• Anonym (456)

Polisen var här nyss, vad händer nu?

Som sagt, polisen var här nyss då någon gjort en orosanmälan. Har absolut ingen aning om varför. Min man har tidigare misshandlat mig och blivit dömd för det. Poliserna som var här sa att dom skulle upprätta ett PM om varför dom var här. Har jag rätt att ta del av det? Får jag veta vad dom skrev ner trots att det inte blev någon anmälan? Kommer socialtjänsten kopplas in ändå?

Är så orolig, var verkligen helt oväntat.

/Förra tråden tillät inte anonyma svar av misstag :/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-11-11 23:05
    Kan jag få reda på polisens nummer(hen som var här) så jag kan ringa och fråga? Jag har hens namn.
  • Svar på tråden Polisen var här nyss, vad händer nu?
  • Frallan11

Men fina du TS,

Du är ju rädd för honom, du ville ju inte ens att han skulle få reda på att polisen varit där! Varför? Antagligen för att han skulle bli förbannad och anklaga dig för något.

Sen när jag skrev igår att han misshandlar dig, dementerade du det inte. Därför tar jag det som att misshandeln fortsatt, även efter att han blivit dömd.

Sen att du hoppades på att han skulle bli lobbad, visar ju än en gång att du är rädd för honom och att uppenbart inte kan hantera spriten.

Om ni har en liten bebis där hemma och din "man" beter sig som ett arsle, så är det inte konstigt att det kommit in en orosanmälan. Nån kan ju ha sett honom packad på stan igår och kontaktat polisen. Oavsett anledning, så hoppas jag att den här orosanmälan leder nån vart, för ditt barns skull. Barn ska inte behöva växa upp i en miljö där pappan super och misshandlar mamman, oavsett ifall det är fysiskt eller psykiskt.

Lycka till nu.

• fornminne
    Anonym (Smurfmammor) skrev 2016-11-12 14:43:18 följande:
    De skall inte behöva växa upp med pappor som super sig redlöst berusade heller.
    Det håller jag med om, men TS uttrycker sig minst sagt oklart kring om det finns något problem eller inte.
  • Anonym (alkohol)

TS, om din kille har alkoholproblem kan polis och socialtjänst bli inkopplade om ni har små barn hemma, även om han inte misshandlar dig.

Det beror på hur hans missbruk yttrar sig.

Du skriver att det inte finns några problem men samtidigt önskar du att han blir lobbad? Din historia går inte riktigt ihop...

• Anonym (:P)

Var tacksam för att någon i din omgivning faktiskt bryr sig om dig tillräckligt mycket för att anmäla. Min kompis blev slagen av sin man i flera år (jag kände inte henne då), och ingen i familjen/släkten/bekantskapskretsen brydde sig tillräckligt mycket för att fråga hur hon egentligen mådde, eller göra en anmälan. Många orkar eller vill inte bry sig. 

• Anonym (456)
    fornminne skrev 2016-11-12 17:29:47 följande:
    Det håller jag med om, men TS uttrycker sig minst sagt oklart kring om det finns något problem eller inte.
    Anonym (alkohol) skrev 2016-11-12 17:46:37 följande:

TS, om din kille har alkoholproblem kan polis och socialtjänst bli inkopplade om ni har små barn hemma, även om han inte misshandlar dig.

Det beror på hur hans missbruk yttrar sig.

Du skriver att det inte finns några problem men samtidigt önskar du att han blir lobbad? Din historia går inte riktigt ihop...

Han har inga alkoholproblem, ingen av oss har någonsin blivit lobbade eller haft med polis och socialtjänst pga det. Inte därför dom var här. 

Att jag skrev att jag önskade att han skulle bli lobbad var bara dumt och går inte riktigt ihop..

Även fast det inte blev någon anmälan så kan jag ändå känna viss oro att socialtjänsten skulle bli inkopplad(skulle vara påfrestande psykiskt). Dom borde väl ha nämnt nått då? Hon sa bara att hon skulle skriva ett pm om att dom vart där. 
  • Anonym (456)
    Är det inte förresten ganska ovanligt att polisen tagit emot en orosanmälan? Brukar man inte främst göra orosanmälningar till socialen? Jag tänker att polisen ringer man till när det kanske är nått mer akut.
  • Anonym (alkohol)
    Anonym (456) skrev 2016-11-12 18:01:43 följande:

Han har inga alkoholproblem, ingen av oss har någonsin blivit lobbade eller haft med polis och socialtjänst pga det. Inte därför dom var här. 

Att jag skrev att jag önskade att han skulle bli lobbad var bara dumt och går inte riktigt ihop..

Även fast det inte blev någon anmälan så kan jag ändå känna viss oro att socialtjänsten skulle bli inkopplad(skulle vara påfrestande psykiskt). Dom borde väl ha nämnt nått då? Hon sa bara att hon skulle skriva ett pm om att dom vart där. 
    Okej, men då återstår ju frågan varför du inte vågar berätta för din kille att polisen var där och vad det gällde?

I hälsosamma relationer döljer man inte sådana potentiellt allvarliga saker för varandra.

Men skulle soc bli inkopplade och det inte finns några problem i er relation (som barnet far illa av), så kommer ärendet att läggas ner direkt. Så jag tycker inte att du ska gå omkring och oroa dig. Det är nog ännu mer påfrestande för dig (och barnet).
  • Anonym (alkohol)
    Anonym (:P) skrev 2016-11-12 17:53:13 följande:
    Var tacksam för att någon i din omgivning faktiskt bryr sig om dig tillräckligt mycket för att anmäla. Min kompis blev slagen av sin man i flera år (jag kände inte henne då), och ingen i familjen/släkten/bekantskapskretsen brydde sig tillräckligt mycket för att fråga hur hon egentligen mådde, eller göra en anmälan. Många orkar eller vill inte bry sig. 
    Kände någon till det som hände? I så fall är det ju förskräckligt om ingen reagerade eller försökte hjälpa henne. Men hur tydligt var det? Bad hon själv om hjälp?

Tänkte att du kanske bara har hört hennes version.
  • Anonym (alkohol)
    Anonym (:P) skrev 2016-11-12 17:53:13 följande:
    Orsaken till att jag frågar är att jag aldrig har träffat någon som inte bryr sig om en kvinna blir misshandlad av sin man. De flesta bryr sig, däremot vet de inte alltid vad de ska göra, det är inte alltid kvinnan vill ta emot hjälp eller lämna mannen osv. Tyvärr
  • Anonym (456)
    Anonym (alkohol) skrev 2016-11-12 18:19:45 följande:
    Okej, men då återstår ju frågan varför du inte vågar berätta för din kille att polisen var där och vad det gällde?

I hälsosamma relationer döljer man inte sådana potentiellt allvarliga saker för varandra.

Men skulle soc bli inkopplade och det inte finns några problem i er relation (som barnet far illa av), så kommer ärendet att läggas ner direkt. Så jag tycker inte att du ska gå omkring och oroa dig. Det är nog ännu mer påfrestande för dig (och barnet).
    Jag har berättat, min initiala reaktion var att jag inte ville att han skulle veta, just pga att han skulle tycka det var jobbigt.  

Jag berättade för honom direkt, skulle inte klara av att dölja nått sånt. 
  • Anonym (...)
    Anonym (456) skrev 2016-11-12 19:02:09 följande:
    Jag har berättat, min initiala reaktion var att jag inte ville att han skulle veta, just pga att han skulle tycka det var jobbigt.  

Jag berättade för honom direkt, skulle inte klara av att dölja nått sånt. 
    Nej, du skrev att du inte skulle våga berätta för honom. Det låter inte som att det vore för att han skulle tycka det var jobbigt, utan för att du är rädd för honom.
    Du hoppades ju också innerligt att han skulle bli lobbad. Varför hoppades du det så innerligt?

TS, som andra sagt, hoppas du får den hjälp du behöver. Du verkar inte redo att ens anonymt vara öppen med hur du har det just nu, men jag hoppas du orkar samla kraft och ta dig ur en destruktiv relation med bebis inblandad.
  • Anonym (...)

Kanske var det en vän till dig som anmälde till polisen att du sannolikt behöver deras hjälp. Någon som visste att mannen inte var hemma just nu, och som hoppades att du skulle våga prata med dem.

Till socialen görs ju orosanmälan om att barn far illa, men om man tror att någon vuxen far illa så är det snarare polisen man vänder sig till. De sade ju inte att en orosanmälan gjorts, utan att någon var orolig för dig.

• Anonym (e)
    Anonym (hm) skrev 2016-11-11 22:11:20 följande:

Hm
    Kan det vara den konstiga killen som söker en tjej från Göteborg med skyddade uppgifter? På flashback.

Annars, hur längesedan är det det här hände? Har ni barn?

Vad är detta? Länk?
  • Anonym (hm)
    Anonym (e) skrev 2016-11-12 22:31:04 följande:
    Vad är detta? Länk?
    TheAwesomeChris skrev tråden "Hitta mitt ex"

Ligger i underforumet papperskorgen, du kan bara läsa tråden om du är medlem på flashback. Alltså kan jag inte länka.
  • Anonym (e)
    Anonym (hm) skrev 2016-11-13 15:52:29 följande:
    TheAwesomeChris skrev tråden "Hitta mitt ex"

Ligger i underforumet papperskorgen, du kan bara läsa tråden om du är medlem på flashback. Alltså kan jag inte länka.
    Usch vilken gris.
Svar på tråden Polisen var här nyss, vad händer nu?