Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Mammor från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2017-01-06 17:24:55 följande:

Vad roligt med fikaträff! Vad trist att jag bor så långt bort ifrån alla. Loppan är väl närmast mig, men ändå en bra bit bort. Min syrra bor i Stockholm, men jag är inte där så ofta. Inte ens varje år.

Jag fick inte tag på någon idag (tack för att du tänkte på mig Loppan <3) och ingen har ringt heller. Det talar ju för att det iaf är någon myndighet/ företag som söker mig. Iom att det är tyst nu när det är röd dag alltså.

Åh typiskt. Extra lång väntan nu också, är säkert ingenting men är ju så drygt att gå och vänta.
    eagle87 skrev 2017-01-06 16:40:39 följande:

Önskar jag bodde i Sverige.... :(

Va gör du om dagarna

Det är ganska mycket promenerande och fikande på dagarna nu eftersom han sover bäst i vagnen. Har bli IT ganska bra kompis med en från mammagruppen som bor nära och så har jag 3 andra ganska nära vänner som är hemma här så hänger i mammagäng typ Är glad att det är vardag igen så folk har kommit hem, är dålig på att sitta hemma utan rutiner och struktur

vad gör du då? Har du någon mammagrupp eller kompisar som är hemma?
  • Loppan84

Såg nu att ni också skrivit on Rs-viruset nu. Jag är så nervös efter att en kompis och EB i min mammagrupp har blivit inlagda med sina små för att få andningshjälp. Jag vill inte träffa nån typ och särskilt inte dagisbarn så har ju problemet med min mans brors familj som jag skrev i ovan. Vad tänker ni? Är jag i paranoid?

• Loppan84

Hahaha symetrical. Gör inte det är du snäll

Hoppas ni får ett fint dop!

Hur ska alla andra görs med dop? Vi garn inre bestämt oss än, men måste nog ta tag i det där typ igår. Så vore kul att höra hur alls andra tänker.

• Loppan84

Fasen idag ska vi träffa släkten och alla dsgisbarnen och jag är nojig deluxe för RS. Vill inte att någon ska ta i honom eller hålla honom men min man säger att så länge de är friska och tvättar händerna vill han inte säga det. Hjälp! Jag förgås typ av oro nu. Har ont i magen. Förstår att det har växt ut av proportioner men så är det nu

• Loppan84
    Sagan12345 skrev 2017-01-08 17:57:56 följande:

Hur gick de idag? Var folk friska av de ni märkte?

Nej de jäklarna lovade och svor att de var så friska och barnen hade knappt på dagis efter jul och yada yada yada. Sen när vi kom dit så gick ena ungen och hostade och min svåger gick och snorade. Var inte mycket stt göra mer än försöka hålla distans men blir så sur. Är så trött på att ingen tar en på allvar för de tror att av bara överdriver och säger/tänker typ "RS virus fanns ju när vi hade spädbarn också, det är inte så farligt" men de fattar ju inte att det är ett extremår. Har god lust att gå i ide med min bebis ny och komma ut i vår
  • Loppan84

Hur ammar ni andra nu? Han har sista tre dygnen plötsligt radikalt ändrat ätmönster. Från varannan till var tredje timme dagtid till snarare var fjärde till var femte timme. På natten bara en matning vid ca 4 (sista för kvällen ca 21, sen 4 och sen 7-tiden). Innan var det snarare 3-4 per natt med sista kvällsmålet 21 sen 00,02,04,06 och kanske vaknade till runt 08.

Är bara orolig att han så plötsligt ändrat mönster. Sover också mer på dagarna (igår 3,5 timme i vagnen på eftermiddag idag 3 och så 1 timmars lurar innan och efter). Men verkar inte slö när han är vaken utan äter, ler och tittar runt på allt.

Är det normalt att de kan ändra både ät- och sovmönstee så mycket en dag plötsligt? 10 veckor är han.

• Loppan84
    Sagan12345 skrev 2017-01-08 22:43:23 följande:

Jäkligt respektlöst :( Det är ju inte dom som kommer få ta hand om er lilla om han blir smittad.. Håller tummarna att er lilla håller sig frisk

Ja de är snälla människor, men väldigt tanklösa. Tänker sig aldrig för - är alltid lite kaos med dem Så det var därför jag va lite orolig på förhand och visade ju sig att jag hade rätt också. Är inte så rädd för att han ska bli sjuk annars men det här rs-viruset med andningsproblem gör mig livrädd. Han har redan besvärlig hosta och väldigt mycket slem, förmodligen pga reflux.

Hur är det med dig nu? Längesen man "såg" till dig
  • Loppan84

Trots att jag varit paranoid och försiktig hela förra vecka ska vi till läkaren nu halv 12 efter en hemsk natt där hostan har eskalerat och han har tung och rosslig andning. Massa slem. Skulle det va RS så kan jag knappast skylla på svågern då det är 3-6 dagars inkubationstid så isåfall har han fått det trots att jag bara träffat andra folk utomhus hela förra veckan typ

men kan ju också va reflexen som eskalerat då det också ger mycket hosta, snor och slem ibland.

• Loppan84

Läkaren sa att det iaf inte gått ner i bedre luftvägarna/lungorna så det är ju bra men tog ett RS prov iaf. Men känns son det är reflexen som spökar. Stackarn. Äter mkt mindre också, vet inte om jag ska börja väcks honom för att amma? Vad tänker ni om amningsmönstret son jag skrev om ovan? Samma inatt/idag. Åt en gång inatt men det var för att jag passade på att mata honom när han fick en hostattack, åt inte så mycket då. Sen har han ätit två gånger idag, åt då lite mer än inatt men fortfarande inte supermycket.

Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend