• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • nattuw
    Världsmedborgare skrev 2017-02-27 14:29:43 följande:

Mord i Malmö som sker av den organserade brottsligheten/gäng på vissa ställen i Malmö.

Visst, dom begås ofta av invandrare, ingen för nånsin förnekat det, dock utgör dom endast en liten minoritet av alla invandrare/flyktingar/folk från andra länder som kommit till Sverige.

Att våldet mestadels utförs och drabbar invandrare med tvivelaktig moral är inte en anledning till att förringa problemet. Tyvärr tycks dock just förringande vara en ryggmärgsreflex hos allt för många.
  • nattuw
    Världsmedborgare skrev 2017-02-27 13:49:38 följande:
    Det är Trump som varumärke som straffas, hans företag och produkter.
    Och hans dotter och hennes varumärke.
  • Gung Ho
    nattuw skrev 2017-02-27 19:29:55 följande:
    Och hans dotter och hennes varumärke.
    Fast hon är väl knappast barn?

Om hennes produkter säljer dåligt eller om namnet Trump är dåligt för affärerna är det väl inte konstigt att de väljs bort?
  • DizzyD66
    KillBill skrev 2017-02-26 20:25:21 följande:

Oväntat att Nils Bildt skulle bli avslöjad som sverigedemokrat

www.aftonbladet.se/a/zol9w

Nu tror jag inte att det kom helt oväntat, men om den mäktigaste mannen i världen faller för någon kriminell individ som påstår sig vara den svenska regeringens svar på allting, blir jag rädd. 

Trump som president: vad händer nu? Självklart kommer den här mannen lösa alla invandrings-, terror- och feministproblem här i Sverige liksom i alla andra länder världen runt. För att inte glömma den militäriska biten. Självklart är det enbart positivt att spendera 54 miljarder dollar till militären "För att vi äntligen kan vinna något krig".

Hittills blev jag rätt för Putin, men eftersom han också vill ha något läkarintyg om Trumps mentala förmågan, har han nästan blivit min vän.
  • Intenuigen
    KillBill skrev 2017-02-20 23:49:25 följande:

D Trump är patetisk. Fredagens tal höll han i Orlando Orange County. Folkmängden uppgår till ca 240 tusen innevånare men där begås ändå varje år 50 % fler mord än i Sverige med sina 10 miljoner innevånare (tack Carl B!)

Konstigt att jämföra en stadsdel med ett helt land, men men typiskt svenska logik.

Har inte en aning om hur det ser ut om man tex jämför med Malmö, men är väl det man ska göra om det ska vara relevant överhuvudtaget.

Haha ni är för roliga, googla så ser du vad den statsdelen har för befolkning, som många delar av Sverige inte har. Tror det är Sveriges framtid du och Calle jämför med dagens.

Sedan är det ju väldigt konstigt att jämföra USA och Sverige generellt då våra länder är väldigt olika. Med de förutsättningar som finns i Sverige contra USA så vore det väldigt väldigt illa om vi överhuvudtaget ligger i närheten av deras kriminalitet.
  • Intenuigen
    nihka skrev 2017-02-27 16:26:16 följande:

Nu vill Trump tillåta konfliktmetaller. Apple och Intel håller inte med.

Vad kommer härnäst? Barnarbete?

computersweden.idg.se/2.2683/1.676804/trump-apple-intel

Det är väl bra? Du gillar ju barnarbete! Billig handel och en bra börskurs är ju din grej!

Det går ju hand i hand, har du inte fattat det?
  • Intenuigen
    FDFMGA skrev 2017-02-26 10:02:10 följande:

Där har du en fundamental skillnad mellan skrikhögern och anständigt folk.

När Trump blit påkommen att ljuga skyller han på andra, precis som Fox som påstår att de fått information om Nils Bildts roll.

Jämför när Magdalena Andersson gör något så olämpligt som att skämta om en hatt hon bär - hon ber om ursäkt och tar på sig skulden för det inträffade.

Enbart sett till uttrycksformerna borde skrikhögern klassificeras som  evertebrater, det vill säga tillhörande de ryggradslösa.

Åter igen vet inte vilka sidor du hänger på? Här finns ingen skrikhöger! De medlemmar som drar ner dina byxor och sätter på dig en dumstrut ggn på ggn , år ut och år in. De har varit medlemmar mycket längre än dig och har alltid framstått som ganska trevliga och vettiga människor, det vet alla som har varit med här länge.

Så hade jag inte vetat bättre så hade jag varit övertygad om att du va ett Sd-troll.

Och är det nu Sd du vill bekämpa så bör du inte skriva här mera. Förstår att du vill vara snäll och låssas vara allmänbildad, men det blir så fel så fel.
  • nihka
    Intenuigen skrev 2017-03-02 11:35:37 följande:
    Det är väl bra? Du gillar ju barnarbete! Billig handel och en bra börskurs är ju din grej!

Det går ju hand i hand, har du inte fattat det?
    Nej, jag stödjer inte barnarbete. Var får du allt trams ifrån? 
  • nihka
    Intenuigen skrev 2017-03-02 11:31:22 följande:
    Sedan är det ju väldigt konstigt att jämföra USA och Sverige generellt då våra länder är väldigt olika. Med de förutsättningar som finns i Sverige contra USA så vore det väldigt väldigt illa om vi överhuvudtaget ligger i närheten av deras kriminalitet.
    Vilket vi inte gör. Ligger i närheten alltså.
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?