Superfurry skrev 2017-03-01 18:04:39 följande:
Halva av det inlägget som jag skrev och du citerade var till dig smurfen men ditt namn försvann?
Varning mycket ego inlägg idag!
Nä, har haft en skitdag idag. Har varit hos gyn för att få Levaxin tagit bloprover igen och där rabblade vi hormoner och värden och hit och dit. Sen till akunpuntören som ville veta hur det har gått och där rabblade jag hormoner och behandlingar igen. När jag kommer ut vill ju sambon veta hur det har gått med alla besök hos gyn och akunputör. Då startar jag rabbla upp alla hormoner och värden och ja... precis då gick det upp för mig hur jobbigt det här är och att om vi inte hade behövt hjälp så hade vi aldrig ens vetat om vad FSH och AMH och TSH o f-an och hans moster och jag bad sambon ringa senare. Satte mig på en bänk och grät. Det blev så mycket på en gång! Det var som om alla dessa försök, missfall, hormonvärden, piller, sprutor, nålar, örter, äggplock, dåliga besked kom över mig och jag bara kunde inte andas.
Usch ja det var heavy. Men jag kom hem ringde sambon igen han var på jobbet än, och vi pratade ut om allt och hur trist och orättvist världen är och att vi kanske ska bara göra äd och slippa allt detta (ja iaf mycket av det) och bara börja leva igen. Inte bara vänta på nästa försök och inte kunna köpa den bilen vi har velat så länge. Vi skulle ju köpa bil precis när allt detta satte igång så det fick ligga på is. Eller planera en semester utan att tänka att det kanske inträffar mitt i ett försök så det går ej, ja planera livet, framtiden!
Ibland får man bara nog av allt. Tack Smurfen för alla råd men jag har det precis som dig. Tänker att kanske ett försök till och sen kan man ge upp... Det hade varit skönt att kunna gå ut med vänner dricka vin (MSSOR), äta osunt, slippa oron, bara leva igen. Jag vet faktisk inte hur vi gör. Det är så svårt!!!
Om någon bara kunde ge en garanti om hur det blir som du skrev Maran...
Mycket egoinlägg just nu, tror att jag går igenom en tung fas med att ta beslut om äd eller ej... Kommer snart igen och kan vara med i diskussioner om blodtyper, immunologifaktorer, olika kliniker, etc. men just nu blir det nog en paus ett tag. Kikar in till er nästa vecka och hoppas att melankolin har gått ner lite och kanske den förbannade TSH:n också... ;)
Kramar till er mina kämpar!!!
Det är helt ok att vara ledsen ibland, allt detta detektivletande i fertilitetsdjungeln tar på krafterna. Du ska veta att du inte är ensam. Det är helt ok om du vill ta en paus ett tag, tråden finns kvar när du kommer tillbaka !