• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Vilken härlig bild Maran! Inte skrivit på ett tag så är gammal nyhet, jag vet, men bara trevligt se ulbilder, så får man nåt å längta till, turen ska väl komma till oss andra nån jäkla gång...morr

Då hoppas jag på att det fortsätter med positivt för dig Shrigley, och att inte mens dyker upp för dig Sjuttisjuan!

Inte mycket nytt under solen här...fått ett jäkla munsår av all stress och mens, urk ! Men det försvinner ju snart :)

Kollat upp lite kliniker som jag ska presentera för min sambo nu snart, håll tummarna att han vill samma som jag !

• smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-06-26 15:21:08 följande:
    Ha ha, tack Smurfen, den 31 juli är det dags för RUL (rutinultraljud) så då kommer ny bild (ta i trä, är fortfarande liiite försiktig). Då ser man ju mer detaljer, ska bli kul!!!

Alltså, vi måste lösa detta med sjuttiosjuans namn... Vi döper ju om hej vilt, SuperFurry blev Furry och UndrandeSökare blev Undrande. Omröstning ombedes! Sjuan? 77?

Hoppas och tror att din sambo rättar sig in i ledet!
    Hehe ja alla dessa namn, lite kul ändå att vi får döpa oss till andra namn. 77 är ju bra, om sjuttisjuan är ok med det:)

Ja, som ni vet så försvinner ju aldrig hoppet...käkar ju rosenrot och munkpeppar ( hoppas du Maran tycker det är ok ;), och känns som äl är på ingång. Trots all besvikelse i över två år så är man likadan...suck. Fick till det i söndags och förhoppningsvis ikväll så kanske det räcker...om gudarna är med oss.

Nån mer ivf blir det iaf inte för oss. Men ja, hoppas sambon och jag kan komma överens om äd. Igår såg jag en äldre kvinna som lutade sig vilande mot (hennes vuxna barn?) på en parkbänk, då tänkte jag fan jag vill inte vara ensam på ålderns höst.

Men så pajade sambons bil med reparation på ca 12000 nu, och imorse säger han " mina utgifter och inkomster har inte riktigt vart jämna i år". Nej! tänkte jag, vill ju berätta om alla kliniker NU ! Men har väl insett att rätt tid kommer aldrig, så bara kläcka ur sig det jag vill ha sagt, så får han säga vad han vill.

Ny bild 31 juli, ja gärna ! När är det dags förresten att den lille ska ut?

• smurfen 11
    shrigley skrev 2017-06-26 21:55:18 följande:

Plötsligt slog det till. Nu mår jag så illa att jag spyr ???????????? Om inte jag är supergravid nu så heter jag Albert Einstein.

Haha, så bra, då är det som det ska hoppas jag!

Frågar som Undrande, du fick två ägg va?
  • smurfen 11
    shrigley skrev 2017-06-27 13:27:59 följande:

Ja, två st tvådagars (en på fyra o en på åtta celler). Tror dock inte det är två st därinne, då borde jag ha haft högre hcg sannolikt. Jag har fortfarande inte fått 3+ på CB, men illamåendet är all over the place. Inte lätt att hålla masken på semestern inför sambons barn som undrar varför jag beter mig så konstigt. :-S

Ok två då minns jag rätt!

Pulpo vad är det??

Vad ni semestrar :)kanske tankarna kommer på annat??

Och ul nästa vecka redan, åh vad spännande, vilken vecka är det då?
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-06-27 18:18:27 följande:

Glömde en massa inser jag... RR och munkpeppar, säkert inga problem men man vet ju inte om och hur de påverkar varandra om man tar dem samtidigt. Var väl det enda jag tänkte på.

Ny bild kommer (ta i trä), och BF är 27 el 28 december, appen säger 27 men jag har för mig 28.... Jaaaa ja, inte viktigt.

Ok julbebis :) vilken julklapp!

Får för mig rr och munk stabiliserar allt men kan ha fel...munk hjälper ju progesteronet och rr östrogen. Tar den ena på morgonen och andra på kvällen.

Haha retirera. ..Ja så mycket han har babblat om målning kan jag babbla om äd:)
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-28 09:27:03 följande:

Ja, man orkar ju heller inte med spekulationer om att man är på smällen så fort man inte dricker alkohol, så jag kommer nog att låtsassmutta ett bra tag om jag någonsin lyckas bli gravid. Jag är tyvärr lite av en vinstrut som typ aldrig tackar nej till ett glas vin så det kommer nog bli lite knepigt att dölja i 12 v:) Får helt enkelt ta bilen jämt och skylla på den! Fast nu kommer mensvärken krypande som ett brev på posten så behöver nog inte oroa mig för det just nu:(

Så du semestrar också, vilka gottegrisar i tråden; )

Mycket ledsamt om du känner mens komma krypande:(

Ja förhoppningsvis nappar sambon till slut! Visade han en ul bild på en tjej nyligen som hade två äd embryon i magen och han suckade inte iaf!

Misstänker starkt äl nu, men sambon har prestation ångest så fick bara till det i söndags ju. Ska testa sen. Så nu känner jag bara, nu är det slut på allt planeringsex och allt som tillhör. ..Är sååå trött på det. Mao ska bara säga " nu gör vi äd " och därmed basta. Han behöver en knuff ibland !
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-28 11:46:21 följande:
    Ja fy fan för att ligga på beställning, det är det slut med här också tyvärr, pga prestationsångest från båda oss tror jag. Tveksamt om man någonsin kan återgå till någotslags normalt sexliv efter det här..

Ja, ibland måste man nog bara stå på sig och sätta ner foten, vi tjejer är nog gärna rätt mesiga i den här processen fast det är oss tiden rinner iväg för!

Känner helt igen mig, vi var där ni är nu för 3 år sen och det är så segt. Önskar jag satte ner foten redan då så hade vi haft några år till på oss.

Kram
    Ja fy attan, skönt man inte är ensam om detta, vi är många som kämpat länge :(, och sexlife...ja, fattar att sambon får prestationsångest ! Vi fick till det igår kväll i alla fall, mitt på dagen igår fick jag ett starkt positivt ältest så kroppen verkar va iordning efter ivfen, alltid nåt !

• smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-29 12:34:21 följande:

Helt klart mens tyvärr:(

Undrande: Tack för tipset men jag orkar inte fler utredningar som ytterligare drar ut på tiden, jag vill bara ha en liten familj nu.. och snabbast sätt att bli gravid är ÄD så vi kör på det nu. Anledningen till att vi tänker oss st Petersburg är att både sambon och jag är lite av ett kontrollfreak och vi vill veta så mkt som möjligt om donatorn. Så mkt info som man får där får man ingen annanstans även om det säkert finns kliniker som är lika bra eller bättre.

Kram från ett skållhett Grekland!

Så trist med mens ! Men då kan du dricka vin :)

Men hur känns det nu då? Blir det Ryssland eller kollar ni runt lite till? Fick ni bra feeling på mötet? Som Undrande skrev längre ner, paket på 249.000, herregud va pengar...att de kan med ta så mycket betalt, funderar ni på nåt sånt paket?

Jag ska släppa bomben i helgen för sambon om äd, eller tidigare !
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-06-29 16:34:16 följande:
    Såååå nyfiken på sambons reaktion, rapportera snarast!!

Schemalagt sex är ju såååå trist, håller med! Men tycker det har återgått t det normala igen, eller ja, NU är ju inget normalt men innan jag blev på smällen.
    Så ! Rapport ! 

Sa i ett lugnt skede imorse att jag vill göra äd till hösten, då kom endast pyttesuck och inget mer, så jag var tyst och sen sa sambon vid frukosten att " om vi gör äggdonation så lejer vi inte bort sista målningen på huset " Så nu är han med på tåget verkar det som, aldrig fått så positiv reaktion från honom innan. Sista målningen vill jag gärna leja bort, mycket för allt jobb såklart, men även för husfriden :) Jag gav honom inte hela konkarongen på en gång med priser mm men förklarade att man kan välja donator bla bla

Tror han fattar nu att vi har gjort alt vi kunnat med egna försök och ivf, så nu återstår bara äd. Så nu har mina axlar sjunkt ner till jorden igen :)

Så nu gäller det att välja klinik !

Och har man tur så finns det en gnutta sexliv kvar, nu när vi inte behöver tänka ägglossning...

Så nu bara ut å måla hus !
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-30 18:57:22 följande:
    Dom gör pgs men vet inte vad det kostar. Låter lite som att dom tycker att man bör välja pgs snarare om man är äldre och det är större risk att embryona har ngn kromosomavvikelse men kommer som du nog ändå välja det så att man är så säker som möjligt på att få de bästa tillbaka. Dom verkar inte vara så pigga på att sätta in två bra blasto eftersom det ofta leder till tvillinggraviditet. Trodde jag ville sätta in två men är inte så säker längre, högre risk då men ändå chans att få två på en gång! Svårt!!!
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-30 20:59:22 följande:
    Ja, ska fråga det! Vi ska sätta oss ner imorgon och skriva ner våra frågor. Finns ju så mkt att tänka på och vi måste bestämma vad som känns viktigt för oss.

Och vi får fundera på om vi vågar sätta in 2 el inte , finns ju för och nackdelar med båda:)
    Som du kanske läst i mitt inlägg till Maran idag, nu verkar sambon "gå med på" äd !

Äntligen har femöringen trillat ner :)

Jag funderar också om man ska sätta in två eller ej...jag är ju 42, och vet inte om jag vill gå genom en graviditet till ( om allt funkar såklart, finns ju inga garantier ), så lutar lite åt två. Blir liksom en äd men två chanser för samma pris. Sen vet jag det finns risker, men det gör det med allt i livet. När vi gjorde ivf nu i maj så tyckte sambon det va ok med två.

Jag vill gärna ha syskon till barnet, och samtidigt inte bli för gammal när jag gör äd.

Så vilka kliniker kollar ni på?

Jag är inne på Ryssland eller Riga. Finns ju en klinik till i Ryssland, NGS tror jag den heter?, som är mycket billigare men minst lika duktiga som Ava får jag för mig.

Öppen donation vet jag inte, väntetiden i Finland var ett år nu. Hur ser ni på öppen donator?

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?