sett hela lördag och söndag natt, eller vaknade rättare sagt till typ var 5e minut hela nätterna, och lyssnade på andningen. Paranoid ja men kan inte låta bli när jag hör att han rosslar och kämpar med hostan. Han mår mycket bättre idag. Jätteglad och pigg hela dagen och har sovit och ätit riktigt bra. En runda med snorsugen på morgonen bara Om det nu va RS är han helt klart på bättringsvägen så får se imorgon när vi får provsvar (tror jag). Hoppas Ylva mår bättre också.
  • Loppan84

Han är piggare nu, hostar mindre och verkar inte sjuk längre men äter mindre och mindre ofta. Idag har han liten ätit sen kl 8 på morgonen, så snart 7 timmar. Innan det åt han kl 6, 02 och 22 typ. Försökt truga med bröstet men då börjar han bara skrika - han vill verkligen inte ha.

Verkar detta normalt? Är rädd att det är illamåendet som gör att han inte vill äta på dagarna längre. Han äter ju på natten men då är han så trött och mindre illamående.

• Loppan84
    GästenT skrev 2017-01-12 08:30:03 följande:

Usch va jobbigt ni har haft det med en massa förkylningar på era små! <3 Skönt att dom alla börjar må bättre! Är så otroligt nojig över rs och i helgen ska vi träffa min familj och alla 1000ungar som allihopa vill kladda, pussa och ta på min lilla. Fan vet inte hur jag ska resonera..... hur skulle ni tänka?

Hon har varit jättebökig på senaste tiden. Har inte alls velat sova på dagarna och nätterna har hon vara sovit 2-3timmar i taget. Mycket ont i magen verkar det som plus kräkts extremt mycket. Igår sov hon dock jättebra på dagen och inatt var en rekordnatt. Somnade 22 (!!) igår och ammade 03.30 för att sedan vakna nu 08.15.

Usch jag vet, är så nojig men försöker slappna av lite. Hade ju liknande scenario. Tvingade min man att tjat om handtvätt och att ingen som var förkyld skulle träffa honom. Funkade ju sådär ändå men iallafall

Ska ju åka tåg till Sthlm om 1,5 vecka och så bo hemma hos min bästis som har bebis OCH dagisbarn så herregud kommer ju inte kunna kontrollera nått då. Men ingen fysisk kontakt med andra och att själv tvätta händerna ofta ofta då det är kontaktsmitta. Tänk på att handsprit inte hjälper mycket då det är virus och handsprit tar bakterier men inte virus. Har man inget annat kan man ju köra med det, men bättre att tvätta om det går
  • Loppan84

Är så deppig över min mage. Den ser rent ut sagt för jävlig ut. Ju mer jag gått ner i vikt, ju tydligare har det blivit att magen är helt förstörd med megamycket bristningar och hängig hud. Jag är så jävla ledsen, går inte att påverka det som jag förstår det? Men smörjer och smörjer och kör pilates hemma. Har bokat 2 pt-timmar med en pt som ör licensierad av det där "mamma mage" konceptet. Men tror tyvärr inte det hjälper då det är huden som förstör. Enda positiva är att magmusklerna gått samman nu. Om nån annan fortsatt har delning så sök på post Natal diastasis pilates på youtube - hittade massa övningar där som jag tror varit galet effektiva på distasen.

• Loppan84

Bjuder på en magbild så ni andra lättar kan tänka att det är tur att ni slapp det där iallafall

Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend