• Anonym (456)

Polisen var här nyss, vad händer nu?

Som sagt, polisen var här nyss då någon gjort en orosanmälan. Har absolut ingen aning om varför. Min man har tidigare misshandlat mig och blivit dömd för det. Poliserna som var här sa att dom skulle upprätta ett PM om varför dom var här. Har jag rätt att ta del av det? Får jag veta vad dom skrev ner trots att det inte blev någon anmälan? Kommer socialtjänsten kopplas in ändå?

Är så orolig, var verkligen helt oväntat.

/Förra tråden tillät inte anonyma svar av misstag :/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-11-11 23:05
    Kan jag få reda på polisens nummer(hen som var här) så jag kan ringa och fråga? Jag har hens namn.
  • Svar på tråden Polisen var här nyss, vad händer nu?
  • Anonym (456)
    Frallan11 skrev 2016-11-11 22:30:13 följande:
    Har du hört nåt från din kille ikväll? Kan han ha gjort något ute som fått dem att åka dit?

Jag är inte helt säker, men om de tog dina uppgifter så får du nog ta del av deras anteckningar vid besöket. Men som sagt var, inte helt hundra..
    Nej, jag frågade om det det första jag gjordem trodde det hänt nått. Dom sa att dom inte ens visste att han var ute.

Om dom gör en anmälan så får man ett brev hemskickat, annars så vet jag inte :(
  • Wazp
    Anonym (hm) skrev 2016-11-11 22:26:44 följande:

Ja, hade ju inte varit fel att få ut på sociala medier där tjejen kan tänkas hänga om inte annat. En kille hade riktiga stalkertendenser och letade efter en tjej som skulle bo runt Göteborg, var villig att betala för detta direkt med swish. Hade olika skäl till varför som att han måste be henne om ursäkt för något han sagt, och han kunde inte gå via hennes familj av okänd anledning.

Verkade som hon hade skyddade uppgifter och raderat honom överallt. Han menade att det var ett missförstånd. Han erkände även att han hade stort kontrollbehov och aggressionsproblem. Han var väldigt obehaglig och på, gav sig inte. Tråden är nu placerad i papperskorgen på flashback.

Jag vet inte vem tjejen är, men hon borde nog passa sig.

Creepy!
  • Frallan11
    Anonym (456) skrev 2016-11-11 22:32:48 följande:

Nej, jag frågade om det det första jag gjordem trodde det hänt nått. Dom sa att dom inte ens visste att han var ute.

Om dom gör en anmälan så får man ett brev hemskickat, annars så vet jag inte :(

Men har du pratat med din kille ang detta?

Jag blev polisanmäld av en psykiskt störd granne för en herrans massa år sedan. Den fick jag hemskickad av polisen, fastän de hade lagt ner ärendet direkt. Vet inte hur det funkar nu. Tycker bara att det är väldigt konstigt att de inte sa varför de var där.. "Typ vi har fått ett larm ang bråk.."
  • Anonym (hm)
    Frallan11 skrev 2016-11-11 22:46:48 följande:
    Men har du pratat med din kille ang detta?

Jag blev polisanmäld av en psykiskt störd granne för en herrans massa år sedan. Den fick jag hemskickad av polisen, fastän de hade lagt ner ärendet direkt. Vet inte hur det funkar nu. Tycker bara att det är väldigt konstigt att de inte sa varför de var där.. "Typ vi har fått ett larm ang bråk.."
    Ja, de brukar informera om varför de är där redan i dörren.
  • Frallan11

Du har fortfarande inte svarat på frågan ang din kille. Har du pratat med honom ang detta?

• Anonym (456)
    Frallan11 skrev 2016-11-11 23:09:28 följande:

Du har fortfarande inte svarat på frågan ang din kille. Har du pratat med honom ang detta?

Nej, han är ute på krogen. Jag kommer nog inte våga berätta för han. Prata med han nyss, hoppas innerligt att han blir lobbad.Kommer ju inte hände dock
  • Frallan11
    Anonym (456) skrev 2016-11-11 23:12:07 följande:

Nej, han är ute på krogen. Jag kommer nog inte våga berätta för han. Prata med han nyss, hoppas innerligt att han blir lobbad.Kommer ju inte hände dock

Okej. Jag misstänker ju att polisen var hos dig pga din kille. Att det inte har med dig att göra över huvudtaget och att det var därför de var så fåordiga...
  • Anonym (456)
    Frallan11 skrev 2016-11-11 23:21:22 följande:
    Okej. Jag misstänker ju att polisen var hos dig pga din kille. Att det inte har med dig att göra över huvudtaget och att det var därför de var så fåordiga...
    Du menar att han skulle ha gjort nått som inte har med mig att göra?
  • Frallan11
    Anonym (456) skrev 2016-11-11 23:27:25 följande:

Du menar att han skulle ha gjort nått som inte har med mig att göra?

Japp. Exakt så. Han bor ju på samma adress som dig och efter din korta beskrivning av din man, så verkar han ju inte vara Guds bästa barn precis...
Svar på tråden Polisen var här nyss, vad händer nu?