smurfen 11 skrev 2018-01-01 11:51:49 följande:
Gott nytt år själva :) ! Gott å komma hem va ?? Fast jag tycker det skulle kännas läskigt att helt plötsligt sköta allt själv, men klart man inte kan bosätta sig på sjukhuset! Jag menar, hur ska man veta hur man ska göra med en liten kotte som bara ligger där:)
Bra att du säger att du skulle göra om det, jag är liiite förlossningsrädd...men förmodligen gör väl kroppen det den ska!
Vad roligt att din man känner så!
Japp, slutet av januari blir det, beräknat på min mens. Nu när det närmar sig känner jag lite tveksamhet....vet inte vad det beror på...säkert lite att det bara blir detta försöket och blir rädd det ska skita sig...hur ska jag kunna bli gravid liksom?? Känns som jag är full av gravidhormoner redan nu:)
Hej!
Ojojoj, då är det nära nu! Såååå spännande.
Alltså, lite kalla fötter är väl normalt inför stora händelser, det ÄR ju faktiskt att ?åka och bli gravid? som du ska göra! Även om det förstås inte är säkert att det blir plus så sätter de faktiskt in ett levande embryo i din kropp.
Tror det kommer gå galant jag! Det är trots allt för det mesta svårt att bli gravid när man börjar försöka sent, för vissa omöjligt, så d e långt ifrån säkert att det är ngt fel med din kropp utöver det. Positiv thinking här nu Smurfen! (gud så klämkäckt, haha)
Jo, visst är det lite läskigt med första barnet, speciellt om t ex amningen strular, men man har SÅ stort stöd att tillgå från alla möjliga håll i vården. Amningscentrum, BVC, BB avdelningen man låg på, osv osv. Bara att lyfta luren. Och för det mesta rullar det på helt naturligt inne i bebisbubblan! Instinkt antar jag. Nu är det ju lättare med nr 2, litar mer på min egen känsla av vad Elsa behöver och inte.
Såhär: nej, förlossningar ÄR inte roliga, och det GÖR jävligt ont, men inte så ont att man ALDRIG I LIVET gör om det igen. Plus att det finns t ex epidural om man inte pallar, helt suveränt tyckte jag. Iaf, det jobbiga bleknar fort bort när man väl har sin lilla bebis på bröstet! <3