Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Mammor från Tempar/Fertility Friend

Sajocawa - rapportera hur det går med luftfuktaren. Han har varit snorig sen jul. Inte så täppt men här är det också svårt att äta utan snitsige nu gång per dygn ungefär. Vore ju skönt med en mer långsiktig lösning så han slapp det. Som sagt - sätt till hur det går.

Ang babybjörn var det iof inte dem som jag läste ifrån utan detta testet. Var själv lite osäker och hade inte tagit bara deras ord för det, men har ju läst flera test som denna. Trodde det var objektivt men Kanske man inte ska lita på det?

http://www.bäst-i-test.se/Barsele

Sajocawa skrev 2017-01-05 16:02:08 följande:

Hej hallå! Känns som jag aldrig hinner läsa alla era inlägg och snorsug varje gång han ska äta, typ var tredje timme..

• Loppan84
    sagoskog skrev 2017-01-05 17:53:46 följande:

Herregud vad orolig jag blev nu. Igår tryckte jag bort ett samtal från dolt nr. Tänkte inte så mycket på det. Men idag kom jag på att jag väntar på provsvar ang den där knölen i bröstet. De skulle skicka brev om det var ok, men jag antar att de ringer om det är något fel? Lugnade mig med att de iaf inte har ringt igen (borde de ju gjort om det var allvarligt). Men såg nu att de ringt igen nu i EM! Det är säkert något helt annat. Men kan inte låta bli att oroa mig iaf :( Det skulle ta 3 veckor, och det har bara gått två. Men det kan man väl inte vara säker på stämmer heller.

Åh typiskt... men de brukar sällan (aldrig) bli klara tidigare med analys och jag tror inte sjukhus ringer från skyddat nummer. Vilket sjukhus var det? Du kan ju rings avdelningen och höra om det är de som ringt?

Är säkert bara någon telefonförsäljare eller nått <3
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2017-01-05 17:06:13 följande:

Återkommer med recension!

Testet är nog lite lurigt då det känns som att texten lika gärna skulle kunnat vara tagen direkt från tillverkarnas egna fakta om alla bärselar och inte testat själva. Hade ju gärna sett någon mer personlig åsikt. Helt koll verkar dom ju inte heller ha eftersom det bland annat står att alla ergobaby-selar behöver spädbarnsinägg vilket ergobaby adapt inte behöver.. ;)

Vilken hade du? Upplever du själv att den är ergonomisk? Skicka bild på snap när du har på den annars...

vill inte påstå att jag är super insatt på ifall dom släppt något nytt som faktiskt är förbättrat men tvivlar, finns ju däremot trix man själv kan ta till för att få den ergonomisk...(men du kanske skrev att du hade det till och med? Minnet du vet....)

Babybjörn one
  • Loppan84

Hur förhåller ni er till rs-virus? Måste säga att jag varit väldigt chill med allt av oro för andra fram till nu. Men känner två som blivit inlagda på sjukhus med andningssvårigheter sista veckan (en från mammagruppen som är lika gammal som min och en 5 månaders). Nu är jag supernojig. Min mans bror och barn kommer i helgen och det är en 2-åring och en 4-åring. Dagisbarn alltså. Känner mig så paranoid. Dr ska inte bo hos oss men vill såklart komma på besök, men just nu vill jag bara säga att om barnen är det minsta snorigas så får pappan (alltså min mans bror) komma själv och barnen stanna hos farmor och farfar. Är det elakt eller? Min man säger att jag är paranoid, och det vill man ju inte va så vill bara höra med er kloka damer vad ni tänker

• Loppan84
    Sajocawa skrev 2017-01-05 20:08:50 följande:

Här ringer sjukhus, bvc, mvc, försäkringskassan mm alltid från dolt nummer...

Men sagoskog, försök att inte oroa dig i förtid för nåt som kanske inte ens är. Är det något så ringer dom igen imorgon och då kan du svara. :)

Jaha. Min mamma jobbar på Danderyd, får alltid upp ett 08 nummer nör hon har ringt men kanske inte är samma ut-nummer när de ringer patienter då :)
  • Loppan84

På tal om det är jag och lillen i Sthlm nästa vecka inte riktigt bestämt dagar men tror kanske hela veckan. Säg till om det är nån som vill ta en kaffe

• Loppan84

Min bästis var bortrest nästa vecka, och veckan efter det kan inte jag. Så kommer den 23e. Vi kan väl se när det närmar sig när och om vi får till en fikaträff

• Loppan84
    Iskristall skrev 2017-01-06 09:32:39 följande:

Kul, beror på var och när så kanske jag kan komma med!

Sajocawa skrev 2017-01-06 00:38:20 följande:

Men vad roligt! Jag är upptagen måndag och onsdag, men vi ses gärna en annan dag om du kan! Hoppas fler Stockholmsbor härinne kan! Tjoho

Svaret ovan till er
  • Loppan84
    eid skrev 2017-01-06 15:04:58 följande:

Åh vad kul! Om man får komma som ännu ej bliven mamma kommer jag gärna! :) Jag jobbar sista arbetsdagen den 18/1 och är beräknad till 31/1. Vore så kul!

Iskristall skrev 2017-01-06 14:14:17 följande:

Absolut! Du får påminna när det närmar sig! Minnet är bra men kort och gärna på fb för min del då jag inte alltid är så aktiv här på fl

Ja men självklart Säger till innan och ska be nån hör inne påminna på fb också
  • Loppan84
    sagoskog skrev 2017-01-05 21:24:52 följande:

Grejen är att jag tror själva analysen tar en vecka. Men att hon drog till med tre pga jul och nyår. Det var centralsjukhuset i Karlstad (inte mycket annat att välja på här) och de brukar nog ringa från skyddat. Ovanligt att telefonförsäljare ringer från det numera, men jag hoppas verkligen. Skulle gärna ringa och kolla med mottagningen men det är ju röd dag imorgon så då kommer jag nog inte fram :/ får hoppas, vem det nu var, ringer imorgon igen.Det är ju bara det att det är röd dag vi morgon. Så troligtvis dröjer det väl enda till måndag innan någon ringer eller jag kan få tag i någon. Men ska försöka hålla mig lugn.

Fick du tag i någon idag? Håller verkligen tummarna att allt är bra <3
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend