• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Maran73 skrev 2017-08-14 16:51:25 följande:
    Vi tog dem i Riga inför våra första försök m egna ägg, som tur var hade de inte hunnit bli för gamla när vi gjorde ÄD. Annars hade nog min vanliga gyn kunnat beställa dessa. Gäller som sagt att hitta en bra sådan... Har man inte den turen så är det nog tyvärr bara att hosta upp pengarna, fy och usch. Hur mkt kostar det då?
    Ja just det så var det för dig ja. Jag mejlade min vanliga gyn, men de är rätt snorkiga där, och fick bara " vi är tyvärr helt fullbokade, prova bla bla" Ska mejla tillbaka och skriva hallå, jag är faktiskt patient hos er, dålig stil...

Tror det går på ca 2000, inte kollat iofs, beror nog på hur många prover som ska tas. Ska mejla en klinik idag.
    Maran73 skrev 2017-08-14 20:15:41 följande:
    Smurfen (och alla andra också för den delen), ett tips om du vill/vågar hänga lite mer öppet med många som gjort både ägg- och embryodonation är gruppen "Föräldrar genom embryo- och äggdonation" på Facebook. Gick just med, och där kan man se bilder på barnen/familjen, läsa berättelser om hur barnen reagerat på att få höra om sin "tillblivelse" och mkt mkt annat. Mest mammor (liksom här) eller blivande mammor, alla i olika faser i processen även de som är i planeringsstadiet som du/ni. Mina farhågor har redan minskat betydligt kan jag säga!
    Jaha där ser man...kanske skulle gå med i fb ändå:)

Visste ni att de har donatorer i Danmark också? Just mejlat en klinik där, väntetiden är ju något längre förstås men de var snabba med svaret och trevliga. Donatorerna kommer från Sverige och Danmark.

• smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2017-08-14 16:54:55 följande:

Smurfen- Kolla med Hagakliniken i Göteborg.

Japp ska kolla däe, fick det tipeset igår från min vc också:)
  • smurfen 11
    shrigley skrev 2017-08-15 14:10:58 följande:

Hej hej, hoppas allt väl i babyverkstan!

Just gjort KUB och allt såg fint ut, tvillingarna fick så fina värden som bara går med tanke på min ålder. Lika stora och rätt längd var de också. Är så glad o lättad för den här milstolpen på en lååång resa. Kram!

Grattis till den milstolpen, förstår att du är glad !
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-08-21 16:21:02 följande:

Bjuder på en magbild även i denna tråd.

Hej!

Åh hur känns det?

Så nu ska du bli typ dubbelt så stor !?
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-08-21 16:55:52 följande:
    Haaa ha ha, ja typ!! Det känns bra, andfådd... men annars helt ok!
    Vad kul att det känns bra, önskar vi också kommit så långt i processen.

Huset är färdigmålat nu, så niu kan jag prata med sambon:)
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-08-22 12:50:14 följande:
    Åååh yeeey!!! Grattis kan man faktiskt säga! Ser i andra trådar att iaf du är i full gång m planeringen. Har ni (du, ha ha) bestämt er f klinik?
    Jo, tack !

Nu ska jag bara sälja firman också, pust...

Precis, vi ( läs jag ), kollar ju runt för fullt nu med provtagning och klinik, jag säger bara till sambon vad jag hittat, så får han liksom följa med :), men jag vill ju att han är mer delaktig så jag känner att han är lika inne på detta som mig.

Nä inte bestämt, blir Finland, Polen, Lettland, Danmark eller Ryssland, ja du hör ju, ingen klinik har ju allt man vill ha heller så därför drar det ut på tid å välja ! Men jag är mest inne på frysta ägg ( läs jag igen ) !
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-08-14 21:20:29 följande:
    Låter ju kul!!

Men det blir inte offentligt för alla andra man känner?
    Hur går det för dig, har donatorn börjat sin del av behandlingen?
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-08-22 15:50:54 följande:
    Det vet jag inte men jag börjar med min behandlingsplan idag! Planerat ET 28/9 +/- 2 dagar.

Det är lite att pyssla med.. eftersom jag har något förhöjt blodtryck vart jag beordrad att göra ett EKG som skulle analyseras och skickas, var även tvungen att fixa nåt slags läkarintyg på att jag är tillräckligt frisk för att gå igenom en graviditet. Har fått det nu och hoppas det räcker med det. Det är ändå bra att dom är noggranna men det är ju mycket med allt ändå. Tog även ett extra blodprov för homocysteine som tydligen är B-12. Men nu ska vi vara fixa visum också sen är vi nog på banan:)

Skönt att det börjar närma sig beslut för er också!
    Jo det är jättemycket vi ska fixa innan !

Jo blir nog mer definitivt nästa vecka vart vi far, i helgen kommer hans kompisar ner från Stockholm så då blir det inget prat om sånt här.

Ok då kan ni börja nedräkning nu då !
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-08-23 18:27:02 följande:
    Tänk om jag känner ngn av hans/era kompisar! Världen är ju liten.
    Jo vem vet! De har alla gått på KTH, så känner du nån där så...

Du är inte nere i Göteborg på toto EM?

Ingen aning varför det blir dubbelt!
  • smurfen 11

Hallå på er!

iInte hunnit skriva på länge, bara inne korta stunder pga av att jag typ jobbar ihjäl mig med dubbeljobb, som jag hoppas ska sluta snart.

Mycket totosnack hör jag...jag är glad jag vet bak och fram på en häst.

Härligt å höra ni hittat ny lght Maran ! Kungsholmen är fint, min sambos syrra bor där i en svindyr BR, men allt verkar dyrt i Stockholm. Och fin innegård, hmmmm samma kanske??

Sjuttisjuan, spermieresa snart, och snart insätt, det går fort nu !

Själv försöker jag mellan mikropauser försöka hitta tid till alla prover som ska tas...tror jag prickat in en fredag om tre veckor nu. Och börjar faktiskt sikta in oss på nån klinik nu, antingen Polen eller Ava Riga. Jag hade gärna gjort Ryssland, men min sambo är lite avig mot det, plus känner med allt på g nu förutom ÄD,så hinner jag inte grotta i visum också.

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?