• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Shrigley,

shrigley skrev 2017-06-13 16:23:31 följande:

På RD 11 och på eftermiddagsurin! Tjoho!

Fantastiskt att du blev gravid ! Tänk allt strul du hade innan med sprayen och blödningar, kul det gått vägen :)

Sjuttisjuan,

då hoppas vi på hela fem ägg som är mogna och blir befruktade, en helg går fort, även om det inte känns så!

Lite ego inlägg:

Har nu läst mer om mens efter ivf, ( ursäkta mitt tjat om detta, men har ju aldrig i mitt liv varit oregelbunden ), och förstått att den kan komma efter 5-7 veckor efter första mens som kom efter ägglossningssprutan  ! Skrämmande tycker jag ! När vet man då när ev äd kan startas upp? Kommer den alltid va konstig nu då:(

Berättade för min sambo igår att jag ev ska på ett "äggbebisseminarie" på söndag. Han sa inget speciellt, blev inte irriterad iaf, så gott tecken.
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-06-14 19:51:38 följande:
    Kollaaa vår lilla "boll"! <3 <3 <3
    Vad roligt att du vill visa en bild :)
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-06-16 06:52:24 följande:

Alltså nej Shrigley du är i v. 5 på gravidspråk men nej du är bara i 4+0 inte 5+0....veckoindikatorn visar veckor efter ägglossning så om några dagar kan du nog få 2-3 men vänta nån v Jag var orolig när mitt inte slog över till 3+ i tid men väntade ngra extra dgr och sen slog den över. Har till och med en gammal tråd om det. Precis som Maran sa egenrligen är det individuellt hcg.....viktiga är att d stiger nornalt. Allt över 50 är ok och de flesta tar blodprov flera dagar senare än vad du gjort! Mitt hcg var förresten 426 i v. 4+6 och dubbleras ditt varannan dag stämmer det med mitt iallefall

Nu lämnar jag tråden ett tag fina människor! Då vårt andra försök inte kom till befruktning så har vi ett halvt försök kvar. Kommer nog betala för ett halvt så i augusti kör vi sista! Kollar in då igen om inte förr! Jag ska försöka gå på söndag ÄD någon annan? Massa varma kramar alla!

Hoppas du tittar in ibland,alltid trevligt med uppdatering.

Eller förhoppningsvis så ses vi i en gravidtråd?

Får ni halvt försök kvar? Vi fick betala hela trots inga befruktade. Gick inte ni i Göteborg också?
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-06-16 06:52:24 följande:

Alltså nej Shrigley du är i v. 5 på gravidspråk men nej du är bara i 4+0 inte 5+0....veckoindikatorn visar veckor efter ägglossning så om några dagar kan du nog få 2-3 men vänta nån v Jag var orolig när mitt inte slog över till 3+ i tid men väntade ngra extra dgr och sen slog den över. Har till och med en gammal tråd om det. Precis som Maran sa egenrligen är det individuellt hcg.....viktiga är att d stiger nornalt. Allt över 50 är ok och de flesta tar blodprov flera dagar senare än vad du gjort! Mitt hcg var förresten 426 i v. 4+6 och dubbleras ditt varannan dag stämmer det med mitt iallefall

Nu lämnar jag tråden ett tag fina människor! Då vårt andra försök inte kom till befruktning så har vi ett halvt försök kvar. Kommer nog betala för ett halvt så i augusti kör vi sista! Kollar in då igen om inte förr! Jag ska försöka gå på söndag ÄD någon annan? Massa varma kramar alla!

Glömde säga, kanske syns på söndag?
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-16 12:00:33 följande:

3 små ägg blev det ändå! Lång väntan till måndag morgon..

Ha en fin helg tjejer!

Fint resultat!

Hållet tummar till måndag!

Fin helg till alla!
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-19 14:01:34 följande:

Tjena tjejer!

Av våra 3 ägg blev 2 befruktade och jag fick tillbaka båda idag. Ett bra och ett ok embryo med 7 celler.

Så nu påbörjar jag sista ruvningen med egna ägg!

Tjoho ! Underbart ! Bra resultat.

Tänk om det inte blir Äd alls nu ??

Jag var aldrig på seminariet, fel helg för mig, då svärföräldrar är här plus sista rycket med målningen skulle ske nu när äntligen vädret var på vår sida. Dessutom känner jag att om inte sambon inte är med på tåget än, så spelar det ingen roöll att bara jag lyssnar. Men hade vart kul höra familjers historier som fått barn.
  • smurfen 11
    shrigley skrev 2017-06-19 11:48:35 följande:

I väntan på hcg-provet som kommer i em tog jag ett nytt test på "lunchurin" ????????Vad ska jag nu tro? Stämmer det att 2-3 mäter från 200 hcg?

Hur gick det??
  • smurfen 11
    Superfurry skrev 2017-06-20 11:12:54 följande:

Hej tjejer

Hoppas alt är bra med er. Måste bara säga tack för stödjande ord efter den sista misslyckande. Har varit i en ganska svår period nu och inte orkat skriva, läsa eller ens tänka på bebisverkstad just nu. Både jag och sambon tog hårt på sista försöket och vi har varit ja ledsna, besvikna, arga och väldigt uppgivna. Tänkte bara säga hej och att jag tar en paus från tråden nu. Känns trist att bara försvinna utan att tacka för alla stöd... har skumläst och sett at teet hänt lite saker...

Grattis till plus för er som plussat!

Grattis till fina UL till er som är gravida och fortsätter att vara gravida!

Grattis till ruvarstatus för er som blivit ruvare!

Kraft och mod till er som fortfarande kämpar!

och en speciell tack till Jessy som har tänkt på mig och undrat hur jag mått <3

Jag kanske kommer igen med förnyade krafter i höst. Ska försöka läsa och se hur det går för er, men får se om jag finner styrkan. Nu behöver vi bara ta det lugnt och rå om oss själva utanför bebisverkstan...

Kramar alla!!

Hallå Furry!

Gott å höra ifrån dig, har också tänkt på dig och förstår att ni blev helt spaka efter det försöket. Det tar ju stopp nånstans, så är det bara :(

Vore trevligt att höra ifrån dig nån gång under sommaren ,men det bestämmer du själv såklart.

Vi gör inte heller nån behandling nu, får se om det blir yill höst. Har nu andra mensen efter ivfen, den kom en vecka sent, så hoppas kroppen är normal nu.

Ta hand om dig/er :)
  • smurfen 11
    Shrigley,

tänk nu att det ska bli barn, inte missfall. Eller hur :)

Njut av att du fick plus, inte alla som får uppleva det !
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?