Låter skumt tycker jag. Han har aldrig ignorerat henne, hon var kvinnan i hans liv. Dock kunde han bli aggressiv mot henne i tonen. Och hon är väldigt lugn och hatar när folk skriker åt henne. Hon känner sig utstött hon har bara min yngsta syster nära sig. Ingen vill fira jul med henne. Började tänka på allting idag och undrar varför skaffade hon barn med honom om hon aldrig var kär?
LejoninnaBD skrev 2016-11-18 22:38:13 följande:
Hej, jag är en psykologiskforksare och har stött på sådana problem tidigare bland människor.
Jag brukar inhämta mina teorier från naturen för jag tror att naturen kan lösa många problem.
Vi kvinnor har ofta problem med svartsjuka, vi förstår inte riktigt när saker och ting är fel i livets hårdare frågor, det är oftast därför kvinnor kompletteras bra av en man. Kan det vara så att din pappa på sistone ignorerade din mamma mycket innan hon träffade sin nya kvinna? Om så är fallet kan det ha lett till att din mamma kände sig vilsen i vissa viktiga frågor och fattade därmed ett irrationellt beslut att ingå ett förhållande med någon annan. Det är nog här skor klämmer.
En lösning på problemet kan vara att du och dina syskon sitter med din mamma och pappa och talar ut om ers känslor. Om din pappa pratar ut med din mamma om att han finns där för henne så kanske din mamma kommer tillbaka till din pappa och inser att hon fsktiskt älskar honom.
Jag kan säga som så, att din mamma agerar inte annorlunda i förhållande till majoriteten av alla kvinnor. I de viktigaste livsfrågorna förstår inte vi kvinnor vad som är rätt eller fel när vi inte blir sedda/känner oss kompletterade av män. Detta förstår man om man exempelvis jämför hur blommor växer: en blomma (kvinna) vet inte hur den ska växa om den inte lever i jord (mannen). För att en blomma ska växa och veta hur den ska växa måste den ha jord.
Hoppad det löser sig för er. Kram