• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Jessy01 skrev 2017-12-18 14:20:09 följande:

Tacl för svar snälla ni!

Jag ska kolla med Riga...ptoblemet just nu är pengar. Hade jag vetat detta innan hade jag lagt

pengarna där istället :( Finns det ngn klinik däe man får kort?

Åååh Maran snaaaart så spännande!!

Min dotter är född några dagar innan nyår :)

Undrande...beklagar missfallet....ska du prova igen?

Jag är lite ledsen...har alltid fått assisted hatching men

nu glömde jag av att säga det till läkaren. Tror ni det gör stor

skillnad? Ngn som vet? Mitt ägg var 5 dgr gammalt.

Första ruvardagen och inte ett endaste symtom.

När började ni känna?

Massa kramar

Så spännande med blaston, hoppas det blir plus:)

Vi ska ju göra äd i polen, det kostar 45000 med frysta ägg plus nån tusenlapp för diverse prover. Du får välja själv utifrån bilder på donatorer med info som ögonfärg blodgrupp mm.

Ingen koll på ass . H tyvärr. ..Tror ingen större skillnad iaf.
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-12-17 18:15:41 följande:

Ååååh vad spännande!!! Och det är ju ett gott tecken tänker jag, att den iaf klarade upptining! Bara att hålla tummar och tår nu då, när är testdag?? Tääänk om det blir plus!!!

Jag tog samma dos progesteron som Undrande, vi går/gick ju på samma klinik. Fick ett gäng förhållningsorder, följde en del men inte andra.. Försökte ta det lugnt, vilket gick bra då det var påskledigt just då och vi åkte till sommarstugan mitt i Smålands skogar.. Tränade inte, lite små promenader bara, men utöver det ungefär som vanligt! Smakade några små klunkar öl men i princip ingen alkohol. Ett par-tre muggar kaffe per dag. Hade det varit jobb-period hade jag nog jobbat precis som vanligt, en del vill hålla sig undan folksamlingar/t-bana etc men näää... Men, det där är så olika o förstås helt upp till var och en.

Ja herreguuud, vad nära det är nu! 10 dagar till BF.. De kommer sätta igång mig runt 27 dec pga diabetesen, om inget hänt innan dess. Tid ska bokas på fredag är det meningen. Läskigt, spännande, fantastiskt och en massa annat! Ska iaf bli skönt att få tillbaka sin vanliga kropp igen, även om man blir som överkörd av tåget så kan man ju iaf ligga på rygg och sådana saker igen, tarmarna får bättre plats osv.

Tyvärr inte hört ngt från Furry, antingen har de gett upp eller så vill de ta det lite mer lugnt och privat med bebisfabriken, blir ju lätt lite.. fixerat när man hänger mkt på FL och liknande grupper (iaf har det varit så för mig). Hoppas iaf att de mår bra!!!

All lycka nu på förlossningen! Shit va tiden gått. ..Ska till Stockholm tom kungsholmen i jul...Kanske får se dig hukandes till bilen:)
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-12-19 01:02:33 följande:
    Tack!! Ja, sista trimestern har rullat på lite snabbare, men nu går dagarna låååångsamt igen.. Väntans tider! Fniss, du får ropa om du ser ngn plågad kvinna på väg in i en svart bil! Maaaaaran??? Är det du??
    Haha det ska jag! Tänk om man varit lika snabb och besluten som dig, då hade jag också snart variyt på väg till förlossning, ligger nästan ett helt år efter dig. Hoppas du stannar kvar i nån tråd sen så vi får höra hur allt går!
    God Jul:)
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-12-20 11:46:04 följande:

Jo, men jag är en aning äldre än dig också, hade ju 45 som gräns för att få barn (blev 44 i augusti) så då gällde det att inte dra ut på beslut för länge. Sen HAR du/ni haft lite otur med den sega kliniken, tveksam sambo och försäljning av firma etc. Plus att saker ibland måste mogna fram.. tiden drar lätt iväg!

Kommer absolut rapportera! Och om vi inte hörs innan dess: God Jul & Gott Nytt År!

Jo sant, det har varit grejer i vägen. Men nu så! Det har verkligen behövts mogna fram.

Haha ja terrorisera oss med inlägg bara! Bara kul:) hoppas förlossningen blir bra, oavsett hur kotten kommer ut! Ännu en gång, God Jul till alla:)
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-12-27 12:31:13 följande:

Så, nu sitter vi på bussen på väg t Södersjukhuset f igångsättning! Mkt lugnt o behagligt. Kommit lite brunt till rött koagel igår o idag, gissar att det är på G men behöver en liten skjuts f att ordentliga värkar ska starta.

Kul  med uppdatering, antar att det hänt nåt nu?? 
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-12-23 09:08:03 följande:

Hej allihopa! Det funkade inte denna gången heller 6 dagar efter insättning idag

och helt blankt test.

Nu får det bli embryoadoption om något men det finns inga pengar kvar

så nu är nog denna resan slut. Lycka till alla ni och grattis igen Maran!!!

Stina- går du vidare med embryadoption? Får jag fråga var du bor och var du tänker göra det isåfall?

Kramar

Har du testat igen, det lät tidigt med dag 6?
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-12-29 13:22:43 följande:

Hej! Nu är vi i mål!!! Sitt-ligger just nu med världens sötaste lilla bebis i famnen. <3 Elsa kom ut kl nio i går morse, efter en förlossning som var ok men en aning dramatisk med en större blödning och svimning inne på toa... Tog ca 18 timmar från att det drog igång med värkar. Epidural is the shit.. Men, sammantaget en helt ok förlossning som sagt. Vi mår bra förutom att man är svag som en kattunge. Älskar henne gränslöst från första ögonblicket! <3

Så underbart Maran! Har väntat på en rapport:) Grattis till underverket! Lilla Elsa, ja så det blev en tjej!

Blödning och svimma låter mindre behagligt dock...Men så gott höra ni mår bra, hur mår pappan?
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-12-30 11:03:03 följande:
    Tack! Ja vår koordinator hade visst koll ändå. Nej inte så behagligt, men det börjar redan blekna. Elsa är så GALET söt o helt underbar!!! <3 Skulle göra om förlossningen 100 ggr ifall det krävdes. Skrev förresten fel tidigare, det tog ca 18 timmar från första dosen läkemedel, från etablerade/kraftigare värkar tog det ca 12 timmar. Pappan mår bra, han är som född till sin nya roll! Lite trött och tagen också förstås men mår bra. Och stolt som en tupp!

När är det dags för er att åka till Polen på ett ungefär?? Var det slutet av januari?

Idag åker vi hem till katter och storebror, ska bli skönt! Elsa har gått ner ca 190 gram vilket är helt ok.

Gott Nytt År på er!!
    Gott nytt år själva :) ! Gott å komma hem va ?? Fast jag tycker det skulle kännas läskigt att helt plötsligt sköta allt själv, men klart man inte kan bosätta sig på sjukhuset! Jag menar, hur ska man veta hur man ska göra med en liten kotte som bara ligger där:)

Bra att du säger att du skulle göra om det, jag är liiite förlossningsrädd...men förmodligen gör väl kroppen det den ska!

Vad roligt att din man känner så! 

Japp, slutet av januari blir det, beräknat på min mens. Nu när det närmar sig känner jag lite tveksamhet....vet inte vad det beror på...säkert lite att det bara blir detta försöket och blir rädd det ska skita sig...hur ska jag kunna bli gravid liksom?? Känns som jag är full av gravidhormoner redan nu:)
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2018-01-05 11:59:52 följande:
    Hej!

Ojojoj, då är det nära nu! Såååå spännande. Alltså, lite kalla fötter är väl normalt inför stora händelser, det ÄR ju faktiskt att ?åka och bli gravid? som du ska göra! Även om det förstås inte är säkert att det blir plus så sätter de faktiskt in ett levande embryo i din kropp. Tror det kommer gå galant jag! Det är trots allt för det mesta svårt att bli gravid när man börjar försöka sent, för vissa omöjligt, så d e långt ifrån säkert att det är ngt fel med din kropp utöver det. Positiv thinking här nu Smurfen! (gud så klämkäckt, haha)

Jo, visst är det lite läskigt med första barnet, speciellt om t ex amningen strular, men man har SÅ stort stöd att tillgå från alla möjliga håll i vården. Amningscentrum, BVC, BB avdelningen man låg på, osv osv. Bara att lyfta luren. Och för det mesta rullar det på helt naturligt inne i bebisbubblan! Instinkt antar jag. Nu är det ju lättare med nr 2, litar mer på min egen känsla av vad Elsa behöver och inte.

Såhär: nej, förlossningar ÄR inte roliga, och det GÖR jävligt ont, men inte så ont att man ALDRIG I LIVET gör om det igen. Plus att det finns t ex epidural om man inte pallar, helt suveränt tyckte jag. Iaf, det jobbiga bleknar fort bort när man väl har sin lilla bebis på bröstet! <3
    Jo så långt har jag aldrig i mitt liv kommit, så bara det är en milstolpe, ett embryo. Mycket overkligt. Men nu nojar jag med mässling...har väl bara en spruta vid 12 års ålder, dessutom om jag inte fattar fel så var jag inte immun mot röda hund längre. Så möjligen blir det spruta, och ännu längre väntan på äd. Suck säger jag bara. Visst det är för vårat bästa, men vi skulle u egentligen kommit igång i november...:( Så jag kommer bli lika gammal som dig när (kanske) kotten kommer !

Önskar kliniken kunde klämt ur sig detta med sjukdomar vaccin mm, för vi gav dom info om detta redan i september. Suck.

Men kul höra det verka rula på bra för er hemma, tror väl också det kommer nån form av instinkt sen:)...får du nån sömn? :)
  • smurfen 11
    Stina14 skrev 2018-01-06 11:05:26 följande:
    Förstår ert val. Det är därför jag funderar på det. Vet ju inte hur länge jag orkar vara i denna processen och då vill man ju öka chanserna. Ganska sliten just nu.

Tack för svar!
    Ganska sliten...jo jag känner igen mig där! Ändå har man inte ens blivit gravid än.

Vi kommer inte göra PGS, då vi tänker det är ju yngre ägg denna gång, på mina hade vi nog gjort det.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?