ivf / äd 2016/ 2017?
Maran73 skrev 2017-08-14 16:51:25 följande:
Vi tog dem i Riga inför våra första försök m egna ägg, som tur var hade de inte hunnit bli för gamla när vi gjorde ÄD. Annars hade nog min vanliga gyn kunnat beställa dessa. Gäller som sagt att hitta en bra sådan... Har man inte den turen så är det nog tyvärr bara att hosta upp pengarna, fy och usch. Hur mkt kostar det då?
Ja just det så var det för dig ja. Jag mejlade min vanliga gyn, men de är rätt snorkiga där, och fick bara " vi är tyvärr helt fullbokade, prova bla bla" Ska mejla tillbaka och skriva hallå, jag är faktiskt patient hos er, dålig stil...
Tror det går på ca 2000, inte kollat iofs, beror nog på hur många prover som ska tas. Ska mejla en klinik idag.
Maran73 skrev 2017-08-14 20:15:41 följande:
Smurfen (och alla andra också för den delen), ett tips om du vill/vågar hänga lite mer öppet med många som gjort både ägg- och embryodonation är gruppen "Föräldrar genom embryo- och äggdonation" på Facebook. Gick just med, och där kan man se bilder på barnen/familjen, läsa berättelser om hur barnen reagerat på att få höra om sin "tillblivelse" och mkt mkt annat. Mest mammor (liksom här) eller blivande mammor, alla i olika faser i processen även de som är i planeringsstadiet som du/ni. Mina farhågor har redan minskat betydligt kan jag säga!
Jaha där ser man...kanske skulle gå med i fb ändå:)
Visste ni att de har donatorer i Danmark också? Just mejlat en klinik där, väntetiden är ju något längre förstås men de var snabba med svaret och trevliga. Donatorerna kommer från Sverige och Danmark.