• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

shrigley skrev 2017-07-21 20:17:15 följande:

Hej Maran, kul att höra från dig! Kul med "knölen", måste vara så häftigt att känna liv där inne! Skönt att du verkar må bra.

Själv är jag nu i v 9+1 och känner verkligen av graviditeten. Är på bilsemester o hälsar på min sambos släkt, det funkar sådär. Mår väldigt illa mellan varven, knaprar Lergigan comp, och sover ganska dåligt. Är hungrig precis hela tiden så jag måste upp flera ggr på natten o äta..helt sjukt, och så gör beösten förbannat ont så sömnen blir väldigt rubbad :( men jag föredrar att ha symptom, jag blir ju så nojjig annars...;) På mån ska vi på nytt VUL o hoppas se att de två pyren vuxit ytterligare. Igår köpte jag mina första mammabyxor, det började bli svårt med gummiband i gylfen på alla släktkalas.... Kram!

Åh fy, bilsemester när man mår sådär... hmmm. Mår du inte illa i bilen då? Själv noll anlag för åksjuka, men när jag mådde som du så var bilen lite jobbig tyckte jag om vi åkte långt... Det kommer bli bättre! <3

Det är väldigt tidigt man måste köpa mammabyxor faktiskt! Roligt är det iaf. Själv ser jag nu att folk på jobbet (som inte vet ännu) har börjat snegla lite på min mage. Så snart är det ingen tvekan om vad som är på gång... Men det är ingen hemlis längre så det är ju helt ok!

Då inväntar jag rapport på måndag, och kanske en bild??
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-21 21:36:18 följande:

Snacka om...har aldrig varit åksjuk men nu har vi avverkat 25-30 mil per dag...yikes. Men värst är det faktiskt på kvällen, måste hänga ihop med tröttheten. Snart är vi hemma igen, ska bli skönt. Om/när der ser bra ut igen på UL på mån så tror jag att vi kommer att berätta för min sambos barn (har inte varit lätt dessa dagar att dölja allt). Återkommer med rapport :)

Maran, när berättade du på jobbet? Funderar på en extra semestervecka för att komma tillbaks när jag är i v 13 snarare än 12 (och hunnit göra fosterdiagnostik). Då lär magen iaf synas om det forsätter i den här takten.

Ja fy sjutton, kvällarna var värst! Men nu är jag mer normal igen, kan äta popcorn t ex efter middagen vilket INTE funkade förut, mycket pga att magen var utspänd som en... luftballong! Tar 3 minifom per dag nu, vilket faktiskt har hjälpt! Mina kunder på Apoteket tyckte inte att de hjälpte, så jag har alltid trott att de var mer placebo än något annat... Men mot ordentliga besvär (typ IBS) är de nog inte tillräckligt. Iaf, pröva om du fortfarande har problem m "väderspänningar"!

Jobbet... eftersom vi gjort några vändor m IVF/ÄD så visste ett 10-tal om vad vi försökte med redan innan bollen blev till, då mitt jobb kräver närvaro speciella dagar. Orkade inte hitta på vita lögner... och så bytte jag enhet mitt i allt.. så det blev två chefer och två arbetsgrupper som invigdes, och några som är mer vänner än kollegor. Har för ett par veckor sedan börjat berätta för andra som det känns naturligt att berätta det för, det är liksom ingen hemlis längre, plus att det börjar synas som du säger. Lång historia blev det, men alltså runt vecka 15 eller från "scratch".
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-07-21 21:22:13 följande:

Härlig känsla och härligt med sem när det blir dags!

Vi har semester nu och är ute i skärgården:)

Vi har bokat tid för ÄD i st Petersburg näst sista v i september och nu ska vi bara välja slutgiltig donator.

Känns väldigt bra hittills! Börjar med p piller nästa v, känns ju helt skruvat men verkar vara så man gör där.

Känns skönt att ha er här, har valt att inte berätta att vi ska göra ÄD än och helst vill man ju prata om det hela tiden, stackars min sambo:)

Underbart med ridning, min häst vilar på betet nu i två veckor, kommer sakna honom <3

Kram

Vad härligt att ha satt ett datum! Då kan man börja räkna ner. Sätter de donatorn på hormoner då också? För de kan ju inte VETA att hon är redo f ÄP runt mitten av september..?

Ja det är bra att göra ngt som tar lite fokus från bebis och FL, hela tillvaron har ju varit bebisfabrik sedan länge!! Jag blir på tok för fixerad..

Njut av semestern!
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-07-22 20:52:06 följande:

Hallå:)

Precis hemkomna från semester i Stockholms skärgård, lite för kort, men vi ska iväg på tisdag till Österlen, så fick bli kortare tur till Stockholm än vi brukar ta, för jag tänkte på dig Maran, iom att du bor i Sthlm, om vi kunde ses men tid blev alltför kort. Inte haft särskilt bra uppkoppling där ute så inte kunnat kolla in här.

Men åh vilken känsla det måste vara att känna den lille :)

Skulle inte du på rul nu snart??

Lght försäljning? Behöver ni större nu?

Synd att det inte hanns med, men det går nog fler tåg! Japp, RUL nästa måndag, ska bli kul och förhoppningsvis ser det bra ut också...

Jo, behöver ett till rum, större badrum och aaabsolut TVÅ toaletter! Är SÅ trött på att inte kunna gå på toa på natten för att sonen står och duschar... Han är en extrem nattuggla. Plus att vi slåss om toan på morgnarna. Full size kyl/frys... sådana saker. Sånt vi inte tänkte på när vi köpte nuvarande lägenhet, det där med toan t ex, kan vi passa på och "åtgärda" nu!
  • Maran73
    Missne skrev 2017-07-23 21:55:44 följande:

Ja, gjorde vul i onsdags och det var ett hjärta som slog fint??. Måttet på embryot var 14 mm och beräknades utifrån måttet till vecka 7 +6 dagar vilket stämmer ganska bra ????. Känns så skönt att ha sett hjärtat och att allt verkar normalt. Kan nu slappna av lite lättare på semestern och låta bli att oroa mig så mycket...

Härligt, grattis till den milstolpen!! Liten recap, är det inte syskon ni "bakar" nu eller blandar jag ihop dig med någon?
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-07-24 11:22:57 följande:

Jo visst går det fler tåg:)

Rul nästa måndag, åh så spännande! Det har gått så fort tycker jag, från det att ni bestämde er, och nu är du redan där, men kanske inte du tycker ;)

Jag är aptrött på allt här hemma...svärföräldrar är här och vi kommer ju överens men är så olika...hmm. Vi skulle ju leja bort en del av målningen, kanske hela tom, men nu har in sambo och svärisarna gaddat ihop sig så nu i skrivande stund ser jag bara skrevet på min sambo på en stege.

Undra om det finns målningsterapi?? Har yppat lite för svärmor idag att vi haft det kämpigt några år, men inga detaljer, så hon vet inte att vi kämpat med barn. Men nu är det mycket med försäljning av firma också så pust ! Behöver va själv känner jag...

Så du håller också på med försäljning nu då...kul men mycket å stå i, men kul å leta större ! Hoppas ni hittar nåt bra.

Blääää det låter besvärligt... Sånna där faser som man bara måste ta sig igenom. Tummen ner! Men det blir säkert bra till sist, det tror jag! Undrar om din sambo använder huset som ngt slags "strutshål"?... Så slipper han tänka på och ta tag i psykiskt jobbigare beslut?

Det gick väldigt fort fr att vi bestämde oss till att vi fick plus, det håller jag med om, men sedan dess går tiden nästan baklänges tycker jag!!!
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-07-24 17:41:19 följande:

Han använder säkert huset som strutshål...han är ju man och måste gå in i sin grotta ibland !

Gud vilka ägglossningssmärtor jag har idag! TÄNK om det nån fucking gång kunde ta sig naturligt...vi har ju fått till det så den minimala chansen finns ju.

Jaa DET vore ju verkligen något!!! Tänk...
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-07-30 15:11:20 följande:

Ok, då låter det som att ni också behöver ta massa prover. Bra att du ändå skulle göra mammografi, vet inte ens om man kan göra det utanför den tiden man egentligen ska komma, jag gjorde min november 2016. Samma är ju med cellprov, det görs ju också med visst intervall.Japp det vore ett mirakel, som aldrig lyckats förr !

Hur gick det på Rul, är väl nu i dagarna eller??

Imorgon! Spännande värre.. Tror också man får göra cellprov etc om man ber om det, ev får man väl betala om man går utöver programmet.
  • Maran73

Hallå allihopa, här är jag! Enligt BM verkar jag bli en helt perfekt liten bebis! <3

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?