ivf / äd 2016/ 2017?
Hej allihopa!
Maran,
Eu recept ok tack...vet inte om det är ett sånt jag fått... får be dom snigelposta det om vi fortsätter där.
Gud så härligt, Zanzibar, det kommer bli så underbart ! Gott komma iväg å bara vara, speciellt efter alla bebisgrejer hit och dit.
Det med äd, också tänkt på det där, alltså det betyder ju att det finns massa halvsyskon där ute?? Trodde en donator fick donera till ett par, that's it? Känns lite sådär...snabbt det har gått att ni redan valt donator! Får man se bilder på donatorn?
Superfurry,
Vart hos gyn och fått svar på ala prover?
Skriv av dig bara, "fördelen" är väl att vi fattar precis. Jag har inga vänner som skaffar barn längre, de är över 40 och har gjort sitt så jag slipper den biten med "gulliga" bilder osv.
Undrande sökare,
Ok, ni har också kommit en bit på väg med äd, spännande! Ska ni börja i mars+ Förresten behöver donatorn ha samma blodgrupp som en själv eller hur funkar sånt?
Jessy,
Har inte riktigt bestämt om det blir här eller i Finland, mars eller april...får känna efter närmsta veckorna. Flagyl, va e det? Och vad tar du Doxyferm mot?
Ego: (skriver som du Furry)
Var och gjorde min äggledarkoll idag och allt ser fint ut! Alltid nåt ! Så då går detektivarbetet vidare mot immunförsvar, blodproppbenägenhet, sambons fiskar eller helt enkelt kassa ägg:(
Men fan va ont det gjorde när han stack upp nåt mot tappen, svor som en borstbindare och tryckte sambons hand med all kallsvett ! När han blåste upp ballongen kändes det som jättemensvärk men försvann fort. Men nu e det gjort...pust. Fick Diklofenak som jag inte alls tycker hjälpte, och nu skicade han med två Doxyferm antibiotika om det skulle bli infekterat. Har precis tagit dom i förebyggande syfte. Gillar ju inte piller alls, men en gång funkar väl, men Diklofenak är väl inte bra då äl väntas om 4-5 dagar?? Eller är det just vid själva ägglossningen man inte ska ta sånt? Nån som vet?
Har även fått sambon till å äta zink och folsyra, han ska ju jobba också haha :)
Men däremot hos andra kliniker som tex AvaPeter så får man se barnbilder på donatorerna.
Ja, man får tyvärr räkna med att det kommer att finnas halvsyskon (eller helsyskon vid ED) ute i Europa/Världen inklusive donatorns egna barn.
Donatorn måste inte ha samma blodgrupp som mottagaren.
Det verkar vara olika på olika kliniker hur de gör. AvaRiga sa att de använder sig av samma blodgrupp på donatorn och mottagaren så att barnet inte i framtiden ska av misstag få veta att föräldern inte är den biologiska föräldern genom att ta ett blodprov. Det kan ju bli tufft för alla parter i de familjer där de valt att inte berätta för barnet om att barnet kommit till genom donation.
Hoppas det går bra med ditt detektivarbete i fertilitetsdjungeln. Jag önskar verkligen att man hade träffat en vettig läkare från början så man fått alla pusselbitar istället för att lägga ner tid och pengar på att hitta alla dessa pusselbitar !!!! Jag tycker det är frustrerande.
Lycka till.