Inlägg från: Anonym (alkohol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (alkohol)

Polisen var här nyss, vad händer nu?

TS, om din kille har alkoholproblem kan polis och socialtjänst bli inkopplade om ni har små barn hemma, även om han inte misshandlar dig.

Det beror på hur hans missbruk yttrar sig.

Du skriver att det inte finns några problem men samtidigt önskar du att han blir lobbad? Din historia går inte riktigt ihop...

• Anonym (alkohol)
    Anonym (456) skrev 2016-11-12 18:01:43 följande:

Han har inga alkoholproblem, ingen av oss har någonsin blivit lobbade eller haft med polis och socialtjänst pga det. Inte därför dom var här. 

Att jag skrev att jag önskade att han skulle bli lobbad var bara dumt och går inte riktigt ihop..

Även fast det inte blev någon anmälan så kan jag ändå känna viss oro att socialtjänsten skulle bli inkopplad(skulle vara påfrestande psykiskt). Dom borde väl ha nämnt nått då? Hon sa bara att hon skulle skriva ett pm om att dom vart där. 
    Okej, men då återstår ju frågan varför du inte vågar berätta för din kille att polisen var där och vad det gällde?

I hälsosamma relationer döljer man inte sådana potentiellt allvarliga saker för varandra.

Men skulle soc bli inkopplade och det inte finns några problem i er relation (som barnet far illa av), så kommer ärendet att läggas ner direkt. Så jag tycker inte att du ska gå omkring och oroa dig. Det är nog ännu mer påfrestande för dig (och barnet).
  • Anonym (alkohol)
    Anonym (:P) skrev 2016-11-12 17:53:13 följande:
    Var tacksam för att någon i din omgivning faktiskt bryr sig om dig tillräckligt mycket för att anmäla. Min kompis blev slagen av sin man i flera år (jag kände inte henne då), och ingen i familjen/släkten/bekantskapskretsen brydde sig tillräckligt mycket för att fråga hur hon egentligen mådde, eller göra en anmälan. Många orkar eller vill inte bry sig. 
    Kände någon till det som hände? I så fall är det ju förskräckligt om ingen reagerade eller försökte hjälpa henne. Men hur tydligt var det? Bad hon själv om hjälp?

Tänkte att du kanske bara har hört hennes version.
  • Anonym (alkohol)
    Anonym (:P) skrev 2016-11-12 17:53:13 följande:
    Var tacksam för att någon i din omgivning faktiskt bryr sig om dig tillräckligt mycket för att anmäla. Min kompis blev slagen av sin man i flera år (jag kände inte henne då), och ingen i familjen/släkten/bekantskapskretsen brydde sig tillräckligt mycket för att fråga hur hon egentligen mådde, eller göra en anmälan. Många orkar eller vill inte bry sig. 
    Orsaken till att jag frågar är att jag aldrig har träffat någon som inte bryr sig om en kvinna blir misshandlad av sin man. De flesta bryr sig, däremot vet de inte alltid vad de ska göra, det är inte alltid kvinnan vill ta emot hjälp eller lämna mannen osv. Tyvärr
Svar på tråden Polisen var här nyss, vad händer nu?