• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

Sjuttiosjuan skrev 2017-06-07 14:33:01 följande:

Jag har ett holländskt varmblod som jag tävlar mest hoppning med men han går lite lättare dressyrtävlingar med min medryttare också. Hon vet vad vi håller på med och som tur är så tar hon honom gärna när det har ruvats, har väntat med ridning en v efter et med ridningen.

Vet dock inte hur man gör om man blir gravid, älskar den där hästen så vill verkligen inte göra mig av med honom:(

Härligt!! Hmmm kanske medryttaren kan kliva in mer i så fall? Ta honom på hel/halvfoder kanske? Knepigt... Men det är ju inte så lång period som du inte kan ta hand om hästen öht tänker jag? Ridningen blir ju dock en lite längre period, iaf tävlingsmässigt. Lulla runt i skogen går ju att göra länge. Själv sysslar jag bara med tantridning, haha.
  • Maran73

Hallå brudar. Kul m fler hästtjejer, Jessy, vi har alltså mer än åldern och bebisfabriken gemensamt!

Shrigley, bra att det kändes lite bättre! Tydligen så ÄR utomkveds möjligt även vid IVF. Tror man ju inte eller hur?? Embryot måste ju då ge sig ut "på vandring" uppåt. Galet... tror dock det är på tok f tidigt f sådan smärta som Undrande också skrev. Men, vid båda mina IVF så fick jag mer problem någon vecka efter ÄP, kände mig svullen och svag... lite värk. Vätska som hunnit samlas i äggblåsorna igen? Du blir säkert bättre snart!

Jessy, jag är tyvärr inte till större hjälp, kände som jag skrev förut ett skarpt stick eller hugg i livmodertrakten någonstans RD 2 el 3 kanske. Ngt sådant. Annars kände jag nog på mig lite instinktivt att det funkat, kände mig lite... off på något sätt, annorlunda... Kan absolut varit ren inbillning och/eller östrogen plus progesteron som jag ju tog. Molvärk har jag aldrig haft så tidigt, vare sig nu eller de två graviditeter som blev missfall. Det är först nyligen som det har börjat. Så, kände väl som du, inget speciellt!

• Maran73

Hallå brudar!

Jessy, ja det är kul! Nu jobbar jag ju på en myndighet och d e inte ofta jag kan/får använda farmaceutiska kunskaper på ngt direkt sätt. Lite synd för man tappar sååå mkt kunskap när man inte använder den. Jag blir förlegad, haha. Men visst, förstår ju det jag läser om jag vill uppdatera mig. Synd att vi inte har bostadsorten gemensamt också, fika med våra bebisar sen hade varit kul.

Är det NÅGON förutom jag som bor i Stockholm btw?

Ruvning ja, nej kan inte påstå att jag kände ngt speciellt förutom det där hugget/sticket... Men man glömmer fort!

Shrigley, tyvärr är ET dag noll.

• Maran73
    shrigley skrev 2017-06-08 10:19:33 följande:

Jag har molvärk som sagt, men inte så mkt som igår. Känns mer hanterbart idag.

Fick just veta att vårt tredje embryo som långtidsodlades hade utvecklats till en "jättefin" blastocyst och nu gått till frysen (första gången för mig). ???? Känns bra ifall detta skulle skita sig!

Åh, DET var goda nyheter!!!! Härligt!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-08 12:04:30 följande:

Jag bor i Sthlm (västerort), ses gärna o rullar barnvagn om det skulle bli aktuellt med något sådant :-O

Ååååh en Stockholmare, hurra! Japp, så säger vi!

Bor på Söder.

Undrande, var du också 08? (Är det någon som SÄGER så längre förresten?...)

Jessy, någonstans runt RD 2-3-4 (senast), var iaf i början av ruvningen. Right, jag får aldrig för mig att tapetsera, haha, på sin höjd kan jag spackla lite och dutta dit lite färg sedan...
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-08 14:22:06 följande:

Vi bor också i Sthlm fast åt Nackahållet och är uppväxt på Värmdö. Rulla barnvagn känns som en utopi men låter fantastiskt:)

Åh en TILL, yeey! Nehej då, ingen utopi, här ska rullas barnvagnar!! Själv uppvuxen i Haninge.

Vad trist Jessy! Men inte ge upp än. Klart det är alltid skönt att ha en el två eskimåer förstås, en plan B. Så det var synd. Iaf, hoppas hoppas att det inte BEHÖVS någon eskimå. Kram!
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-06-10 19:12:27 följande:

Hej alla! Testat negativt idag. Borde visat nu men inte kännt nåt alls inget litet pirr inte

minsta dragning etc. Alltid kännt när jag varit gravid. Jag får tyvärr ge upp få vi inte har råd med fler behandlingar:( Är på ruvardag 8 idag..

Shirgley hur går d för dig?

Smurfen och Maran och alla andra lycka till verkligen! Igen så härligt att du är gravid Maran!

Massa babyust på er andra

Kramar till alla!

Åh vad jag hoppas att du har fel Jessy...! <3 Såhär: på ruvardag 9 med ett sexdagars vilket blir.... ruvardag 13 med ett tvådagars, hade jag ett tydligt plus, men jättestarkt var det INTE. Kan absolut tänka mig att det inte hade visat sig alls om jag testat redan 5 dagar tidigare! Förstår det där med intuition dock...

Men du fortsätter medicinera och testar igen om ett par dgr eller så? Fortsätter hålla tummarna! <3
  • Maran73

Hallå tjejer!

Välkommen tant rosa! Spännande med fler "ÄD-kompisar".

Jessy, utan PGS betalade vi ca 70000 kr (inkl mediciner om jag minns rätt). Inga garantier men om det inte blev några ägg har jag för mig att vi skulle få tillbaka... 30 000 kr kanske? Ngt sådant.

Smurfen, gå på seminariet tycker jag! Använde själv fakta som "ammunition" för att övertala mannen gällande ÄD. Krävdes inte så mkt övertalning iof sig, men ändå.

Själv har jag idag tagit det sista östrogen pillret, ett piller mindre iaf, hurraaaaa! Börjat trappa ner progesteronet också men måste ta dem till början av juli. Annars är en sak som är besvärligt att jag har NOLL romantiska känslor för mannen öht. Vill inte ens pussas utan helst bo i en liten glasbur om jag fick välja. Suck. Vi är väldigt "pussiga" normalt så det känns jobbigt för båda, men på helt olika sätt. Går förhoppningsvis över när hormonerna lugnar ner sig och jag börjar må bättre, men lite ängslig blir man ju!

• Maran73
    shrigley skrev 2017-06-11 13:29:06 följande:

Hur känns det idag då? Har du testat igen?

Kan meddela dig att jag har NOLL och då menar jag NOLL känningar. Snarare, det känns som om hela underlivet är ett stort tomt hål nästan (och det kanske det är). Har inte ens ont i brösten längre, de har f ö minskat i volym (borde det inte vara tvärtom?), och jag kan inte ens med min vildaste fantasi få fram någon känsla av att det skulle finnas ett embryo/blastocyst därinne, åtminstone inget levande. Känns hemskt faktiskt. Jag har varit positiv fram tills nu, men nu känns det ganska kört. ????

När kan jag testa för att få slut på detta? Imorgon på RD 9 med en tvådagars?

Känningar kan vara pms/mens-känningar också, så frånvaro av känningar har iaf jag aldrig sett som ett dåligt tecken! Kände noll noll noll de två ggr jag blev gravid "av mig själv", åtminstone tills mensen var ca 4-5 dgr sen första ggn, då började brösten liksom pirra. Andra ggn total överraskning... Denna gång knappt några känningar heller, mer intuition! Om du skiter i fysiska tecken HELT, vad känner du då?... <3

Skulle vänta m test iaf ett par dgr. Eller gå "all in" och testa typ varje morgon! Helt upp t dig.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-11 14:03:12 följande:

Ja jag borde vänta några dar till kanske. Menskänningar är också ickeexisterande i nuläget. Första gången jag blev gravid, vilket var helt spontant för 1,5 år sen, hade jag bara en massa känningar som jag trodde var mens på g. Det var först när jag dragit över men en vecka o brösten "brann" som min sambo övertalade mig att testa (då hade vi känt varandra i tre mån..). Förra ivf testade jag positivt på RD 9 med en tredagars. Jag får ha is i magen ett litet tag till... Intuitionen säger negativt tyvärr o det är inte för att skydda mig själv.

Ok! Attans... betr intuitionen alltså. Men ok, bara att vänta lite till då. Jobbiiiiigt! Kram kram
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?