• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

smurfen 11 skrev 2017-06-26 14:52:50 följande:

Vilken härlig bild Maran! Inte skrivit på ett tag så är gammal nyhet, jag vet, men bara trevligt se ulbilder, så får man nåt å längta till, turen ska väl komma till oss andra nån jäkla gång...morr

Då hoppas jag på att det fortsätter med positivt för dig Shrigley, och att inte mens dyker upp för dig Sjuttisjuan!

Inte mycket nytt under solen här...fått ett jäkla munsår av all stress och mens, urk ! Men det försvinner ju snart :)

Kollat upp lite kliniker som jag ska presentera för min sambo nu snart, håll tummarna att han vill samma som jag !

Ha ha, tack Smurfen, den 31 juli är det dags för RUL (rutinultraljud) så då kommer ny bild (ta i trä, är fortfarande liiite försiktig). Då ser man ju mer detaljer, ska bli kul!!!

Alltså, vi måste lösa detta med sjuttiosjuans namn... Vi döper ju om hej vilt, SuperFurry blev Furry och UndrandeSökare blev Undrande. Omröstning ombedes! Sjuan? 77?

Hoppas och tror att din sambo rättar sig in i ledet!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-26 21:55:18 följande:

Plötsligt slog det till. Nu mår jag så illa att jag spyr ???????????? Om inte jag är supergravid nu så heter jag Albert Einstein.

Åh yeeeey! Eller... ja... du förstår vad jag menar! <3
  • Maran73

Hallå alla!!

Här kommer hälsningar från spärrballongen... Min mage brukar inte krångla så värst, trots att jag vanligtvis misshandlar den med groteska mängder kaffe, snus osv. Men nu... herregud!! En vanlig lunch el middag får mig att må som om jag hetsätit en hel prinsesstårta! Jag ser verkligen höggravid ut... suck. Jaja, återigen, det är ju värt det.

Ååååå allt är så spännande nu, speciellt 77:an för tillfället, håller allt jag har! Det här med inga känningar ser iaf jag som ett bra tecken!

Låter superskönt med semester runt Medelhavet, det är ni värda båda två!!! Shrigley, tror som sagt att jag fick vänta till slutet av vecka 6 för att få 3+ på CB, el t o m vecka 7!

Smurfen, gå till attack och retirera! Haaa ha ha.

• Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-06-27 13:09:06 följande:

Hehe ja alla dessa namn, lite kul ändå att vi får döpa oss till andra namn. 77 är ju bra, om sjuttisjuan är ok med det:)

Ja, som ni vet så försvinner ju aldrig hoppet...käkar ju rosenrot och munkpeppar ( hoppas du Maran tycker det är ok ;), och känns som äl är på ingång. Trots all besvikelse i över två år så är man likadan...suck. Fick till det i söndags och förhoppningsvis ikväll så kanske det räcker...om gudarna är med oss.

Nån mer ivf blir det iaf inte för oss. Men ja, hoppas sambon och jag kan komma överens om äd. Igår såg jag en äldre kvinna som lutade sig vilande mot (hennes vuxna barn?) på en parkbänk, då tänkte jag fan jag vill inte vara ensam på ålderns höst.

Men så pajade sambons bil med reparation på ca 12000 nu, och imorse säger han " mina utgifter och inkomster har inte riktigt vart jämna i år". Nej! tänkte jag, vill ju berätta om alla kliniker NU ! Men har väl insett att rätt tid kommer aldrig, så bara kläcka ur sig det jag vill ha sagt, så får han säga vad han vill.

Ny bild 31 juli, ja gärna ! När är det dags förresten att den lille ska ut?

Glömde en massa inser jag... RR och munkpeppar, säkert inga problem men man vet ju inte om och hur de påverkar varandra om man tar dem samtidigt. Var väl det enda jag tänkte på.

Ny bild kommer (ta i trä), och BF är 27 el 28 december, appen säger 27 men jag har för mig 28.... Jaaaa ja, inte viktigt.
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-28 17:57:36 följande:

Och där kom början till mensen exakt när den brukar! Aja, var ju rätt väntat. Nu blir det planering inför en resa troligtvis till st Petersburg!

NU ska jag dricka vin!

Kram på er!

Meeeh...

Du verkar ju känna din kropp så jag utgår ifrån att det är mens då, usch... Tråkigt! Men, vet känslan tror jag, en besvikelse men ändå "visste" man med sig att det inte skulle funka och hade liksom mentalt svängt in på ÄD-stigen redan ändå. Typ så? Meeen, det känns, visst gör det... <3 Njut av vinet och ta en klunk för mig också! Kram!
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-06-29 16:22:25 följande:

Så trist med mens ! Men då kan du dricka vin :)

Men hur känns det nu då? Blir det Ryssland eller kollar ni runt lite till? Fick ni bra feeling på mötet? Som Undrande skrev längre ner, paket på 249.000, herregud va pengar...att de kan med ta så mycket betalt, funderar ni på nåt sånt paket?

Jag ska släppa bomben i helgen för sambon om äd, eller tidigare !

Såååå nyfiken på sambons reaktion, rapportera snarast!!

Schemalagt sex är ju såååå trist, håller med! Men tycker det har återgått t det normala igen, eller ja, NU är ju inget normalt men innan jag blev på smällen.
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-30 11:37:57 följande:

Vad kostar ett försök i Riga? Och har man garantier på ett visst antal embryon?

Många verkar väldigt nöjda där!

Jag skriver under på det 77! Att jag är nöjd alltså.
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-07-01 08:36:50 följande:

Så ! Rapport ! 

Sa i ett lugnt skede imorse att jag vill göra äd till hösten, då kom endast pyttesuck och inget mer, så jag var tyst och sen sa sambon vid frukosten att " om vi gör äggdonation så lejer vi inte bort sista målningen på huset " Så nu är han med på tåget verkar det som, aldrig fått så positiv reaktion från honom innan. Sista målningen vill jag gärna leja bort, mycket för allt jobb såklart, men även för husfriden :) Jag gav honom inte hela konkarongen på en gång med priser mm men förklarade att man kan välja donator bla bla

Tror han fattar nu att vi har gjort alt vi kunnat med egna försök och ivf, så nu återstår bara äd. Så nu har mina axlar sjunkt ner till jorden igen :)

Så nu gäller det att välja klinik !

Och har man tur så finns det en gnutta sexliv kvar, nu när vi inte behöver tänka ägglossning...

Så nu bara ut å måla hus !

Ååååh YAAAAAAY SMURFEN!!! Vilka goda nyheter såhär till morgonkaffet! Du får kanske låta honom få sin vilja fram m målningen tänker jag, välja sina strider liksom..

Jag tror faktiskt de flesta kliniker är bra, men AVA är ju många nöjda med (inkl jag själv) så det är mitt tips Och PGS.

Apropå öppen donation skulle vi valt det om vi kunnat, men köerna avskräckte och att få barn innan 45 var en måste för mig. Så då hoppade vi det. Synd.
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-07-01 09:08:31 följande:

Kom på en fråga till :)

Frysta eller färska ägg, vad är bäst?

Jag gillar ju inte ta mediciner mer än nödvändigt, så då funkar frysta bäst, eller?

Koll på äl har jag rätt bra, för med frysta måste man tajma in insätt vid äl va?

Tror frystekniken nu är så pass bra att frysta ägg i allmänhet funkar lika bra, fast det ÄR ju en "risk" för äggen (och andra celler) att bli nedfrysta och tinade igen. Tror det är smidigare f klinikens tidplanering att man nedregleras även vid frysförsök, iaf verkar AVA Riga göra så. MEN det är dina pengar o din kropp så det är bara att tala om hur du vill ha det! Ja man måste kolla ÄL ungefär som vid vanlig IVF men säkert inte m lika många UL. Har inte bra koll dock, behövdes ju tack o lov inga frysförsök f oss.
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-07-01 11:29:39 följande:

Men fick ni ägg i frysen? Är det generellt billigare med frysta ägg? Fattar inte riktigt hur dom gör, befruktas äggen när dom tinats upp då?

Inte ägg, embryon, men skillnaden blir ju bara att de vid frysta ägg tinar upp dem, befruktar dem, väntar 3-5 dgr och sedan sätter tillbaka. Frysta embryon tinas när det är lämpligt att sätta in dem. Vi har... 8 embryon i frysen men de kommer troligtvis inte användas (hoppas jag!), känner mig f gammal för fler än ett.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?