smurfen 11 skrev 2017-08-07 11:41:16 följande:
Jo precis vad jag sa till honom ! När du ser kotten undrar du vad du gått miste om tills nu. Ja kanske det sa han. HAn är rätt ovan vid barn, hans syskon har barn, men bor i Stockholm så vi ses sällan. HAn vet liksom inte vad han ska göra eller säga till barn, speciellt om de är ca 7 år eller yngre. Men tror som du, att det blir annorlunda med eget.
Ska höra med dessa kliniker om de kan skriva ut ortison.
Vår senaste iv läkare sa att antingen saknades ett enzym på spermierna att ta sig in i äggen, eller/och att mina äggskal var för hårda. Men är alla spermier så då, eller alla mina ägg? Stor fundering jag har...Om felet är hans spermier, blir det ju ED vi behöver, och det vet jag inte om det blir aktuellt...Nä, nu ska jag tänka posetivt och inte ta ut nåt i förskott !
Har faktiskt tagit med ett test till jobbet, då mensen väntas idag eller igår, men inte dykt upp än...kan ju va pyttesen, har ju hänt förr.
Det är DEFINITIVT skillnad m egna barn, sådär var jag också innan sonen (lite "valhänt" kring barn) men det blir helt naturligt m egna.
Om det är enzym som saknas tippar jag på att det gäller alla spermier, har för mig att det brukar vara vajsing m den gen som säger till kroppen att bilda just det enzymet på just det stället (spermierna i detta fall). MEN, det löser de ju lätt genom att använda ICSI, iaf AVA Riga gör alltid det vid ÄD om jag minns rätt. Var problemet för er att inget ägg blev befruktat? Minns inte riktigt...
Rapport om mensens ankomst (eller inte!) helt obligatorisk. Basta.