• Anonym (456)

Polisen var här nyss, vad händer nu?

Som sagt, polisen var här nyss då någon gjort en orosanmälan. Har absolut ingen aning om varför. Min man har tidigare misshandlat mig och blivit dömd för det. Poliserna som var här sa att dom skulle upprätta ett PM om varför dom var här. Har jag rätt att ta del av det? Får jag veta vad dom skrev ner trots att det inte blev någon anmälan? Kommer socialtjänsten kopplas in ändå?

Är så orolig, var verkligen helt oväntat.

/Förra tråden tillät inte anonyma svar av misstag :/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-11-11 23:05
    Kan jag få reda på polisens nummer(hen som var här) så jag kan ringa och fråga? Jag har hens namn.
  • Svar på tråden Polisen var här nyss, vad händer nu?
  • Påven Johanna II

Att du fortfarande bor ihop med en man som misshandlat dig och har barn tycker jag personligen är skäl för en orosanmälan. Hade ni inte haft barn tycker jag att de kunde besparat sig mödan, en del vill ju inget annat än att vara ihop med skithögar som slår dem.

• arianne03

Men, du skriver att han tidigare misshandlat dig och blivit dömd för det. Menar du att han efter det (hur länge sedan var det?) tagit tag i sig själv, gått i terapi och aldrig slagit dig igen efter det?

Och om du fortfarande ändå är rädd för honom, hoppas på att han ska bli LOBad för han dricker så mycket, tycker du att det är en bra miljö för dina barn att växa upp i?

• fornminne

TS, varför tror du att någon har orosanmält er? Pga den tidigare misshandeln som han är dömd för? Eller har han slagit dig även efter det? Barn ska som sagt inte behöva växa upp i hem med våld, men finns inga sådana problem nu behöver du inte vara orolig. Ärendet kommer i så fall att läggas ner. Men Soc är skyldiga att försäkra sig om att era barn inte far illa.

• Anonym (456)
    arianne03 skrev 2016-11-12 10:39:41 följande:

Men, du skriver att han tidigare misshandlat dig och blivit dömd för det. Menar du att han efter det (hur länge sedan var det?) tagit tag i sig själv, gått i terapi och aldrig slagit dig igen efter det?

Och om du fortfarande ändå är rädd för honom, hoppas på att han ska bli LOBad för han dricker så mycket, tycker du att det är en bra miljö för dina barn att växa upp i?

Ja precis, var verkligen ingenting som hade hänt/händer.

Han var ute på krogen, dricker sällan och aldrig hemma, jag är inte rädd för honom.
    fornminne skrev 2016-11-12 10:43:00 följande:

TS, varför tror du att någon har orosanmält er? Pga den tidigare misshandeln som han är dömd för? Eller har han slagit dig även efter det? Barn ska som sagt inte behöva växa upp i hem med våld, men finns inga sådana problem nu behöver du inte vara orolig. Ärendet kommer i så fall att läggas ner. Men Soc är skyldiga att försäkra sig om att era barn inte far illa.

Absolut ingen aning. Inte pga tidigare misshandel(många år sedan). 

För övrigt blev det ingen anmälan, bara ett PM, alltså en anteckning om att dom varit där. Eftersom inget kom upp när dom var där, alltså inga tecken på våld eller nått sånt så kommer inte socialtjänsten bli inblandad.
  • fornminne
    Anonym (456) skrev 2016-11-12 11:01:57 följande:
    Ja precis, var verkligen ingenting som hade hänt/händer.

Han var ute på krogen, dricker sällan och aldrig hemma, jag är inte rädd för honom.

Absolut ingen aning. Inte pga tidigare misshandel(många år sedan). 

För övrigt blev det ingen anmälan, bara ett PM, alltså en anteckning om att dom varit där. Eftersom inget kom upp när dom var där, alltså inga tecken på våld eller nått sånt så kommer inte socialtjänsten bli inblandad.

Jaha, men vad oroar du dig då för?

Inget händer så länge inte era barn far illa. Vilket de gör av våld i hemmet, men du skriver att det var många år sen och inte har hänt sen dess. Då finns det ingen anledning för någon myndighet att ingripa. Varför någon i så fall har anmält kan man ju förstås undra, men du har ingen aning om vem det kan vara? Kan era barn ha sagt något till någon, som missuppfattats?

• Anonym (456)
    fornminne skrev 2016-11-12 11:16:42 följande:

Jaha, men vad oroar du dig då för?

Inget händer så länge inte era barn far illa. Vilket de gör av våld i hemmet, men du skriver att det var många år sen och inte har hänt sen dess. Då finns det ingen anledning för någon myndighet att ingripa. Varför någon i så fall har anmält kan man ju förstås undra, men du har ingen aning om vem det kan vara? Kan era barn ha sagt något till någon, som missuppfattats?

Nej, han är bara 6 månader^^.

Jag NOLL aning om vem som kan ha anmält. Egentligen bryr jag mig inte vem, vill bara veta anledningen till anmälan. Klart jag blir orolig när några poliser bara dyker upp sådär, när det som sagt inte finns någon anledning för dom att göra det. 
  • fornminne
    Anonym (456) skrev 2016-11-12 11:54:21 följande:
    Nej, han är bara 6 månader^^.

Jag NOLL aning om vem som kan ha anmält. Egentligen bryr jag mig inte vem, vill bara veta anledningen till anmälan. Klart jag blir orolig när några poliser bara dyker upp sådär, när det som sagt inte finns någon anledning för dom att göra det. 
    Vad sade poliserna?
  • Anonym (456)
    fornminne skrev 2016-11-12 13:24:02 följande:
    Vad sade poliserna?
    Att det var någon som var orolig, kommer just nu inte riktigt ihåg vad dom sa mer, men det hela lät väldigt diffust. 
  • Anonym (Smurfmammor)
    fornminne skrev 2016-11-12 10:43:00 följande:

De skall inte behöva växa upp med pappor som super sig redlöst berusade heller.
  • taquine

Du skriver att han dricker sällan och du inte är rädd för honom, varför ville du då ha honom lobbad? 
    Att åka in på LOB är ju inget random krogbesökare gör...Super han sig då så packad och kan hitta på jävelskap när han kommer hem, tex ge dig en blåtira?

Goodness me
Svar på tråden Polisen var här nyss, vad händer nu?