Mammor från Tempar/Fertility Friend
Så länge han ändå kissar som han ska (minst två tunga blöjor skall bytas per dag), samt att han inte är loj eller ledsen borde det inte vara några problem.
När får ni svar på rs-provet då?
Hue är det med er?
Så länge han ändå kissar som han ska (minst två tunga blöjor skall bytas per dag), samt att han inte är loj eller ledsen borde det inte vara några problem.
När får ni svar på rs-provet då?
Stackars liten oavsett! <3
Jag och Milian är på bättringsvägen (peppar peppar!) från förkylningen och storebror är oförskämt pigg trots misstänkt vattkoppsinfektion. Vet att han har ett sju helsikes immunförsvar (vabbade endast åtta dagar hela hans första år på dagis), men inte trodde jag att han skulle lyckas med konststycket att få vattkoppor utan varken feber eller annan påverkan på allmäntillståndet. Hade nästan varit skönare om han varit lite sänkt, för nu krävs det lika mycket stimulans som vanligt, men utan dagis som draghjälp då! XD
Jag har varit själv hemma sen söndag och det med sjuk bebis som kräver att bli buren och gungas hela tiden och absolut inte läggas ner ens när han sover. Har sån sjuk träningsvärk i armarna och axlarna och ooooont! Och så upptäckte jag det här med pilatesboll, funkar sjukt bea att sitta och gunga med honom och då får man vila lite men ännu bättre - sött liggdelen på bollen och guppa den upp och ner. Han har aldrig somnat så fort och hårt. Tips tips tips för alla andra som kanske också bor i lägenhet eller av annan anledningen inte kan gå ut med vagnen hela tiden (ni som är på snap sorry upprepningen men detta va för bra för att inte dela)!!
Tack för tipset! Bor både i lgh och har pilatesboll hemma, så det ska jag lägga på minnet.
Vi var också till läkaren i helgen. Hon blev rosslig på andningen och ser ut att ha lite lite indragningar. Men i övrigt mår hon tipp topp. Läkaren hörde det också på lungorna och sa att det mycket väl skulle kunna vara rs. Men iom att hon inte är påverkad på något sätt (knappt ens snorig) så är det bara att avvakta. Inget prov togs heller. Jag har inte hört så mycket från lungorna sen dess och hoppas att det bara blir bättre.
Han är piggare nu, hostar mindre och verkar inte sjuk längre men äter mindre och mindre ofta. Idag har han liten ätit sen kl 8 på morgonen, så snart 7 timmar. Innan det åt han kl 6, 02 och 22 typ. Försökt truga med bröstet men då börjar han bara skrika - han vill verkligen inte ha.
Verkar detta normalt? Är rädd att det är illamåendet som gör att han inte vill äta på dagarna längre. Han äter ju på natten men då är han så trött och mindre illamående.
Usch va jobbigt ni har haft det med en massa förkylningar på era små! <3 Skönt att dom alla börjar må bättre! Är så otroligt nojig över rs och i helgen ska vi träffa min familj och alla 1000ungar som allihopa vill kladda, pussa och ta på min lilla. Fan vet inte hur jag ska resonera..... hur skulle ni tänka?
Hon har varit jättebökig på senaste tiden. Har inte alls velat sova på dagarna och nätterna har hon vara sovit 2-3timmar i taget. Mycket ont i magen verkar det som plus kräkts extremt mycket. Igår sov hon dock jättebra på dagen och inatt var en rekordnatt. Somnade 22 (!!) igår och ammade 03.30 för att sedan vakna nu 08.15.
Är så deppig över min mage. Den ser rent ut sagt för jävlig ut. Ju mer jag gått ner i vikt, ju tydligare har det blivit att magen är helt förstörd med megamycket bristningar och hängig hud. Jag är så jävla ledsen, går inte att påverka det som jag förstår det? Men smörjer och smörjer och kör pilates hemma. Har bokat 2 pt-timmar med en pt som ör licensierad av det där "mamma mage" konceptet. Men tror tyvärr inte det hjälper då det är huden som förstör. Enda positiva är att magmusklerna gått samman nu. Om nån annan fortsatt har delning så sök på post Natal diastasis pilates på youtube - hittade massa övningar där som jag tror varit galet effektiva på distasen.
Bjuder på en magbild så ni andra lättar kan tänka att det är tur att ni slapp det där iallafall
Jag hopppas ni fattar att bilden över är upp och ner haha
Jag hopppas ni fattar att bilden över är upp och ner haha