Inlägg från: Anonym (Lillan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Fick ett sms av henne där hon skrev tack för att du är du. Och då ska självklart syrran börja äckla sig eftersom pappa och hon frågade vad mamma skrev. Då säger min syster att mamma vill ligga med dig.

Plupp73 skrev 2016-11-18 17:41:47 följande:

Underbart! Jättefint att du öppnar dig för att släppa in din mamma igen. Om din mamma är en fin person inombords så är säkert hennes flickvän en bra person också när du väl lär känna henne.

Lycka till!

• Anonym (Lillan)

Min pappa säger inget om henne. Han vill inte träffa henne eller svara på hennes sms angående min lillasyster. Men han säger inte så mycket till mig. Min syster har slagit min mamma flera gånger också ska du veta. Hon skäms över hennes läggning.

Plupp73 skrev 2016-11-18 19:40:04 följande:

Din syster verkar ju inte må toppen, hon reagerar mer omoget än de flesta 16-åringar skulle ha gjort. Din mamma vill ha tillbaka relationen till sin dotter, det är det enda. Det är omöjligt att välja mellan sig själv och sin lycka kontra sina barn.

Jag hoppas att din syster växer upp tids nog och skärper sig. Att kalla sin mamma hora är extremt grovt.

För din del hoppas jag att du tar en stund under helgen för att möta och prata med din mamma. Oavsett hur din syster reagerar så ska du inte behöva välja mellan människor du tycker om, inte din mamma heller.

Om din syster och din pappa tvingar dig att välja är det de som gör fel, inte din mamma eller du.

• Anonym (Lillan)

Låter skumt tycker jag. Han har aldrig ignorerat henne, hon var kvinnan i hans liv. Dock kunde han bli aggressiv mot henne i tonen. Och hon är väldigt lugn och hatar när folk skriker åt henne. Hon känner sig utstött hon har bara min yngsta syster nära sig. Ingen vill fira jul med henne. Började tänka på allting idag och undrar varför skaffade hon barn med honom om hon aldrig var kär?

LejoninnaBD skrev 2016-11-18 22:38:13 följande:

Hej, jag är en psykologiskforksare och har stött på sådana problem tidigare bland människor.

Jag brukar inhämta mina teorier från naturen för jag tror att naturen kan lösa många problem.

Vi kvinnor har ofta problem med svartsjuka, vi förstår inte riktigt när saker och ting är fel i livets hårdare frågor, det är oftast därför kvinnor kompletteras bra av en man. Kan det vara så att din pappa på sistone ignorerade din mamma mycket innan hon träffade sin nya kvinna? Om så är fallet kan det ha lett till att din mamma kände sig vilsen i vissa viktiga frågor och fattade därmed ett irrationellt beslut att ingå ett förhållande med någon annan. Det är nog här skor klämmer.

En lösning på problemet kan vara att du och dina syskon sitter med din mamma och pappa och talar ut om ers känslor. Om din pappa pratar ut med din mamma om att han finns där för henne så kanske din mamma kommer tillbaka till din pappa och inser att hon fsktiskt älskar honom.

Jag kan säga som så, att din mamma agerar inte annorlunda i förhållande till majoriteten av alla kvinnor. I de viktigaste livsfrågorna förstår inte vi kvinnor vad som är rätt eller fel när vi inte blir sedda/känner oss kompletterade av män. Detta förstår man om man exempelvis jämför hur blommor växer: en blomma (kvinna) vet inte hur den ska växa om den inte lever i jord (mannen). För att en blomma ska växa och veta hur den ska växa måste den ha jord.

Hoppad det löser sig för er. Kram

• Anonym (Lillan)

Tack! Det känns bättre. Hon nämnde att hon får en bild av att jag inte riktigt är bekväm med henne som det var förut. Vilket stämmer, vill absolut inte sova hos henne.

Plupp73 skrev 2016-11-18 17:41:47 följande:

Underbart! Jättefint att du öppnar dig för att släppa in din mamma igen. Om din mamma är en fin person inombords så är säkert hennes flickvän en bra person också när du väl lär känna henne.

Lycka till!

• Anonym (Lillan)

Jag kommer att göra det, men min syster vägrar. Fick se vad hon köpt till mina systrar i julklapp jätte fina saker.

Plupp73 skrev 2016-11-19 12:40:30 följande:

Varför kan ni inte träffa både mamma och pappa på julafton? Kan man inte tycka om båda?

• Anonym (Lillan)

Jag är hemma från min mamma igen. Hon mår inte alls bra märker jag.

• Anonym (Lillan)

Hur hon pratar, hon försöker dölja någonting. Hon gick in på rummet för hon fick en attack. Sen ville hon jag skulle sova över vilket hon blev så ledsen över.

Plupp73 skrev 2016-11-20 21:18:00 följande:

På vilket sätt mår hon inte bra? Hur märker du det? Vad säger hon?

• Anonym (Lillan)

Håller med dig faktiskt lite!

Anonym (Egoist) skrev 2016-11-20 21:25:25 följande:

Jag tycker att din mamma är en stor egoist. Hon borde ha väntat med att skaffa flickvän tills alla hennes barn var vuxna och ordentligt stadgade i sina egna liv, så att ni inte längre var beroende av henne och behövde ha så mycket med hennes flickvän att göra. 

Och JA detta hade jag tyckt även om hon hade skaffat en ny man, som ni av någon anledning inte hade kunnat acceptera. För att han hade en väldigt annorlunda livsstil eller religion eller sätt att uppföra sig, eller vad som helst. Har man skaffat barn så måste man sätta dom först.

• Anonym (Lillan)

Inte så kul att få detta kastat i ansikten. Har inget val, valde att pga att vissa blir äcklade och har fått så jobbiga kommentarer att inte sova hos henne.

stackarets skrev 2016-11-20 22:52:13 följande:

Stackars alla som har lesbiska föräldrar. Hoppas hon blir av med vårdnaden.

• Anonym (Lillan)

Har pluggat hela dagen och varit i skolan så har inte ens hunnit vara inne. Det är jobbigt att höra att ens mamma kanske börjar ta på en. Det gör så jag blir så osäker över att ens sova hos min mamma.

Svar på tråden Lesbisk mamma