• Anonym (hm)

Polisen var här nyss, vad händer nu?

Hm
    Kan det vara den konstiga killen som söker en tjej från Göteborg med skyddade uppgifter? På flashback.

Annars, hur längesedan är det det här hände? Har ni barn?

• Anonym (hm)
    Wazp skrev 2016-11-11 22:16:12 följande:
    Konstig kille? Nu blev jag nyfiken även om det är OT
    Ja, hade ju inte varit fel att få ut på sociala medier där tjejen kan tänkas hänga om inte annat. En kille hade riktiga stalkertendenser och letade efter en tjej som skulle bo runt Göteborg, var villig att betala för detta direkt med swish. Hade olika skäl till varför som att han måste be henne om ursäkt för något han sagt, och han kunde inte gå via hennes familj av okänd anledning.

Verkade som hon hade skyddade uppgifter och raderat honom överallt. Han menade att det var ett missförstånd. Han erkände även att han hade stort kontrollbehov och aggressionsproblem. Han var väldigt obehaglig och på, gav sig inte. Tråden är nu placerad i papperskorgen på flashback.

Jag vet inte vem tjejen är, men hon borde nog passa sig.
  • Anonym (hm)
    Anonym (456) skrev 2016-11-11 22:25:18 följande:
    Jo, dom fårgae hur det var. Dom tyckte att jag hade en blåtira, vilket jag faktiskt inte hade. Hade en jättelugn kväll, gjorde inget, min kille är ute. Inga högljudda gräl, ingen aning om varför dom var här, blev extremt förvånad.

Har jag rätt att se vad dom skrev?
    Ok, har ni någon ovän?
  • Anonym (hm)
    Frallan11 skrev 2016-11-11 22:46:48 följande:
    Men har du pratat med din kille ang detta?

Jag blev polisanmäld av en psykiskt störd granne för en herrans massa år sedan. Den fick jag hemskickad av polisen, fastän de hade lagt ner ärendet direkt. Vet inte hur det funkar nu. Tycker bara att det är väldigt konstigt att de inte sa varför de var där.. "Typ vi har fått ett larm ang bråk.."
    Ja, de brukar informera om varför de är där redan i dörren.
  • Anonym (hm)
    Frallan11 skrev 2016-11-12 07:49:31 följande:
    Jag misstänker att polisen har skyldighet att kontakta soc ifall de misstänker att nåt inte står rätt till, när det är barn involverade. Vore konstigt om det inte är så.

Om polisen får en orosanmälan, så beror det nog från fall till fall hur fort de agerar. Eftersom du har en misshandelshistoria bakom dig och fortfarande lever ihop med misshandlaren, så tror jag att de agerar relativt snabbt gällande dig. Vilket är bra!
    öht brukar polisen komma ut ganska omgående.
  • Anonym (hm)
    Anonym (e) skrev 2016-11-12 22:31:04 följande:
    Vad är detta? Länk?
    TheAwesomeChris skrev tråden "Hitta mitt ex"

Ligger i underforumet papperskorgen, du kan bara läsa tråden om du är medlem på flashback. Alltså kan jag inte länka.
Svar på tråden Polisen var här nyss, vad händer nu?